aktualności

Sims 4 w Rosji tylko dla dorosłych

62 12 maja 2014, 12:05 Adrian Kotowski

Seria The Sims raczej nie kojarzy się nam z niczym, co mogłoby wskazywać, że jest to typowa gra dla dorosłych. Krew nie bryzga, gra seksem nie ocieka, wulgarnego języka czy używek także nie ma. W tym kontekście dziwnie wygląda klasyfikacja gry na rosyjski rynek, gdzie Sims 4 ma być dostępne jedynie dla osób powyżej 18 roku życia.

Jak się okazuje, wytłumaczenia nie powinniście szukać w żadnym z wyżej wymienionych powodów. Jak zapewne wiecie (każdy grał w jakąkolwiek część, choć nikt się nie przyznaje) w grze możliwe jest stworzenie związku osób o tej samej płci. To zresztą nic dziwnego, bo EA od dawna ma dobrą opinię w środowisku LGBT. W Rosji na związki lesbijskie i gejowskie patrzy się źle, co zresztą reguluje samo prawo.

The Sims 4

The Sims 4 w myśl podpisanej przez Putina ustawy głosi „propagandę nietradycyjnych relacji” przez co nie może być rozpowszechniane wśród nieletnich. Co ciekawe, The Sims 3, gdzie także dostępne są związki simów tej samej płci jest dostępny do kupienia już dla 12-latków. Podobnie jest zresztą z Sims 2, choć w tamtej wersji gry nie nazywano tego typu relacji jako małżeństwo, a jako związek. Tym niemniej, możliwe było nawet posiadanie dziecka, które zamawiało się jak pizzę – przez telefon…

SimCity 5 otrzymało oficjalne wsparcie dla modyfikacji

Do nowego prawa w Rosji podchodzi się bardzo poważnie. W styczniu tego roku ukarano dziennikarza, który opisał sprawę zwolnienia ze szkoły nauczyciela ze względu na jego orientację. Tym niemniej do tej pory zakaz nie objął żadnej z gier wydanych wcześniej. Koronnym przykładem niech będzie produkcja Gone Home, która właściwie w całości opiera się na przedstawieniu homoseksualnego związku dwóch kobiet. Czyżby w Sims 4 poszło w tym przypadku jeszcze dalej, czy po prostu to nadgorliwość rosyjskich władz? Tego dowiemy się zapewne dopiero, po premierze kolejnej produkcji Maxis.

Źródło: Ubergizmo
sevaeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sevae2014.05.12, 12:19
Nigdy nie grałem w Simsy i szczerze powiem może nawet bym sprawdził... ale nie kupię gry do której pewnie już w planach jest 40 dlc i to ulepszających rozgrywkę.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.05.12, 12:22
20#2
Odziwo ma rację...
O ile zgadzam się, że trzeba tolerować odmienność, bo odmienność wbrew temu co piszą jest naturalna choć nietradycyjna... to jednak nie powinno się propagować odmienności, promować, reklamować.
To rodzić powinien wytłumaczyć dziecku w odpowiednim wieku, a nie gra, czy TV, gdzie dziecko może być jeszcze niedojrzałe i opacznie przyjąć rzeczy...

Trochę szokuje podejście w Sims-ach wydaje się gra dla dzieci, ale spaczona nieźle gdy dziecko=pizza. Odpowiedzialność twórców na zachodzie zerowa.

W styczniu tego roku ukarano dziennikarza, który opisał sprawę zwolnienia ze szkoły nauczyciela ze względu na jego orientację.

To pokazuje jak łatwo przekroczyć granicę.

Przydałoby się żebyście zrobili art jak w krajach te gry są poszczegane i może spróbowali wywalczyć u nas, bo w PL mam wrażenie burdello
mbe2014.05.12, 12:30
19#3
Jak nie lubię rosji to moim zdanie bardzo dobra ustawa.
mako_Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mako_2014.05.12, 12:32
No, przynajmniej Rosja jest pod tym kontem normalna (pomijając resztę zła), nie to co na zachodzie (i u nas już coraz częściej).
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2014.05.12, 12:36
-14#5
Reżim się rozpędza, wolność tam za to polega na niczym nieograniczonym entuzjazmie do władz, odmieńców można też dowolnie bić itp.
SunTzu @ 2014.05.12 12:22  Post: 747278
Odziwo ma rację...
O ile zgadzam się, że trzeba tolerować odmienność, bo odmienność wbrew temu co piszą jest naturalna choć nietradycyjna... to jednak nie powinno się propagować odmienności, promować, reklamować.

To co wracamy do czasów cyrków i parad, gdzie propagowano pod przymusem, czyli publicznie lżono i szydzono, żeby ciemny lud mógł dać upust negatywnym emocjom i oglądał demony?
Czy lepiej schować ich do psychiatryków, pozamykać w piwnicach i okryć szczelnymi woalami?
Mam nadzieję, że czasy pruderii odejdą i nie wrócą, trzeba walczyć z zakłamaniem nie z nieszkodliwymi, naturalnymi odruchami.
mbe2014.05.12, 12:38
18#6
Ludzie mówią że są tacy tolerancyjni do czasu, aż przyjdzie synek i przedstawi swojego nowego chłopaka.

Wcale się nie dziwię czemu tęczą co roku płonie.
KunnorinnoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kunnorinno2014.05.12, 12:48
I dobrze
mbe2014.05.12, 12:49
motiff @ 2014.05.12 12:36  Post: 747285
Reżim się rozpędza, wolność tam za to polega na niczym nieograniczonym entuzjazmie do władz, odmieńców można też dowolnie bić itp.
SunTzu @ 2014.05.12 12:22  Post: 747278
Odziwo ma rację...
O ile zgadzam się, że trzeba tolerować odmienność, bo odmienność wbrew temu co piszą jest naturalna choć nietradycyjna... to jednak nie powinno się propagować odmienności, promować, reklamować.

To co wracamy do czasów cyrków i parad, gdzie propagowano pod przymusem, czyli publicznie lżono i szydzono, żeby ciemny lud mógł dać upust negatywnym emocjom i oglądał demony?
Czy lepiej schować ich do psychiatryków, pozamykać w piwnicach i okryć szczelnymi woalami?
Mam nadzieję, że czasy pruderii odejdą i nie wrócą, trzeba walczyć z zakłamaniem nie z naturalnymi odruchami.

Powtórzę ci to co napisałem wyżej. Poczekamy jak będziesz śpiewał jak ci syn przyjdzie przedstawić 'kobietę z brodą'... Jako nowego chlopaka
Hedrox87Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hedrox872014.05.12, 12:51
-8#9
Jak to dobrze, że w Polsce generalnie tępi się takie buractwo i zakłamanie jak w Rosji. Jeszcze tylko wytępić do końca cebulaków i się ucywilizować. Przestać promować religię indoktrynować dzieci od małego do systemu bajek które są opłacane z podatków oraz przestać ochraniać pedofilii w kościele. Nie dziwię się, że normalni ludzie uciekają na zachód do cywilizacji a nie na wschód. Niestety komunizm zrobił swoje i jak widzę choćby po komentarzach tutaj nadal zbiera swoje żniwo zaściankowości.
@mbe
'Powtórzę ci to co napisałem wyżej. Poczekamy jak będziesz śpiewał jak ci syn przyjdzie przedstawić 'kobietę z brodą'... Jako nowego chlopaka' Współczuję szczerze jeśli wierzysz, że seksualność człowieka zależy od systemu politycznego. Polska edukacja seksualna jest na poziomie jaskiniowców i nie dziwię się, ze się z nas śmieją i tą oceną Eurowizji tylko się ośmieszyliśmy. Prawda jest taka, że poczekamy jak Twój syn czy córka będzie chciał/a zrobić to samo (przyjść i przedstawić partnera), ale wcześniej się powiesi zostawiając list, że jego śmierć to wina Twojej nienawiści. A jeśli Cię to nie wzrusza, to nie tylko brak ci edukacji, ale też zwykłej ludzkiej przyzwoitości. już nie wspominając o rodzicielskiej miłości
sevaeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sevae2014.05.12, 12:57
12#10
motiff @ 2014.05.12 12:36  Post: 747285
Reżim się rozpędza, wolność tam za to polega na niczym nieograniczonym entuzjazmie do władz, odmieńców można też dowolnie bić itp.
SunTzu @ 2014.05.12 12:22  Post: 747278
Odziwo ma rację...
O ile zgadzam się, że trzeba tolerować odmienność, bo odmienność wbrew temu co piszą jest naturalna choć nietradycyjna... to jednak nie powinno się propagować odmienności, promować, reklamować.

To co wracamy do czasów cyrków i parad, gdzie propagowano pod przymusem, czyli publicznie lżono i szydzono, żeby ciemny lud mógł dać upust negatywnym emocjom i oglądał demony?
Czy lepiej schować ich do psychiatryków, pozamykać w piwnicach i okryć szczelnymi woalami?
Mam nadzieję, że czasy pruderii odejdą i nie wrócą, trzeba walczyć z zakłamaniem nie z nieszkodliwymi, naturalnymi odruchami.

Nie wiem o czym ty do mnie mówisz. Ja bym chciał wrócić do czasów w których geje mogli uprawiać miłość a ludzie którzy nie chcieli tego słuchać o tym nie wiedzieli. Bo to jaką ktoś ma orientację seksualną nie powinno nikogo interesować. Nie powinno się nią też wymachiwać jak chorągwią, bo wzbudzi to tylko zainteresowanie tych co nie powinno. Nie rozumiem chęci promowania swojej orientacji i jej pokazywania. To w pracy mam wiedzieć kto jest gejem czy raczej nie powinno mieć to znaczenia - czyli nie powinienem znać niczyjej orientacji bo to do pracy nie potrzebne. Uważam, że to drugie.

Bo moment w którym nie będzie się na to zwracać uwagi to będzie moment w którym stanie się to normalne. Promowanie/propagowanie czy publiczne określanie siebie nie działa na korzyść unormowania.

Homoseksualiści mnie nie obchodzą, ale jak zaczną podkreślać w stosunku do mnie swoją orientację to sprawią, że się nimi zacznę interesować. To po co to robią jak normalność to jest w tedy jak przechodzę nad tym do porządku dziennego i się nie interesuję. To nienormalne, że mnie chcą swoją orientacją zainteresować, kiedy oczekują jednocześnie żeby mnie to nie obchodziło.
Zaloguj się, by móc komentować
1