aktualności

Titanfall - polska premiera i wysokie oceny

38 13 marca 2014, 14:51 Bartosz Woldański

Dzisiaj do polskich sklepów powędrowała oczekiwana przez wielu graczy sieciowa strzelanina studia Respawn Entertainment – Titanfall. Mieszanina serii Call of Duty i Hawken zbiera bardzo wysokie noty w recenzjach, ale nie obyło się też bez problemów w dniu premiery. Do tego ostatniego jednak jesteśmy już powoli przyzwyczajeni.

Problemy z pecetową wersją gry Titanfall

Titanfall dla PC wymaga niemal 50 GB miejsca na dysku

Titanfall debiutuje na naszym rynku dwa dni po premierze światowej. Gra budziła duże emocje od momentu zapowiedzi – na targach E3 i gamescom zebrała liczne wyróżnienia. Mimo spodziewanego „ruchu” nie udało się i tym razem zapobiec problemom z serwerami (dodajmy, że w chmurze należącej do Microsoftu), które zwyczajnie nie wyrobiły. Tak zaczyna być prawie przy każdej dużej produkcji wymagającej połączenia internetowego, a wnioski, jak nie były, tak nie są wyciągane. Chociaż skala problemów nie była tak duża i nie trwały tak długo, jak w przypadku Battlefielda 4 czy SimCity, więc Titanfall nie zasługuje na cięgi. Czy tak duże zainteresowanie nowym FPS-em sygnowanym logiem "Elektroników" jest uzasadnione?

0
1
0
0
1
0

Pierwsze opinie są bardzo pochlebne – grę doceniają zarówno gracze, jak i krytycy. Średnia według serwisu Metacritic wynosi aktualnie 86% (na podstawie 38 recenzji), co oznacza, że oceny najczęściej wahają się od 8 do 9 w skali 10. Titanfall został zgodnie uznany za jednego z najciekawszych FPS-ów dostępnych na rynku – dynamiczny, zróżnicowany gameplay, spore możliwości poruszania się i obecność mechów, które urozmaicają potyczki sieciowe. W grze nie ma niczego odkrywczego – to połączenie stosunkowo klaustrofobicznych map z gameplayem zbliżonym do Call of Duty czy Medal of Honor, tylko w futurystycznej otoczce. Co więcej, wprowadzenie tytułowych tytanów nie zaburza balansu rozgrywki, a dzięki temu gracze mogą poczuć się jak chociażby w przytoczonej we wstępie grze Hawken. Warto mieć na uwadze, że choć w Titanfall są obecne boty, to gracze szukający kampanii solo nie mają tu czego szukać. Debiutancka produkcja weteranów branży jest nastawiona wyłącznie na rozgrywkę wieloosobową dla maksymalnie 12 użytkowników na mapie (6 vs 6 plus żołnierze sterowani przez sztuczną inteligencję). Mimo że nie brakuje kampanii fabularnej, to nie różni się ona szczególnie od zwykłych potyczek, a sceny z udziałem postaci tak naprawdę niewiele wnoszą. Niektórzy recenzenci narzekają również na brak powiewających bardziej świeżością trybów zabawy. No i nie da się ukryć, że wizualnie Titanfall jest daleki od miana "nowej generacji". Wykorzystany silnik Source, choć ciągle "daje radę", to jednak jest dość leciwy. Czy to wiąże się z niskimi wymaganiami sprzętowymi? Otóż nie! Z utrzymaniem płynności obrazu mogą mieć komputery z naprawdę bardzo solidnymi podzespołami, o czym zresztą poczytacie na naszym forum w odpowiednim wątku.

Titanfall możecie kupować oficjalnie od dzisiaj, ale wiele sklepów wystawiło na półki – zarówno te fizyczne, jak i elektroniczne grę nawet kilka dni temu. Strzelanka została spolszczona kinowo (tylko napisy) na wszystkich platformach sprzętowych (PC oraz Xboksy 360 i One). Wersja na poprzednią generację konsol ukaże się za dwa tygodnie – 27 marca. Cenę sugerowaną pecetowej edycji, która wymaga do uruchomienia platformy Origin, ustalono na poziomie 149,90 zł, natomiast pozostałe wydania kosztują 249,90 zł (X360) i 279,90 zł (XONE).

Titanfall – minimalne wymagania sprzętowe wersji PC

Titanfall – recenzja futurystycznego FPS-a

Źródło: własne, Metacritic
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2014.03.13, 15:42
Filmy w wersji HD prawie bez kompresji z PC, XBOX - 1920x1080 kodowane AVC1 w 60fps z bitrate 35 Mbps (ok 300MB na minutę). Można zobaczyć jak gra wygląda prawie że w realu. To lepsze niż YouTube choć filmy trzeba pobrać na dysk przed oglądaniem.

PC
http://www.gamersyde.com/news_our_pc_video...l-15099_en.html
Xbox One
http://www.gamersyde.com/news_xbox_one_tit...s-15101_en.html
ChiseZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Chise2014.03.13, 16:21
-21#2
^UP. Tylko weź ściągaj 1GB video.... Przy moim internecie 150mb/s to aż minuta ściągania :kwasny:

Po oglądnięciu stwierdzam że gra graficznie jest ok, ale bez szału. Celownik mogli by pomniejszyć, jest zdecydowanie za duży i brzydko wygląda. Za dużo badziewia podczas rozgrywki, myślę że gdyby w większości gier usunąć celownik i kilka zbędnych liczników z ekranu dodało by to sporo do atmosfery ogólnej.

@ArcziR2D2
Bardzo cięszę się z tego powodu.
ArcziR2D2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ArcziR2D22014.03.13, 16:23
18#3
nie wiem czemu ale w pierwszej chwili zobaczyłem '... wysokie ceny' :P

@Chise
urzekła nas Twoja historia...
DrzemorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Drzemor2014.03.13, 16:46
-3#4
kotlet
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2014.03.13, 17:49
Lol niezła beka, tu prawdziwe oceny http://www.metacritic.com/game/xbox-one/ti...ll/user-reviews ,a nie przepłaconych 'krytyków'
raximusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
raximus2014.03.13, 18:14
-7#6
szefons @ 2014.03.13 17:49  Post: 731743
Lol niezła beka, tu prawdziwe oceny http://www.metacritic.com/game/xbox-one/ti...ll/user-reviews ,a nie przepłaconych 'krytyków'

Kij ma 2 końce, wrzucę Ci KillZone: http://www.metacritic.com/game/playstation...ll/user-reviews
Titanfall się sprzedał lepiej w 1 dzień na XBox One, niż KillZone na PS4 w 4 miesiące od premiery? ;p
Pozatym, zobaczymy za miesiąc czy dwa ocenę użytkowników TitanFalla, kto po 1 dniu od premiery daje od razu grze 1? Z czasem się unormuje.
MAR89TUMZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
MAR89TUM2014.03.13, 18:32
Drzemor @ 2014.03.13 16:46  Post: 731717
kotlet


Twój mózg to kotlet. Titanfall to gra jakiej jeszcze nie było. Znajdź mi inną, która oferuje to co Titanfall.
mbe2014.03.13, 18:35
raximus @ 2014.03.13 18:14  Post: 731748
szefons @ 2014.03.13 17:49  Post: 731743
Lol niezła beka, tu prawdziwe oceny http://www.metacritic.com/game/xbox-one/ti...ll/user-reviews ,a nie przepłaconych 'krytyków'

Kij ma 2 końce, wrzucę Ci KillZone: http://www.metacritic.com/game/playstation...ll/user-reviews
Titanfall się sprzedał lepiej w 1 dzień na XBox One, niż KillZone na PS4 w 4 miesiące od premiery? ;p
Pozatym, zobaczymy za miesiąc czy dwa ocenę użytkowników TitanFalla, kto po 1 dniu od premiery daje od razu grze 1? Z czasem się unormuje.

Skąd masz te dane o ilości sprzedanych kopii??

Druga sprawa ze trudno aby KZ sprzedał się w dużej ilości sztuk w dniu premiery skoro... hmm... nie było odbiorców...
raximusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
raximus2014.03.13, 18:44
-2#9
mbe @ 2014.03.13 18:35  Post: 731752
raximus @ 2014.03.13 18:14  Post: 731748
(...)

Kij ma 2 końce, wrzucę Ci KillZone: http://www.metacritic.com/game/playstation...ll/user-reviews
Titanfall się sprzedał lepiej w 1 dzień na XBox One, niż KillZone na PS4 w 4 miesiące od premiery? ;p
Pozatym, zobaczymy za miesiąc czy dwa ocenę użytkowników TitanFalla, kto po 1 dniu od premiery daje od razu grze 1? Z czasem się unormuje.

Skąd masz te dane o ilości sprzedanych kopii??

Druga sprawa ze trudno aby KZ sprzedał się w dużej ilości sztuk w dniu premiery skoro... hmm... nie było odbiorców...

Zażartowałem sobie, z faktu że Titanfall dostał 1200 ocen pierwszego dnia, a KillZone ma tyle po 4 miesiącach. Generalnie, chodziło mi o to aby zaczekać te 3-4 tygodnie na ustabilizowanie ocen, jak ktoś może po kilku godzinach wystawić ocenę 1 dla gry multiplayer, przecież w to trzeba trochę pograć.
sony75Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sony752014.03.13, 19:02
Ktoś wie ile jest płyt w pudełku? Bo jak gra ma 50 GB, to wychodzi z 6 dwuwarstwowych DVD!
Zaloguj się, by móc komentować
1