aktualności

Project CARS - porównanie grafiki PlayStation 4 i PC

62
8 maja 2014, 00:42 Piotr Gontarczyk

Symulatory wyścigów może i nie są najpopularniejszym gatunkiem gier, ale i tak mają one swoich zapalonych zwolenników zwłaszcza, że istnieje kilka niemałych perełek. Chociażby Gran Turismo, wydawana przez firmę Sony, a także Forza Motorsport, której wydawcą jest Microsoft, to serie symulatorów wyścigów, które z reguły spełniają oczekiwania graczy. Jeszcze w tym roku jednak pojawić się ma nowa gra tego typu, Project CARS, która ma szansę na to aby zagrozić wymienionym powyżej tytułom.

Jak już wiemy, Slightly Mad Studios, a więc firma odpowiedzialna za produkcję chociażby Need for Speed: Shift, od dłuższego czasu pracuje nad grą Project CARS. Ten symulator wyścigów pierwotnie tworzony był z myślą o konsolach do gier poprzedniej generacji, ale Slightly Mad Studios podjęło decyzję o anulowaniu projektów dla Sony PlayStation 3 i Microsoft Xbox 360. Ostatecznie zdecydowano się na stworzenie gry w wersjach dla konsol nowej generacji (PlayStation 4 oraz Xbox One), a także dla komputerów osobistych opartych na platformie Windows lub SteamOS.

Obecnie może wydawać się, że pomiędzy Slightly mad Studios i firmą Sony nawiązana została jakaś bliższa wspłópraca, a to dlatego, że to właśnie firma Sony Computer Entertainment udostępniła serię zrzutów ekranowych Project CARS, w wersji dla konsoli PlayStation 4. Pierwsze zrzuty prezentowały nie tylko mocarne samochody, ale także nowe tory wyścigowe oraz otoczenia, które będzie można obserwować w grze. Jako że wersja "pecetowa" do tej pory nie była jakoś specjalnie eksponowana na zrzutach ekranowych lub materiałach filmowych, to wielu graczy zastanawiało się, jak ona będzie wyglądać - zwłaszcza na tle swojej konsolowej odpowiedniczki.

Teraz dzięki ekipie DualShockers można wreszcie zobaczyć czy pomiędzy wersją dla platformy Windows, a wersją dla PlayStation 4 są jakieś znaczące różnice, w kwestii jakości grafiki. Redakcja DualShockers przygotowała serię zrzutów ekranowych z wersji "pecetowej", z ustawieniami maksymalnej jakości grafiki, które wykonano tak, aby zawarte w nich sceny były możliwie jak najbardziej zbliżone do tych, które widać na udostępnionych już zrzutach z wersji konsolowej (PlayStation 4). Warto od razu zauwayć, że bez dostępu do narzędzi deweloperskich praktycznie niemożliwe jest stworzenie identycznych zrzutów ekranowych gry w wersjach dla różnych platform programowych. Postarano się jednak aby w wersji "pecetowej" uchwycić sceny tak bardzo zbliżone do tych z PlayStation 4, jak to tylko możliwe. Efekt końcowy wbrew pozorom jest naprawdę dobry.

   

   

Z krótkiej analizy wszystkich zrzutów ekranowych można wysnuć wniosek, że wersja dla PlayStation 4 zawiera grafikę troszkę mniej szczegółową niż ta, którą uzyskać można na komputerze z systemem Windows, przy maksymalnych ustawieniach jakości grafiki, z wykorzystaniem karty graficznej GeForce GTX 780. Liczba trójkątów w wersji dla PS4 jest troszkę mniejsza w poszczególnych scenach. Widać to chociażby na samochodowych reflektorach. Wydaje się też, że wersja dla PlayStation 4 korzysta z nieznacznie mniej efektywnego mechanizmu wygładzania krawędzi niż najlepszy, jaki można uzyskać na "pececie". Jeśli chodzi o jakość tekstur czy ich anizotropowego filtrowania, to pomiędzy porównywanymi wersjami gry Project CARS różnic praktycznie nie sposób się dopatrzeć.

Warto jednak zauważyć, że zrzuty ekranowe z "peceta" uzyskano przy maksymalnych ustawieniach jakości grafiki, ale aby uzyskać z nimi stabilną płynność animacji, w komputerze należy mieć kartę graficzną o mocy nie mniejszej niż ta, którą oferuje GeForce GTX 780. Trzeba też pamiętać o tym, że prace nad grą Project CARS wciąż trwają. Na razie widać, że twórcy co prawda w wersji dla konsoli musieli pojść na pewne kompromisy, to jednak efekt końcowy jest bardzo, bardzo dobry.

Project CARS kontra rzeczywistość

   

   

   

Źródło: DualShockers, opr. własne
Kriss_HietalaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kriss_Hietala2014.05.08, 01:02
-38#2
na ps4 wygląda lepiej :D
sevaeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sevae2014.05.08, 01:17
-2#3
Może i modelem jazdy CARS będzie konkurować z Forza i Gran Turismo, ale wypadałoby chociaż wspomnieć, zwłaszcza na PClab, o Asseto Corsa czy starszych symulatorach.
RafiXIIZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RafiXII2014.05.08, 01:21
assetto jest do bani... Wiem bo mam jeżdżę na dfgt i nie polecam prowadzenie coś jak x pand rally...
Grom23Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grom232014.05.08, 02:03
19#5
Kriss_Hietala @ 2014.05.08 01:02  Post: 746354
na ps4 wygląda lepiej :D

???
MaxForcesZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
MaxForces2014.05.08, 03:27
24#6
Kriss_Hietala @ 2014.05.08 01:02  Post: 746354
na ps4 wygląda lepiej :D

Okulista się kłania i to dobry.
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2014.05.08, 04:45
28#7
Co to za porównanie w róznych warukach atmosferycznych i różnych ujęciach. Poza tym wersja na PS4 wygląda zupełnie dobrze.
BiegomiłZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Biegomił2014.05.08, 04:51
-15#8
Jak nie lubie konsol, tak musze przyznac ze wersja na PS4 wyglada lepiej niz na PC.
Wyglada bardziej realistycznie bo sie mniej swieci.

W realu auta nie maja az takiej refleksji na karoserii, dlatego PS4 wyglada lepiej niz na PC gdzie auta sie swieca jak psu jajca.

Ale i tak PC jest lepsze do grania.
hmm..ok..Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
hmm..ok..2014.05.08, 04:58
16#9
Wersja PS4 wygląda ładniej a PC bardziej realistycznie.
Najbardziej rzuca się w oczy bardziej szczegółowy asfalt na PC.
SoplicZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Soplic2014.05.08, 06:47
34#10
Biegomił @ 2014.05.08 04:51  Post: 746369


W realu auta nie maja az takiej refleksji na karoserii, dlatego PS4 wyglada lepiej niz na PC gdzie auta sie swieca jak psu jajca.



Jakbyś mógł napisać nieco więcej na temat refleksji jakie posiadają samochody byłoby ciekawie.
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1