aktualności

Nowy Razer Blade, czyli 3200 x 1800 pikseli na 14 calach! Blade Pro też został ulepszony

7
13 marca 2014, 23:54 Piotr Gontarczyk

Na początku 2012 roku, z niewielkim poślizgiem, firma Razer uruchomiła sprzedaż swoich pierwszych komputerów przenośnych, Blade, skierowanych przede wszystkim do graczy. Pierwszy model wyposażony został w 17-calowy ekran, sprzęt autorski Switchblade, gładzik zintegrowany w małym wyświetlaczu, 10 specjalnych klawiszy z ekranami, na których treść zmieniała się zależnie od gry czy przypisanej funkcji. Potem Razer ofertę powiększył o 14-calową wersję, która pojawiła się w połowie ubiegłego roku. Pomniejszenie notebooka wymagało pozbycia się ekranowego gładzika oraz klawiszy specjalnych. Jednocześnie Razer zaprezentował odświeżony model 17-calowy, który obecnie znany jest jako Blade Pro.

Teraz firma Razer zapowiedziała kolejne odświeżenie, ale tym razem obu modeli notebooków. 14-calowy Blade w nowej wersji wyposażony będzie w ekran dotykowy o rozdzielczości 3200 x 1800 pikseli (1600 x 900 pikseli w obecnie dostępnym wydaniu). Pod maską skrywać się ma 8 GB pamięci RAM, czterordzeniowy procesor Intel Core i7-4702HQ, karta graficzna NVIDIA GeForce GTX 870M z 3 GB pamięci RAM typu GDDR5, a także nośnik SSD o pojemności 512 GB. Nowy Blade waży 2,02 kilograma, a jego obudowa ma grubość zaledwie 1,77 centymetra.

17-calowy Blade Pro odświeżony zostanie trochę inaczej. Model ten nadal pozostanie bez ekranu dotykowego, o rozdzielczości natywnej 1920 x 1080 pikseli. Podobnie jak dwie poprzednie wersje tego notebooka, także tegoroczna "edycja" ma mieć gładzik z ekranem oraz klawisze specjalne. Nowy Blade Pro będzie do nabycia z procesorem Intel Core i7-4700HQ, kartą graficzną NVIDIA GeForce GTX 860M (2 GB pamięci RAM typu GDDR5), pamięcią RAM o pojemności do 16 GB oraz nośnikiem SSD o pojemności od 128 do 512 GB.

Pozostałe cechy wspólne obu modeli to między innymi trzy porty USB 3.0, kamera internetowa o rozdzielczości 2 megapikseli, kontroler dźwięku HD Audio 7.1 (poprzez HDMI) z Dolby Digital Plus Home Theatre Edition, kontroler sieci bezprzewodowych 802.11ac, Bluetooth 4.0, kontroler sieci przewodowych 1 Gb/s oraz głośniki stereo. Grubość obudowy to 2,2 centymetra, a całość waży 2,97 kilograma. Oba notebooki dostępne będą z systemem operacyjnym Windows 8.1. Nowy Blade w najtańszej wersji wyceniony został na kwotę 2199 dolarów, a za odświeżonego Blade'a Pro będzie trzeba zapłacić co najmniej 2299 dolarów. Drugi z nich oficjalnie do sprzedaży trafi przed końcem bieżącego miesiąca, a pierwszy wiosną.

Źródło: Razer, opracowanie własne
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.03.14, 00:20
14#1
Byle w stresie wszystko chodziło w turbo, nie było spowalniacza, jeszcze działało to jako tako na batarii... rewelka, która (nie bijcie), wypełnia lukę po braku MacBook Pro 17
rafaelloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rafaello2014.03.14, 02:52
-8#2
Pro - mniejsza rozdzielczość, brak dotykowego ekranu czy lepapa.
Razr w tym roku odpada. Bajo. Ach.. no i bym zapomniał - graficzne kotlety zamiast maxwela :P
ZIB2000Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ZIB20002014.03.14, 08:47
-5#3
kosmiczna zbędna rozdzielczość - też mi ulepszenie
w 60 klatkach obslugiwana?natywnie?

ful hd na takim ekranie wygląda super
LuqartZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Luqart2014.03.14, 11:09
870M to dokładnie GTX 660TI z ciut wyższym taktowaniem na rdzeniu, ale niższym na pamięciach.

Więc wydajność będzie bardzo dobra jak się ze skaluje 2x w dół (nie ma straty w jakości) czyli do 1600x900.

Problem to grzanie oczywiście.
DawkopoloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Dawkopolo2014.03.14, 11:10
-2#5
Ten świat dzieli się na płaczków i płaczków, jednemu za mało drugiemu za dużo pixeli.
hajapackageZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
hajapackage2014.03.14, 13:15
Luqart @ 2014.03.14 11:09  Post: 731928
870M to dokładnie GTX 660TI z ciut wyższym taktowaniem na rdzeniu, ale niższym na pamięciach.

Więc wydajność będzie bardzo dobra jak się ze skaluje 2x w dół (nie ma straty w jakości) czyli do 1600x900.

Problem to grzanie oczywiście.

Zasmucę Cię, jest strata na jakości w postaci zjawiska potocznie zwanego pikselozą (w przypadku skalowania 900p to natywnej tego ekranu). Gdyby jednak na ekran po prostu podać 1600x900 to będzie w ogóle kiszka, masło na ekranie.

Chyba konsolowcy za czasów ps3/x360 sobie wymyślili bajkę o tym bezstratnym skalowaniu :E.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.03.14, 16:00
@up
Jużdziś niestety konsolowcy na PS4/Xone mają gry ze skalowaniem. Więc łatwo nie jest.
Akurat przy lapotpie i grach ten problem nie jest tak widoczny. Najgorzej jest w monitorach.
Zaloguj się, by móc komentować
1