Zapowiedź gogli VR od Sony zmotywowała najwidoczniej twórców Oculus Rift, bo Ci zapowiedzieli właśnie uruchomienie przedsprzedaży nowej wersji swojego urządzenia. Model Development Kit 2 można zamawiać już teraz w cenie 350 dolarów.
Zamówienia można składać na oficjalnej stronie projektu, dokładnie pod tym adresem. Oculus Rift Development Kit 2 kosztuje 350 dolarów, a więc o 50 dolarów więcej niż pierwsza wersja. Wyższa cena jest jednak w pełni uzasadniona. Development Kit 2 eliminuje główny problem pierwszej wersji sprzętu – korzystając ze sprzętu nie odczuwamy dolegliwości charakterystycznych dla choroby lokomocyjnej.
Nowa wersja bazuje na prototypie Crystal Cove zaprezentowanym na targach CES 2014. Producent wykorzystał wyświetlacz OLED charakteryzujący się bardzo niskim opóźnieniem, dzięki czemu wyeliminowane mają zostać zarówno rozmycie jak i drżenie obrazu.
W Development Kit 2 zwiększono także rozdzielczość wyświetlanego obrazu, która wynosi teraz 960 x 1080 pikseli na oko (w pierwszej wersji było to 640 x 800 pikseli). Rozszerzono pole widzenia z 90 stopni na 100 stopni. Firma zapewnia, że zoptymalizowano wyświetlanie obrazu, by użytkownik jeszcze lepiej mógł zagłębić się w świat gry.
Nowy zestaw obsługuje także w pełni silniki Unity 4, Unreal Engine 4 oraz pakiet narzędzi Unreal Development Kit. Zlikwidowano zewnętrzny panel sterujący, dzięki czemu gogle można teraz podłączyć do komputera bezpośrednio przez porty USB i HDMI. Dostawy Oculus Rift DK2 do zamawiających planowane są na lipiec tego roku.
już od pewnego czasu kończono produkcję DK1 ze względu na brak części
recenzenci którzy mieli kontakt z OR i sprzętem sony potwierdzają, że OR nadal przoduje
Za to Rift nie rozmywa (OLED 75 Hz low-persistence) i ma bardzo dokładne śledzenie pozycji (błąd < 1mm). Do tego Carmack wynalazł podróże w czasie
Przy czym to wszystko nie jest stanem docelowym. Wersja konsumencka ma mieć te same ficzery co DK2, ale 90Hz i wyższą rozdziałkę.
gry te będą dedykowane dla oculusa
spodziewam się, że finalna rozdzielczość może wynieść 2160x1080
oczywiście w konsoli nie ma mowy aby takie coś poleciało na 60FPS
w tym wypadku 60FPS to konieczność, chyba że lubicie nudności panowie konsolowcy
Nie żebym hejcił oculusa bo czekam na finalną wersję z jęzorem wywalonym ale ostygł mój zapał co do deweloperki
gry te będą dedykowane dla oculusa
spodziewam się, że finalna rozdzielczość może wynieść 2160x1080
oczywiście w konsoli nie ma mowy aby takie coś poleciało na 60FPS
w tym wypadku 60FPS to konieczność, chyba że lubicie nudności panowie konsolowcy
Nie wiedziałem, że nudności w tego typu niszowych wynalazkach biorą sie z małej liczby fpsów. Zawsze myślałem, że to wina niedostrojenia informacji w mózgu z oczu obserwujących dynamiczny obraz z raportami z błędnika, który twierdzi że nijak się nie poruszamy. ale co ja tam mogę głupi wiedzieć panie pecetowcu.
gry te będą dedykowane dla oculusa
spodziewam się, że finalna rozdzielczość może wynieść 2160x1080
oczywiście w konsoli nie ma mowy aby takie coś poleciało na 60FPS
w tym wypadku 60FPS to konieczność, chyba że lubicie nudności panowie konsolowcy
Nie wiedziałem, że nudności w tego typu niszowych wynalazkach biorą sie z małej liczby fpsów. Zawsze myślałem, że to wina niedostrojenia informacji w mózgu z oczu obserwujących dynamiczny obraz z raportami z błędnika, który twierdzi że nijak się nie poruszamy. ale co ja tam mogę głupi wiedzieć panie pecetowcu.
za mało jeszcze wiesz, googlaj dalej