aktualności

Watch_Dogs na PS4 miało 60 kl./s i 1080p, ale już nie ma

62
13 maja 2014, 13:30 Adrian Kotowski

Przynajmniej jeśli chodzi o informację umieszczoną na oficjalnej stronie gry w serwisie Sony. Japoński gigant po cichu usunął wzmiankę dotyczącą rozdzielczości i ilości wyświetlanych klatek na sekundę, co może wskazywać na brak porozumienia w tej sprawie z Ubisoftem odpowiedzialnym za tworzenie gry.

Wojny na rozdzielczość i framerate ciąg dalszy. Kolejny raz w sieci pojawiają się, czy może raczej znikają ważne informacje dotyczące gry Watch_Dogs. Niedawno informowaliśmy Was, że gra, która zadebiutuje na rynku już 27 maja w wersji na konsolę PlayStation 4 zapewni nie tylko rozdzielczość 1080p, ale także 60 klatek na sekundę. Tak było jeszcze w niedzielę.

Watch_Dogs

Dzisiaj strona gry, gdzie znajdowała się ta informacja wygląda inaczej. Sony usunęło fragment o rozdzielczości i ilości kl./s. Nie ujawniono, dlaczego tak się stało, ale można przypuszczać, że gra może nie oferować tak dużej płynności przy 1080p. To zresztą nic dziwnego patrząc na wydane wcześniej produkcje takie jak choćby Tomb Raider: Definitive Edition czy Killzone: Shadow Fall w trybie multiplayer. W obu tamtych przypadkach 60 kl./s odnosiło się do maksymalnej wartości, a średnia była już dużo niższa.

Watch_Dogs

Możliwe, że Ubisoft chce uniknąć złych opinii ze strony graczy, w sytuacji, gdy gwarantowane 60 klatek na sekundę tak naprawdę niekoniecznie będzie gwarantowane. W erze testów przeprowadzanych choćby przez Digital Foundry, poddział Eurogamera, wszystkie tego typu niuanse wychodzą na wierzch.

Z drugiej jednak strony trochę smutny jest fakt, że w przypadku nowej generacji częściej mówi się o rozdzielczości i ogólnie grafice, niż o samych grach. Ciągła wojna między PS4 i XONE na framerate robi się już raczej niesmaczna. Wolelibyśmy, by obie konsole walczyły na dobre tytuły ekskluzywne, których niestety w tej chwili jest niewiele.

[AKTUALIZACJA]

Ubisoft oficjalnie ogłosił, że wersja dla PlayStation 4 będzie działać w rozdzielczości 900p, natomiast gra na Xbox One w 792p. W obu przypadkach będziemy mieć do czynienia z 30 klatkami na sekundę. Zagadka zniknięcia zdania z 1080p i 60 kl./s została więc rozwiązana.

Watch Dogs skorzysta z technologii Nvidia – wersja PC na zwiastunie!

Źródło: Ubergizmo
MakavcioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Makavcio2014.05.13, 13:42
51#1
Obaj polscy właściciele ps4 są zawiedzeni.
wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2014.05.13, 13:42
Co za czasy. Zamiast dyskutować o rozgrywce, nieprzerwanie bije się pianę na temat rozdzielczości i ilości fps.
GilasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gilas2014.05.13, 13:44
36#3
A kto tą wojnę prowokuje jak nie właśnie wy - marni dziennikarze szukający wszędzie sensacji i dziury w całym, aby tylko wywołać flame war i click per day ratio. . . ???
Luk4sZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Luk4s2014.05.13, 13:45
15#4
Wojny na rozdzielczość i framerate ciąg dalszy.

Ciągła wojna między PS4 i XONE na framerate robi się już raczej niesmaczna.

Sorry... ale to własnie takie newsy (które bardzo sobie upodobaliście tak btw. ;)) nakręcają wojenkę. O samym Watch Dogs i klatkach, rozdzielczościach, grafice było chyba kilkanaście newsów.
smietansZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
smietans2014.05.13, 13:54
37#5
K..... moje pytanie do redakcji PCLAB!!! KIEDY PRZESTANIECIE PISAC NEWSY Z PLOTEK? W ciagu ostatnich kilku dni zmieniacie zdanie raz artykul, że w 60fps i 1080p a teraz piszeciez ze nie!! Gdzie do jasnej cholery sa sprawdzone zrodla? Jestescie portalem kompuetrowym czy szmatlawcem z sensacyjakmi ala fakt itp? Maskra. Zal sie robi czytajac te wasze ostatnie tematy.
LeacHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
LeacH2014.05.13, 13:55
-7#6
ma być płynnie, ma być ładnie - a czy to będzie 35-60 czy 55-60 to mnie nie obchodzi. A PS4 to pomyłka skoro InFamous na PS4 potrafi niezłe dropy (do 15 klatek) chwycić. Do roboty waść panowie - skoro sprzęt słaby to gry muszą wyglądać troszkę gorzej - zresztą jak dacie prostą grafikę, ale gameplay będzie boski to nawet 640x480 można wybaczyć :E
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2014.05.13, 13:57
smietans @ 2014.05.13 13:54  Post: 747736
K..... moje pytanie do redakcji PCLAB!!! KIEDY PRZESTANIECIE PISAC NEWSY Z PLOTEK? W ciagu ostatnich kilku dni zmieniacie zdanie raz artykul, że w 60fps i 1080p a teraz piszeciez ze nie!! Gdzie do jasnej cholery sa sprawdzone zrodla? Jestescie portalem kompuetrowym czy szmatlawcem z sensacyjakmi ala fakt itp? Maskra. Zal sie robi czytajac te wasze ostatnie tematy.

Chyba masz jak byk w newsie napisane? Było na oficjalnej najpierw podane, że 1080p i 60FPS, a teraz zostało to usunięte. Skoro zostało usunięte to najwyraźniej nie będzie.
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2014.05.13, 13:58
-11#8
LeacH @ 2014.05.13 13:55  Post: 747737
ma być płynnie, ma być ładnie - a czy to będzie 35-60 czy 55-60 to mnie nie obchodzi. A PS4 to pomyłka skoro InFamous na PS4 potrafi niezłe dropy (do 15 klatek) chwycić. Do roboty waść panowie - skoro sprzęt słaby to gry muszą wyglądać troszkę gorzej - zresztą jak dacie prostą grafikę, ale gameplay będzie boski to nawet 640x480 można wybaczyć :E

w 90% gier te 30FPS spokojnie wystarczy (praktycznie każdy RPG czy jakakolwiek gra TTP nie potrzebują więcej niż w miarę równe 30 klatek). 60FPS przydaje się jedynie w grach bardzo dynamicznych (głównie wyścigi samochodowe) gdzie kamera przemieszcza się o kilkadziesiąt metrów w ciągu sekundy.... no i w SC'ie, ale tam to ponoć trzeba mieć 100FPS kiedy brakuje skilla :E
wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2014.05.13, 14:00
Luk4s @ 2014.05.13 13:45  Post: 747730
Wojny na rozdzielczość i framerate ciąg dalszy.

Ciągła wojna między PS4 i XONE na framerate robi się już raczej niesmaczna.

Sorry... ale to własnie takie newsy (które bardzo sobie upodobaliście tak btw. ;)) nakręcają wojenkę. O samym Watch Dogs i klatkach, rozdzielczościach, grafice było chyba kilkanaście newsów.

A mnie się wydaje, że portale IT celowo starają się nakręcać ludzi przeciw konsolom. Po pierwsze reklamy producentów CPU, GPU i innych podzespołów elektronicznych wchodzących w skład komputera stacjonarnego. Po drugie testy i newsy, czyli klikalność. Jeśli większość osób przesiądzie się na konsole(gry) i laptopy(internet i pochodne), to kto będzie zainteresowany testami i newsami dotyczącymi w/w ''bebechów''? Co najwyżej garstka maniaków.
KunnorinnoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kunnorinno2014.05.13, 14:02
11#10
Żadna niespodzianka
Zaloguj się, by móc komentować
1