aktualności

Oculus Rift DK2 dostępny w przedsprzedaży za 350 dolarów

8
20 marca 2014, 13:57 Adrian Kotowski

Zapowiedź gogli VR od Sony zmotywowała najwidoczniej twórców Oculus Rift, bo Ci zapowiedzieli właśnie uruchomienie przedsprzedaży nowej wersji swojego urządzenia. Model Development Kit 2 można zamawiać już teraz w cenie 350 dolarów.

Zamówienia można składać na oficjalnej stronie projektu, dokładnie pod tym adresem. Oculus Rift Development Kit 2 kosztuje 350 dolarów, a więc o 50 dolarów więcej niż pierwsza wersja. Wyższa cena jest jednak w pełni uzasadniona. Development Kit 2 eliminuje główny problem pierwszej wersji sprzętu – korzystając ze sprzętu nie odczuwamy dolegliwości charakterystycznych dla choroby lokomocyjnej.

Oculus Rift

Nowa wersja bazuje na prototypie Crystal Cove zaprezentowanym na targach CES 2014. Producent wykorzystał wyświetlacz OLED charakteryzujący się bardzo niskim opóźnieniem, dzięki czemu wyeliminowane mają zostać zarówno rozmycie jak i drżenie obrazu.

W Development Kit 2 zwiększono także rozdzielczość wyświetlanego obrazu, która wynosi teraz 960 x 1080 pikseli na oko (w pierwszej wersji było to 640 x 800 pikseli). Rozszerzono pole widzenia z 90 stopni na 100 stopni. Firma zapewnia, że zoptymalizowano wyświetlanie obrazu, by użytkownik jeszcze lepiej mógł zagłębić się w świat gry.

Nowy zestaw obsługuje także w pełni silniki Unity 4, Unreal Engine 4 oraz pakiet narzędzi Unreal Development Kit. Zlikwidowano zewnętrzny panel sterujący, dzięki czemu gogle można teraz podłączyć do komputera bezpośrednio przez porty USB i HDMI. Dostawy Oculus Rift DK2 do zamawiających planowane są na lipiec tego roku.

Źródło: Ubergizmo
taithZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
taith2014.03.20, 14:21
sony miało mały wpływ na premierę
już od pewnego czasu kończono produkcję DK1 ze względu na brak części
recenzenci którzy mieli kontakt z OR i sprzętem sony potwierdzają, że OR nadal przoduje
kwahooZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kwahoo2014.03.20, 14:47
Sony ma mniejszy tzw 'screen door efekt' i kamerka śledzi pozycję przez całe 360 stopni. OR ma 20-30 stopni niewidoczne dla kamerki jak się odwróci całkiem tyłem.

Za to Rift nie rozmywa (OLED 75 Hz low-persistence) i ma bardzo dokładne śledzenie pozycji (błąd < 1mm). Do tego Carmack wynalazł podróże w czasie



Przy czym to wszystko nie jest stanem docelowym. Wersja konsumencka ma mieć te same ficzery co DK2, ale 90Hz i wyższą rozdziałkę.
taithZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
taith2014.03.20, 16:28
wersje deweloperskie oculusa są przeznaczone dla pasjonatów oraz twórców gier
gry te będą dedykowane dla oculusa
spodziewam się, że finalna rozdzielczość może wynieść 2160x1080
oczywiście w konsoli nie ma mowy aby takie coś poleciało na 60FPS
w tym wypadku 60FPS to konieczność, chyba że lubicie nudności panowie konsolowcy
kaczy99Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kaczy992014.03.20, 17:21
-2#4
nie sądzę by finalna rozdzielczość wynosiła 2160x1080. Nie widziałem by ktokolwiek produkował jakikolwiek ekran w tej rozdzielczości czy nawet 1080x1080. Moim zdaniem najprawdopodobniejsza większa rozdzielczość to 2560x1440, to chyba jedyna rozdzielczość obecnie produkowana w tym rozmiarze i technologii OLED większa od 1080p. Polecam dość prosty i nie dokładny ale jednak działający symulator oculusa http://vr.mkeblx.net/oculus-sim/
KunnorinnoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kunnorinno2014.03.20, 17:45
Dobrze że zwiększyli tą rozdzielczość. Na papirusie oculus brzmi fajnie ale w praniu NARAZIE to lipa. Siatka taka że pixele podczas gry liczyć można

Nie żebym hejcił oculusa bo czekam na finalną wersję z jęzorem wywalonym ale ostygł mój zapał co do deweloperki
gregory003Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gregory0032014.03.20, 17:59
taith @ 2014.03.20 16:28  Post: 733568
wersje deweloperskie oculusa są przeznaczone dla pasjonatów oraz twórców gier
gry te będą dedykowane dla oculusa
spodziewam się, że finalna rozdzielczość może wynieść 2160x1080
oczywiście w konsoli nie ma mowy aby takie coś poleciało na 60FPS
w tym wypadku 60FPS to konieczność, chyba że lubicie nudności panowie konsolowcy

Nie wiedziałem, że nudności w tego typu niszowych wynalazkach biorą sie z małej liczby fpsów. Zawsze myślałem, że to wina niedostrojenia informacji w mózgu z oczu obserwujących dynamiczny obraz z raportami z błędnika, który twierdzi że nijak się nie poruszamy. ale co ja tam mogę głupi wiedzieć panie pecetowcu.
RubyLaneZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RubyLane2014.03.24, 02:08
gregory003 @ 2014.03.20 17:59  Post: 733605
taith @ 2014.03.20 16:28  Post: 733568
wersje deweloperskie oculusa są przeznaczone dla pasjonatów oraz twórców gier
gry te będą dedykowane dla oculusa
spodziewam się, że finalna rozdzielczość może wynieść 2160x1080
oczywiście w konsoli nie ma mowy aby takie coś poleciało na 60FPS
w tym wypadku 60FPS to konieczność, chyba że lubicie nudności panowie konsolowcy

Nie wiedziałem, że nudności w tego typu niszowych wynalazkach biorą sie z małej liczby fpsów. Zawsze myślałem, że to wina niedostrojenia informacji w mózgu z oczu obserwujących dynamiczny obraz z raportami z błędnika, który twierdzi że nijak się nie poruszamy. ale co ja tam mogę głupi wiedzieć panie pecetowcu.


za mało jeszcze wiesz, googlaj dalej :D
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2014.03.24, 21:17
Ja mam zamiar wymienić same soczewki 1080p. Może pojawią się w sprzedaży i nie będę musiał wymieniać devkita 1 :) Póki co, gram tylko na HMZ'cie :) Byle do lipca :) Dostęp do urzadzenia będzie w razie czego i w ostateczności sprzeda się wersję dev 1 :) Jako pasjonat tego typu urządzeń nie wyobrażam sobie dzisiaj grać na tv czy (o zgrozo) na monitorze :)
Zaloguj się, by móc komentować
1