aktualności

Wiedźmin 3: Dziki Gon gotowy na E3 - nowe szczegóły

13 maja 2014, 15:27 Bartosz Woldański

Studio CD Projekt RED, niespełna miesiąc przed targami E3 w Los Angeles, dzieli się kolejnymi nowinkami na temat gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Świeże informacje udało się wyciągnąć serwisowi gry.onet.pl od samych twórców na dwóch branżowych wydarzeniach: CD-Action EXPO oraz Digital Dragons 2014. Ponadto Marcin Iwiński, współzałożyciel firmy CD Projekt, zapowiada hucznie, czego fani przygód Geralta z Rivii mogą spodziewać się na zbliżających się targach w Mieście Aniołów.

Wiedźmin 3: Dziki Gon wygląda obecnie na konsolach tak, jak wersja PC na minimalnych ustawieniach?

Wiedźmin 3: Dziki Gon opóźniony

Mimo że Wiedźmin 3: Dziki Gon został opóźniony do lutego 2015 roku, to firma CD Projekt wraz z partnerami biznesowymi dopiero niebawem zacznie reklamować grę na szerszą skalę. W najbliższych tygodniach prawdopodobnie gracze będą mogli składać zamówienia przedpremierowe (brak konkretnej daty) oraz ujrzą pierwszy gameplay. Zapisu rozgrywki powinni spodziewać się na targach E3, które odbędą się 10-12 czerwca tego roku (dzień wcześniej tradycyjnie zaplanowano konferencje największych koncernów). Marcin Iwiński, z którym wywiad przeprowadziła redakcja zaprzyjaźnionego z nami serwisu gry.onet.pl, zwiastuje, że o Wiedźminie 3 na tym wydarzeniu będzie bardzo głośno. Odnosi się również do konkurencji w postaci Dragon Age: Inqusition oraz przesunięcia daty wydania.

0
1
0

CD Projekt RED był obecny w zeszłym roku na E3 i przedstawiciele studia mieli zaszczyt pojawić się nawet na konferencji Microsoftu, oficjalnie zapowiadając wersję na Xboksa One i ukazując pierwszy zwiastun na silniku gry (RED Engine 3). W ciągu ostatniego roku dane nam było obejrzeć tylko jeszcze jeden taki materiał wideo (na VGX w grudniu). Cierpliwie czekaliśmy na pierwszy zapis rozgrywki i wygląda na to, że czerwiec wreszcie przyniesie to, czego wypatrujemy od wielu miesięcy, a co na razie mogli zobaczyć tylko dziennikarze za zamkniętymi drzwiami.   

Jeszcze przed targami E3 udało się dotrzeć na wydarzeniu CD-Action EXPO do nowych informacji uzyskanych od Konrada Tomaszkiewicza i Mateusza Tomaszkiewicza, projektantów „dłubiących” przy Wiedźminie 3. Niektóre szczegóły były już znane, a niektóre zostały bardziej doprecyzowane. Oto, czego dowiedzieliśmy się:

  • Nowy Wiedźmin będzie miał trzy podstawowe zakończenia, ale aż 36 stanów świata (dla porównania: w „dwójce” było ich 16), które będą różnić się w zależności od ważnych decyzji podjętych w trakcie całej rozgrywki.
  • Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami i spekulacjami, pojawią się zarówno stare, jak i nowe twarze, w tym postacie znane z książek Andrzeja Sapkowskiego, które do tej pory nie zawitały do gier. Jak łatwo się domyślić, Yennefer i najprawdopodobniej obecna na jednej z pierwszych grafik koncepcyjnych Ciri są wręcz pewne, ale zakładamy, że na tym się nie skończy.
  • Nie zabraknie trudnych wyborów, od których może nawet zależeć życie kluczowych dla fabuły postaci.
  • Ze względu na rozległość i otwartość świata gry (35 razy większy niż w Wiedźminie 2) pojawi się opcja szybkiej podróży pomiędzy drogowskazami. Nie będzie trzeba jeździć konno po raz setny tą samą drogą.
  • Poziom trudności ma być dostosowany do etapu gry, a stopień „normalny” będzie mniej wymagający niż odpowiednik w drugim Wiedźminie.
  • System alchemii ma być bliższy temu z części pierwszej, a co za tym idzie – będzie bardziej rozbudowany.
  • Broda Geralta, którą będzie można zgolić, ma odrastać po upływie określonego czasu (!). Ponadto, tak jak w „dwójce”, będzie okazja, by wybrać się do fryzjera.
  • Andrzej Sapkowski nie bierze czynnego udziału w pracach nad grą – producent konsultuje się z nim rzadko w celu uzyskania odpowiedzi na nurtujące pytania.
  • Tak jak zapowiadano, będzie możliwość importowania zapisów gry z „dwójki” (na PC) – wcześniejsze wybory mają mieć duży wpływ na przebieg rozgrywki w kontynuacji.
  • Wiedźmin 3 może działać lepiej na PlayStation 4 niż Xboksie One, ale różnice w wyglądzie pomiędzy poszczególnymi wersjami będą raczej niewielkie.
  • Nad produkcją czuwa aż 200-osobowy zespół deweloperski, np. zadaniami zajmuje się dwunastu projektantów, czyli cztery razy większa grupa niż przy pierwszej części.

To jednak przedsmak tego, co zostanie ujawnione na targach E3. Jeśli prezentacja rozgrywki rozbudzi apetyty graczy do granic możliwości, to po zakończeniu tej imprezy będzie tylko ubolewanie nad tym, że do wydania gry jeszcze tyle miesięcy... :) W końcu Wiedźmin 3: Dziki Gon zadebiutuje na PC, PlayStation 4 i Xboksa One dopiero w lutym 2015 roku (brak konkretnej daty) - na szczęście studio CD Projekt RED nie przewiduje kolejnych opóźnień.

Wiedźmin 3: Dziki Gon – demonstracja technologii Nvidia HairWorks na GDC 2014

Wiedźmin 3: Dziki Gon na etapie „szlifowania”

Wideo z sesji nagraniowej zespołu Percival Schuttenbach do Wiedźmina 3:

Źródło: Onet
Yankes123Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Yankes1232014.05.13, 15:55
15#1
Mam nadzieję, że optymalizacja na PC będzie na dobrym poziomie. Co do samej rozgrywki zbytnio się nie obawiam i wierzę, że zespół sprosta wyzwaniu a nowy Wiedźmin będzie bardzo grywalny :)
QuizZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Quiz2014.05.13, 16:14
22#2
'Broda Geralta (..) ma rosnąć wraz z upływem czasu'

Juz widze moja postac w pod koniec gry- broda do kolan ze krasnoludy zsinieja z zazdrosci.
KenjiroZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kenjiro2014.05.13, 16:29
10#3
A ja z kolei mam nadzieję, że W3 wyciśnie siódme poty z PC i będzie wyglądać klimatycznie i fantastycznie, wręcz jedwabiście. Jeśli będzie to oznaczać zmianę karty lub procesora, to niech tak będzie.

Co nie oznacza, że nie powinna wyglądać i działać dobrze na niezłym na dziś sprzęcie, typu AMD FX/Intel i3 + AMD 270/nVidia 660.
PS. Dobrze, czyli średnie ustawienia dające >30fps przy dobrej jakości.
Reza29Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Reza292014.05.13, 16:39
Mam nadzieje że klimat będzie lepszy niż w Wiedzmin 2
ghs2014.05.13, 17:36
-1#5
Iwiński nie powinien wypowiadać się publicznie. Nie radzi sobie z wywiadami
PlotkusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Plotkus2014.05.13, 17:47
-4#6
Jak do tej pory Wiesiek byl w miare dobrze zoptymalizowany Multiplatformowosc wymusi optyalizacje taka mam nadzieje bynajmniej
SasiltonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Sasilton2014.05.13, 18:15
-3#7
Ta gra mnie kompletnie nie jara, głównie dlatego bo nic z tej gry nie pokazały.
duda007Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
duda0072014.05.13, 18:18
11#8
Plotkus @ 2014.05.13 17:47  Post: 747844
Jak do tej pory Wiesiek byl w miare dobrze zoptymalizowany Multiplatformowosc wymusi optyalizacje taka mam nadzieje bynajmniej

wiesz o tym że to pogrubione zdanie bynajmniej nie ma sensu?;)
cytodZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cytod2014.05.13, 18:53
-3#9
Dorosły facet wypowiada się w imieniu firmy publicznie i takie słowa.
Onet też nie miał ochoty ocenzurować.
Upadek obyczajów.
BraWuraZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
BraWura2014.05.13, 19:47
Czekam na tą grę z niecierpliwością i zarazem mocno kibicuję Redom, żeby warstwa fabularna była jeszcze lepsza niż w W1 i W2 i wgniatała to, co jest w Skyrim i jemu podobnych grach (mimo obszaru i modów - co jest z kolei wielką zaletą Skryrima ), bo nie odnajduje się do końca w produkcjach z kiepskimi, niedopracowanymi i często trywialnymi questami, mającymi nabić jedynie czas rozgrywki, a dialogi częstokroć wołają o pomstę do Nieba. A grafika, cóż... zawsze modernizowałem sprzęt na nadchodzące Witchery i tak pewnie będzie i tym razem.
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1