aktualności

Unity 5 - usprawnione oświetlenie, fizyka i audio na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych

4
19 marca 2014, 11:01 Adrian Kotowski

Silnik Unity doczekał się kolejnej odsłony. Wersja 5 wprowadzić ma ulepszone oświetlenie, lepszy dźwięk, fizykę oraz obsługę przez większość urządzeń i systemów obecnych na rynku.

Unity jest ostatnio jednym z popularniejszych silników wykorzystywanych przy tworzeniu mniejszych produkcji i gier na urządzenia mobilne. Nowa wersja ma przynieść kilka istotnych zmian, które powinny wpłynąć zarówno na jakość grafiki, jak i efektów dźwiękowych dostępnych w grach. Unity 5 został ogłoszony po 16 miesiącach od wprowadzenia na rynek czwartej wersji silnika.

Unity 5

W nowej wersji usprawniono m.in. globalne oświetlenie liczone w czasie rzeczywistym. Developerzy będą mogli także tworzyć swoje produkcje dla przeglądarek, dzięki obsłudze WebGL (w tej chwili w wersji "Early Access", ale prawdopodobnie już niedługo pojawi się wersja ostateczna). Unity 5 zawiera ponadto nowy silnik fizyczny Nvidia PhysX 3.3, mający oferować dwukrotnie wyższą wydajność w porównaniu do poprzednika.

Nie zapomniano także o obsłudze 64-bitowych procesorów, które coraz śmielej wkraczają choćby na rynek mobilny. Twórcy przeprojektowali system audio, dzięki czemu ten jest wydajniejszy, a dźwięk w grze dużo lepszy niż wcześniej. Wraz z Unity 5 pojawić ma się także nowy interfejs graficzny edytora. Osoby posiadające licencje na wersję 4.0 nie powinny się jednak martwić – twórcy silnika mają udostępnić nowe GUI także dla starszej odsłony swojego produktu.

Silnik Unity 5 ma współpracować ze wszystkimi największymi platformami: iOS, Android, BlackBerry, Windows Phone, OS X, Windows, Linux, Playstation, Xbox, Wii U oraz nowoczesnymi przeglądarkami (w tej chwili głównie Firefox).

Źródło: Tech Crunch
taithZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
taith2014.03.19, 13:36
ano unity w chwili obecnej nie ma konkurencji, jeśli chodzi o mniejsze produkcje
jest bardzo tanie, elastyczne, i łatwe w użyciu, dzięki temu nawet pojedyncza osoba może stworzyć grę
MarucinsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Marucins2014.03.19, 15:03
Szczerze. I tak na tych tabletach czy smartfonach nie da się normalnie zagrać bez dodatkowego kontrolera.
Oczywiście są gry przystosowane do miziania i smyrania ale obecnie zmieniają im wyłącznie tekstury - cala rozgrywka jest niemal identyczna.

Więcej pozytywów w Unity widzę w grach przeznaczonych dla przeglądarki.
CortexM3Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
CortexM32014.03.19, 16:25
Marucins @ 2014.03.19 15:03  Post: 733207
Szczerze. I tak na tych tabletach czy smartfonach nie da się normalnie zagrać bez dodatkowego kontrolera.
Oczywiście są gry przystosowane do miziania i smyrania ale obecnie zmieniają im wyłącznie tekstury - cala rozgrywka jest niemal identyczna.

Więcej pozytywów w Unity widzę w grach przeznaczonych dla przeglądarki.

To że jeszcze nikt, nie stworzył dobrego interfejsu i mechaniki dla ekranów dotykowych, pozwalającego wygodnie grać, nie znaczy że się nie da.
SzwarcuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Szwarcu2014.03.19, 16:36
-1#4
Marucins @ 2014.03.19 15:03  Post: 733207
Szczerze. I tak na tych tabletach czy smartfonach nie da się normalnie zagrać bez dodatkowego kontrolera.
Oczywiście są gry przystosowane do miziania i smyrania ale obecnie zmieniają im wyłącznie tekstury - cala rozgrywka jest niemal identyczna.

Więcej pozytywów w Unity widzę w grach przeznaczonych dla przeglądarki.

Panie zagraj w Dead Trigger 2 ;) dostosuj sobie layout i wtedy się wypowiedz. Ja na 4,3 Cali nie mam najmniejszych problemów i mam z gry dużą frajdę ;)
Zaloguj się, by móc komentować
1