Aktualność
Adam Szymański, Sobota, 12 kwietnia 2014, 20:49

Co jakiś czas media donoszą o wybuchających urządzeniach elektronicznych. Zazwyczaj jest winna bateria, która się przegrzewa i parzy użytkowników, lub wręcz eksploduje. Przeważnie producenci w takich sytuacjach zrzucają winę na właścicieli, twierdząc, że źle się obchodzili ze sprzętem. Tak właśnie było gdy został upubliczniony przypadek parzącego Samsunga Galaxy S3. W przypadku problemów z baterią w notebookach Sony VAIO Fit 11A jest nieco inaczej. To właśnie producent poinformował o zastosowanych w nich wadliwych akumulatorach i podjął stosowne kroki w celu zapobiegnięciu ewentualnym szkodom.

Treść ogłoszenia wystosowanego przez Sony wygląda poważnie. Producent oprócz uruchomienia wymiany wadliwych urządzeń, zaleca natychmiastowe zaprzestanie ich używania i całkowite odłączenie od prądu. Ponadto, The Wall Street Journal donosi, że od początku kwietnia została wstrzymana produkcja modelu Fit 11A. Do tej pory, fabryki opuściło około 26 tysięcy egzemplarzy feralnego notebooka.

Alarm został wszczęty po otrzymaniu trzech raportów dotyczących samoistnego zapłonu laptopów. Nie jest to duża liczba, ale jak widać, Sony potraktowało ją poważnie. Najwidoczniej zagrożenie jest całkiem realne. Dostawcą wadliwych baterii jest firma Panasonic, która sama przyznała się do winy.

Według strony Sony, nie wszyscy posiadacze notebooków VAIO Fit 11A są w niebezpieczeństwie. Firma podała dokładne numery seryjne laptopów, których właściciele powinni zaprzestać ich używania. Sprawa dotyczy jedynie urządzeń sprzedawanych na terenie Europy. Lista serii objętych wymianą, oraz instrukcja co należy zrobić w przypadku posiadania wadliwego produktu, znajduje się tutaj.

Firmie Sony należy się pochwała za profesjonalne zachowanie. Zamiast próbować wmówić wszystkim, że nic poważnego się nie stało, wolała jako pierwsza uprzedzić swoich użytkowników o zagrożeniu. Co ważne, informacja o tym, że to Panasonic odpowiada za zaistniałą sytuację, nie została podana w oświadczeniu na stronie Sony. Jak widać, nie wszyscy producenci próbują obwiniać inne firmy za swoje błędy.

Źródło: Sony
Ocena aktualności:
Ocen: 4
Zaloguj się, by móc oceniać
bolonski (2014.04.12, 20:55)
Ocena: 31

0%
brawo Sony
TheMr. (2014.04.12, 21:25)
Ocena: 11

0%
No to niektórzy mają bombowe wrażenia z gry :E Brawa za przyznanie się do błędu.
kadajo (2014.04.12, 21:43)
Ocena: 16

0%
Japończycy, szanują klienta bo wiedza ze wtedy szanują też siebie.
Nie to co koreańce czy hamerykanie... sprzedaj i zapomnij.
w_s (2014.04.12, 21:56)
Ocena: -1

0%
kadajo @ 2014.04.12 21:43  Post: 740042
Japończycy, szanują klienta bo wiedza ze wtedy szanują też siebie.
Nie to co koreańce czy hamerykanie... sprzedaj i zapomnij.

Jaja sobie chyba robisz, akurat najlepszy serwis mają amerykanie, mowa a Microsofcie i Apple, a przeciwieństwem jest Sony, którego serwis jest przynajmniej w Polsce jakimś pośmiewiskiem, no ale, nie znam się, to się wypowiem
Zresztą serwis Samsunga też nie jest taki zły, przynajmniej z moich obserwacji, i ponownie, telefonowy serwis Sony to tragedia, mowa o w-support.
Redux (2014.04.12, 23:05)
Ocena: 4

0%
Nie rozumiem tutaj czegoś. Skoro Panasonic przyznał się, że ich baterie wybuchają (a więc to nie chodzi o inny komponent notebooka), a w dodatku firma Sony 'podała dokładne numery seryjne laptopów, których właściciele powinni zaprzestać ich używania' to dlaczego wymieniają całe urządzenia? Nie wystarczy wymienić baterii?
ficias (2014.04.12, 23:22)
Ocena: 1

0%
Nie wiem czemu służą w artykule te nawiązania do przypadku baterii w Samsungu S3 napisane z takim przekąsem i pod koniec też chwalenie Sony i znowu nawiązanie, że 'nie wszyscy obwiniają innych'.
W przypadku Samsunga był to pojedynczy przypadek i w dodatku spowodowany zastosowaniem zamiennika, a nie było akcji serwisowej. Wystarczyło przytoczyć tamtą sytuację w neutralnym tonie zamiast pisać tak jakby były jakieś masowe problemy z bateriami w S3 i firma umywałaby ręce. W gruncie rzeczy, to dobrze, że zbadali sprawę i odkryli przyczynę, bo gdyby uznali, że to ich wina mogłoby to wywołać panikę właścicieli innych S3.

Pewnie, Sony fajnie się zachowało, ale z drugiej strony gdyby jacyś użytkownicy ucierpieli przez zapłon lub wybuch baterii, to firma musiałaby sporo na odszkodowania wydać ;)

Swoją drogą gdzie ta japońska jakość ostatnimi czasy - to laptopy Sony/baterie Panasonica, to jakiś czas temu akcja serwisowa Toyoty. Problematyczne akumulatory w Dreamlinerach też chyba były japońskie.
Albo inni producenci nie ujawniają problemów albo japońscy producenci mają niefart albo za szybką próbują wprowadzać nowe technologie bez odpowiednich testów :)
buggeer (2014.04.12, 23:51)
Ocena: 8

0%
ficias @ 2014.04.12 23:22  Post: 740052


Pewnie, Sony fajnie się zachowało, ale z drugiej strony gdyby jacyś użytkownicy ucierpieli przez zapłon lub wybuch baterii, to firma musiałaby sporo na odszkodowania wydać ;)

Swoją drogą gdzie ta japońska jakość ostatnimi czasy - to laptopy Sony/baterie Panasonica, to jakiś czas temu akcja serwisowa Toyoty. Problematyczne akumulatory w Dreamlinerach też chyba były japońskie.
Albo inni producenci nie ujawniają problemów albo japońscy producenci mają niefart albo za szybką próbują wprowadzać nowe technologie bez odpowiednich testów :)


Poczytaj sobie o General Motors 2014 recall. Od 2005 roku produkowali samochody, które mogły wyłączyć się w dowolnym momencie. Wiedzieli o tym. Wiele osób zginęło a jeszcze więcej zostało rannych. Informację o usterce ujawnili dopiero teraz, kiedy amerykańskie prawo zaczęło chronić ich przez koniecznością wypłaty jakichkolwiek odszkodowań. A najlepsze w całej histori jest to, że gdyby zdecydowali się od razu zmienić stosowane rozwiązania tak, by wyeliminować usterkę kosztowałoby ich to $1/samochód.
SunTzu (2014.04.12, 23:58)
Ocena: 4

0%
Jeżeli coś miałoby mi się zepsuć w laptopie to często Panasonic, w asus-ach, sony ile to razy widziałem napęd uwalony...
... ale laptopy panasonic-a działają lata, bezawaryjnie intensywnie użytkowane...

Taki paradoks.
Fircyk (2014.04.13, 00:22)
Ocena: 11

0%
Redux @ 2014.04.12 23:05  Post: 740050
Nie rozumiem tutaj. Nie wystarczy wymienić baterii?

Non-removable battery. Coraz częściej spotykana rzecz w elektronice, zmora.
Hashi (2014.04.13, 08:38)
Ocena: 0

0%
w_s @ 2014.04.12 21:56  Post: 740044
kadajo @ 2014.04.12 21:43  Post: 740042
Japończycy, szanują klienta bo wiedza ze wtedy szanują też siebie.
Nie to co koreańce czy hamerykanie... sprzedaj i zapomnij.

Jaja sobie chyba robisz, akurat najlepszy serwis mają amerykanie, mowa a Microsofcie i Apple, a przeciwieństwem jest Sony, którego serwis jest przynajmniej w Polsce jakimś pośmiewiskiem, no ale, nie znam się, to się wypowiem
Zresztą serwis Samsunga też nie jest taki zły, przynajmniej z moich obserwacji, i ponownie, telefonowy serwis Sony to tragedia, mowa o w-support.

Ciekawe przykłady. Microsoft - co u nich reklamować. Software? Przecież to zadny koszt dla MS tak naprawdę, podobnie X360, którego wymieniali bo i tak cały dział ma straty i ma to być buffor od N i SONY. Co do Apple to serwisu się nie dziwie, skoro koszt produkcji iPhone5 to 170USD, a sprzedają go za prawie 1000USD więc w koszt urządzenia masz wliczone kilka sztuk na wymianę. Co do SONY serwisu nie wiem, bo nigdy nie korzystałem. Mam w domu 4 urządzenia i jak narazie po kilku latach wszystkie działają bezbłędnie (PS3, PSPgo, X-series i XperiaP). PS3 fat 5 rok i nic, gdzie gpu AMD w lapie zaczęło walić artefaktami po niespełna 2 latach.

@SunTzu
U mnie w lapie właśnie padł napęd Panasonica (DVD-RAM) - choć to może wina wcześniejszego zalania lapa piwem i herbatą. Wymieniłem na Optiarc (NEC/SONY) i hula trochę dłużej od tamtego. Nie ma na awarie reguły.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Nieuczciwi deweloperzy nie są tak sprytni, jak im się wydaje. 4
Kolejne procesory z Zen+ coraz bliżej. 1
Opcje dostępne już w nowej kompilacji Windows Insider Preview. 17
Może tym razem będzie lepiej. 11
Sony tym razem krótko i nietypowo, ale treściwie. 17
Doczekaliśmy się. Podczas PC Gaming Show Sega oficjalnie ogłosiła, że na PC trafią gry z serii Yakuza. 1
Kolejne procesory z Zen+ coraz bliżej. 1
Firma wybierze prawdopodobnie nieco inną drogę niż Nvidia. 16
Na linii Intel - AMD znowu robi się gorąco. 79
Czerwoni pochwalą się nowościami. 11
Nowy konkurent na horyzoncie. 25
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane