aktualności

Doom 4 tylko na PC, PlayStation 4 i Xbox One

27 7 kwietnia 2014, 14:49 Bartosz Woldański

Wygląda na to, że gra jest tworzona wyłącznie z myślą o PC i konsolach nowej generacji. Traktujemy tę informację jako dobrą, tym bardziej, że pamiętamy, co działo się dekadę temu i chcielibyśmy otrzymać tytuł, który pod względem graficznym zostawi daleko w tyle konkurencję. Czy Doom 4 zrobi na nas takie samo wrażenie, jak w 2004 roku Doom 3?

Doom 4 potwierdzony. Oto jak dołączyć do testów wersji Beta

Wszyscy, którzy mieli przyjemność sprawdzić w 2004 roku na swoim komputerze ostatnią odsłonę kultowej serii studia id Software, nie zapomnieli tego, jak ładnie wówczas gra się prezentowała (nawet w obliczu wydanego wcześniej Far Crya) i jak bardzo była wymagająca sprzętowo. Czy tak samo będzie z „czwórką”? Na to bardzo liczymy, tym bardziej że wizualnie Rage i silnik id Tech 5 nie spełniły wygórowanych oczekiwań największych fanów gier id Software. Dlatego mamy nadzieję, że twórcy zrehabilitują się po premierze nowego Dooma, którego beta i pewnie także pełna wersja ma być dedykowana tylko PC oraz konsolom PlayStation 4 i Xbox One.

Jak w ogóle można będzie otrzymać dostęp do wczesnej wersji gry? Klucze uprawniające do wzięcia udziału w beta-testach otrzymają nabywcy przedpremierowych wydań Wolfenstein: The New Order. Platforma sprzętowa jest zależna od tego, na jaką edycję gry się zdecydowaliśmy. Nie można więc kupić nadchodzącej strzelaniny studia MachineGames na PC i zagrać w betę Dooma 4 na PS4 lub XONE. Oferta dotyczy nie tylko pudełkowych wydań Wolfensteina, ale także cyfrowych. W przypadku wersji na konsolę Microsoftu wymagane jest aktywne konto w usłudze Xbox Live Gold, natomiast w przypadku urządzenia Sony nie musimy mieć abonamentu w PlayStation Plus.

Nie wiemy jeszcze, kiedy ruszą beta-testy Dooma 4, ale raczej nie należy się ich spodziewać przed końcem bieżącego roku. Zapewne studio id Software ujawni pierwsze szczegóły na temat wyczekiwanej od lat produkcji po premierze gry Wolfenstein: The New Order – możliwe, że na czerwcowych targach E3 albo na najbliższej edycji QuakeCon (po raz pierwszy bez Johna Carmacka!), którą zaplanowano na 17-20 lipca 2014 roku. Co więcej, testy wczesnej wersji nowego Dooma mogą być również w przyszłości dostępne dla wszystkich zainteresowanych graczy, chociaż dostęp zostałby przyznany w późniejszym okresie niż w przypadku osób, które skusiły się na złożenie zamówienia przedpremierowego obejmującego najnowsze przygody B.J. Blazkowicza.

Premiery pełnej wersji Dooma 4 spodziewamy się najwcześniej w drugiej połowie 2015 roku. O grze tak naprawdę nie wiemy nic poza tym, że powstaje od ładnych paru lat. W 2011 roku nawet pojawiły się informacje o zaprzestaniu prac nad strzelaniną – temat powracał później niejednokrotnie, ale firma Bethesda za każdym razem zaprzeczała tym doniesieniom. Niedawna zapowiedź bety, której formy jeszcze nie znamy, sugeruje, że projekt ma się raczej dobrze, a może nawet znajduje się na ostatniej prostej.

Doom 4 beta w pre-orderach Wolfenstein: The New Order

Źródło: Onet, własne
Mr.FrOsTZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Mr.FrOsT2014.04.07, 15:00
17#1
Pograłbym, mało teraz takich fajnych ciut strasznych schoterów ostatni to chyba Fear 1
*Konto usunięte*2014.04.07, 15:07
14#2
O PlayStation 4 i Xbox One za dużo... wystarczyłoby na PC. Wtedy wierzyłbym w to... że być może zrobią jakąś ciekawą grafikę ;)
EclipseZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Eclipse2014.04.07, 15:11
-4#3
Ciekawe czy Engine bedzie generowal pomieszczenia ciut wieksze niz kible z dooma 3
MAR89TUMZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
MAR89TUM2014.04.07, 15:33
21#4
Eclipse @ 2014.04.07 15:11  Post: 738283
Ciekawe czy Engine bedzie generowal pomieszczenia ciut wieksze niz kible z dooma 3


Klaustrofobia była zaletą, ale jednocześnie musze dodać, że przesadzasz.
otoconZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
otocon2014.04.07, 15:39
16#5
Ciekaw jak tym razem wyjdzie im latarka.
kwahooZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kwahoo2014.04.07, 15:51
Eclipse @ 2014.04.07 15:11  Post: 738283
Ciekawe czy Engine bedzie generowal pomieszczenia ciut wieksze niz kible z dooma 3


Będą takie same duże jak w Rage czy The New Order. To po raz kolejny id Tech 5, nawet nie lodźcie się, że coś nowego. Wystarczy przeczytać
idTech - the fastest and highest fidelity engine at 60hz+ on the planet.

http://jobs.zenimax.com/requisitions/view/618
Inna sprawa, że kupa ludzi odeszła z id. Plotki mówią o ponad setce, o dziwo winny podobno nie jest Zenimax/Bethesda a menadżerowie samego id.

Cons – The upper management. Hands down they are the most incompetant(sic), arrogant, and untrustworthy managers I’ve ever worked for in over ten years in this industry. They are doing such a horrible job that we’ve lost over a hundred people, including John Carmack, in the last two years. They’re bleeding the company dry of time, money, and talent; before they all bail with their golden parachutes. Zenimax is a patient, supportive publisher that takes a hands off approach, which normally would be great, but in this case is allowing the management to waste their time and money. People sit around untasked for weeks or months at a time, until the next publisher demo, so there is lots of time for people to sit around and be nasty to each or play politics to grab whatever favor they can. There is no chance for advancement or career growth, and Zenimax has stopped giving bonuses because the studio consistently fails to deliver. The game itself is re-invented every six months to a year, so there is no foward progress to show for the last two years.

http://www.gamecrastinate.com/gaming-news/...ms-id-software/
PioyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pioy2014.04.07, 16:19
-11#7
Zaraz, zaraz, to DOOM 3 na kimkolwiek zrobił mega wrażenie? Bo pamiętam, że mówiło się głównie o malutkich pomieszczeniach, cyrku z latarką i tym, jak bardzo FC1 i HL2 wgniotły go w ziemię.
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2014.04.07, 16:46
-1#8
Prawda, z Doomem 3 był taki problem, że pojawił się dopiero po pierwszym FarCry-u, do którego nie miał startu pod względem graficznym. Poza tym przedpremierowe screeny były trochę podrasowane. Dzisiaj to standard, ale wtedy wszyscy naprawdę liczyli na to, że dostaną taką grafikę jak na zapowiedziach.

Tutaj może jednak być dobrze, bo klaustrofobiczne pomieszczenia w połączeniu z silnikiem id Tech 5 mogą skutkować naprawdę wysokiej jakości teksturami.
MAR89TUMZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
MAR89TUM2014.04.07, 17:17
Assassin @ 2014.04.07 16:46  Post: 738315
Prawda, z Doomem 3 był taki problem, że pojawił się dopiero po pierwszym FarCry-u, do którego nie miał startu pod względem graficznym. Poza tym przedpremierowe screeny były trochę podrasowane. Dzisiaj to standard, ale wtedy wszyscy naprawdę liczyli na to, że dostaną taką grafikę jak na zapowiedziach.

Tutaj może jednak być dobrze, bo klaustrofobiczne pomieszczenia w połączeniu z silnikiem id Tech 5 mogą skutkować naprawdę wysokiej jakości teksturami.


To było huczne widowisko bo o miano najlepiej wyglądającego FPS bił się DOOM 3 vs HALF LIFE 2, a z partyzanta obu zjadł FAR CRY :D
golyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
goly2014.04.07, 17:41
niech powróci król
Zaloguj się, by móc komentować
1