aktualności

Watch Dogs na PlayStation 4 w 60 klatkach na sekundę i rozdzielczości 1080p

72 11 maja 2014, 20:22 Bartosz Woldański

Wygląda na to, że Watch_Dogs w wersji przeznaczonej na PlayStation 4 mile zaskoczy. Mile, gdyż opis gry zamieszczony na oficjalnej stronie internetowej PlayStation informuje o tym, że nadchodzący sandbox firmy Ubisoft pokaże się z najlepszej strony graficznej właśnie na konsoli nowej generacji Sony. Rozdzielczość i liczba klatek, jaką zapewni edycja na konkurencyjnego Xboksa One, nie zostały jeszcze oficjalnie ujawnione. Bardzo możliwe, że potwierdzą się plotki i Watch Dogs będzie działać przynajmniej w niższej rozdzielczości (960p).

Watch Dogs – wymagania sprzętowe wersji PC. Czyżby już ostateczne?

Watch Dogs skorzysta z technologii Nvidia – wersja PC na zwiastunie!

Mimo że do premiery gry pozostały tylko dwa tygodnie, to wciąż zastanawiamy się, w jakiej rozdzielczości i w ilu klatkach na sekundę będzie wyświetlany Watch_Dogs na konsolach obecnej generacji. Według plotek, które niedawno przypomnieliśmy, wersja na PlayStation 4 miała działać w jakości 1080p, natomiast Xbox One w 960p przy zachowaniu tego samego poziomu płynności animacji (30 klatek na sekundę). Biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z produkcją w otwartym świecie, wydawało się to prawdopodobne, zwłaszcza informacja co do wydajności. Niespodziewanie w opisie Watch_Dogs na oficjalnej stronie internetowej PlayStation znaleziono fragment, według którego gra na nową konsolę Sony zaoferuje doznania wizualne, jak żaden inny sprzęt (poza PC) – 60 klatek na sekundę w rozdzielczości Full HD (1920 x 1080 pikseli). Koncern Ubisoft jeszcze niczego nie potwierdził, ale nieraz już bywało, że japońska spółka wyręczyła w tym wydawcę danego tytułu, a co za tym idzie - można te doniesienia uznać za prawie oficjalne. Przy czym w tym przypadku "prawie" nie powinno robić dużej różnicy.

Oznacza to, że są duże szanse na to, iż Watch_Dogs na PlayStation 4 będzie faktycznie „next-genowym doświadczeniem” – przynajmniej teoretycznie. Postawienie na 60 zamiast 30 klatek na sekundę sugeruje bowiem, że wydajność może być zwiększona kosztem warstwy wizualnej (coś za coś). Te słowa mają niejako odzwierciedlenie w zwiastunach przedstawiających tę właśnie wersję sandboksa, które nie były zbyt imponujące pod względem graficznym. Chociaż według Ubisoftu edycje na konsole obecnej generacji mają odstawać tylko w stosunkowo niewielkim stopniu od pecetowego Watch_Dogs.

Prawdopodobnie na dniach doczekamy się zdementowania lub potwierdzenia przez Ubisoft tej mimo wszystko – niezależnie od naszych obaw – pozytywnej informacji. Kwestią otwartą pozostaje wydajność i rozdzielczość na Xboksie One. Do tej pory gracze byli przyzwyczajeni do tego, że gry na tę konsolę nie są zazwyczaj wyświetlane w jakości Full HD. I w tym przypadku może być podobnie, tym bardziej że to właśnie edycja na PlayStation 4 jest faworyzowana przez Ubisoft (dodatkowa zawartość na wyłączność, która potem zostanie udostępniona także na PC). Bardziej, niż rozdzielczość, która nie powinna zrobić znaczącej różnicy, ciekawi nas docelowa liczba klatek na sekundę: 30 a 60 FPS to zupełnie inny komfort gry. Co do ewentualnych obaw w sprawie jakości grafiki, to warto na marginesie dodać, że Colin Graham, dyrektor ds. animacji w Ubisoft Montreal, wyjawił wcześniej serwisowi Videogamer, że obie wersje wyglądają „identycznie” i że trudno wskazać jakiekolwiek niuanse. O to akurat jesteśmy spokojni. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że twórcy Watch_Dogs jednak nie pójdą śladami autorów konwersji Tomb Raider: Definitive Edition i wydajność na Xboksie One będzie chociaż zbliżona do tej uzyskanej na PlayStation 4.

Watch_Dogs to nie tyle jedna z najciekawszych gier maja, ile całego roku. Widzieliśmy już wystarczająco dużo zwiastunów, screenów i zapisów rozgrywki, ale za nieco ponad dwa tygodnie, 27 maja, wreszcie będzie można położyć ręce na własnym egzemplarzu gry na którąś z następujących platform sprzętowych: PC, PlayStation 3 i 4 oraz Xbox 360 i One (wersja na Wii opóźniona do jesieni tego roku). Watch_Dogs będzie dostępne po polsku (napisy). Aby jeszcze bardziej podsycić apetyt, Ubisoft udostępnił przed weekendem nowy filmik przedstawiający postacie, które odegrają ważne role w wirtualnym Chicago.

Watch_Dogs – tryb wieloosobowy na 9-minutowym materiale wideo

Watch_Dogs - graliśmy w oczekiwaną grę nowej generacji

SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.05.11, 20:29
17#1
gra na nową konsolę Sony zaoferuje doznania wizualne, jak żaden inny sprzęt (poza PC)

Haha, dobre...
Poza PC to zostało nam hmm... mniejszość sprzętu. Zobaczymy jak wyjdzie w praniu, bo nawet mam wrażenie w zwiastunie jest scena ze 'starej prezentacji'. Mam nadzieję, że będzie porównanie graficznego tego co nam kiedyś pokazano, do tego co nam oszpecono, a jak naprawdę jest :)
5992929Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
59929292014.05.11, 20:41
13#2
Hahahaha i sie okaze ze moze i bedzie 60 fps i 1080p ale detale jak m3dium z pc :)) i oby te 60 fpsow nie wygladalo jak w thi3fe spadki do 20 hehe
SmogsmokZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Smogsmok2014.05.11, 20:47
13#3
Czyli mamy odpowiedź dlaczego ten gif wygląda biednie http://cdn2-www.craveonline.com/assets/upl...qqHgyy5tOsD.gif
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2014.05.11, 20:48
16#4
Na mnie WD z każdym trailerem robi coraz mniejsze wrażenie. 'Next Geny' zamiast pociągnąć grafikę do przodu, na starcie ją spłycają. Poraz pierwszy pecety okazały się mocniejszą platformą do grania w momencie premiery nowych konsol.
Kriss_HietalaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kriss_Hietala2014.05.11, 20:53
22#5
CHyba jednak wolałem CElly i PowerPC od x86 w konsolach... przynajmniej broniły się optymalizacją i tym,że PC do wyświetlenia zblizonej grafiki wymagał sporo wydajniejszego hardware'u. Teraz to dobrze złożony komp za 2000zł bez ssd przebija te drogie konsole.
OrgiuszZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Orgiusz2014.05.11, 20:56
-15#6
I kolejne lanie wody jakie to next geny są do dupy... Jeśli gra obroni się grywalnością to dla mnie może chodzić na 720p.
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2014.05.11, 21:01
-17#7
To więcej niż pewne, ze nex-geny z roku na rok będą podciągać własną poprzeczkę. Jak będzie 2016-2017 można wtedy gdybać czy sprzęt wykorzystano w 100%. Nie powiem bo czekam na U4 na E3 i SyphonFilter na silniku U2. Aktualnie z gier w produkcji ponoć Order 1886 ustawia poprzeczkę wysoko jeśli chodzi o grafikę. Nic tylko czekać do czerwca na targi E3.
SmogsmokZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Smogsmok2014.05.11, 21:03
Orgiusz @ 2014.05.11 20:56  Post: 747143
I kolejne lanie wody jakie to next geny są do dupy... Jeśli gra obroni się grywalnością to dla mnie może chodzić na 720p.

Do 720p nie potrzebna ci konsola, to jest rozdzielczość z początku 21 wieku .
GalvatronZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Galvatron2014.05.11, 21:04
HΛЯPΛGŌN @ 2014.05.11 20:48  Post: 747140
Na mnie WD z każdym trailerem robi coraz mniejsze wrażenie. 'Next Geny' zamiast pociągnąć grafikę do przodu, na starcie ją spłycają. Poraz pierwszy pecety okazały się mocniejszą platformą do grania w momencie premiery nowych konsol.

Jak konsola miałaby przebić dzisiejsze topowe konfiguracje (podkręcony 4770K/4930K/4970X + 1-4 GTX 780Ti/Titan/R9 290X) zachowując przy tym rozsądny pobór mocy i poziom hałasu, oraz kompaktowy rozmiar?

Kriss_Hietala @ 2014.05.11 20:53  Post: 747142
CHyba jednak wolałem CElly i PowerPC od x86 w konsolach... przynajmniej broniły się optymalizacją i tym,że PC do wyświetlenia zblizonej grafiki wymagał sporo wydajniejszego hardware'u. Teraz to dobrze złożony komp za 2000zł bez ssd przebija te drogie konsole.

W tej generacji MS i Sony postawiły na maksymalną prostotę programowania. Stąd x86.
zakiusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
zakius2014.05.11, 21:15
14#10
mini ITX mieści wszystko, co potrzebne w pełnoprawnym komputerze
dysk 500GiB w 2,5' wlezie spokojnie, i 1TiB są
Tylko zaprojektować budę i chłodzenie żeby ten i5 (HT za dużo problemów robi) nie wył w połączeniu z 750Ti -770 powiedzmy
Zaloguj się, by móc komentować
1