aktualności

Sony zaprezentuje własne gogle VR na GDC 2014

9
13 marca 2014, 12:23 Adrian Kotowski

Takie właśnie plotki dobiegają do nas z obozu japońskiego giganta. Sony miałoby zaprezentować własny projekt gogli VR, mających być poważną konkurencją dla Oculus Rift.

Już kilka razy wspominaliśmy o ważnych wydarzeniach, która mają mieć miejsce na Game Developers Conference startującym już za niespełna tydzień. W sieci pojawiły się pogłoski, jakoby Sony nie tylko pracowało nad goglami VR, ale także miało zaprezentować na swoim panelu działający model.

Sony VR

Obecnie najbardziej znanym i w sumie jedynym przystępnym cenowo produktem tego typu jest Oculus Rift stworzony do współpracy z grami na PC. Z konsolami jest dużo gorzej, bo te niekoniecznie byłyby w stanie wyświetlać obraz w wysokiej rozdzielczości z odpowiednim frameratem. Sony postanowiło więc opracować własny projekt gogli VR zaprojektowanych z myślą o konsoli PS4.

To nie pierwszy raz, gdy Sony bierze się za tego typu przedsięwzięcie. Wcześniej jednak firma stawiała głównie na gogle projekcyjne, służące do oglądania filmów. W przypadku nowego projektu odtwarzanie filmów także miałoby być ważną funkcjonalnością, ale prawdopodobnie Sony zdecyduje się na postawienie na gry (w końcu miałyby być to gogle dla PS4).

Potwierdzałyby to plotki, z których wynika, że urządzenie Sony już znajduje się w rękach niektórych developerów, a ci pracują w tej chwili nad przystosowaniem swoich gier do nowych gogli VR. Przypomnijmy, że poza dwoma urządzeniami wspomnianymi w tekście, powstawać ma trzecie, za którym stać ma firma Valve. Czyżby szykowała się wojna na najlepsze gogle wirtualnej rzeczywistości?

Źródło: Ubergizmo
Mr_HydeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Mr_Hyde2014.03.13, 12:36
15 fps na oko dla PS4 ? ;]
chmielu1258Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
chmielu12582014.03.13, 12:39
Mr_Hyde @ 2014.03.13 12:36  Post: 731642
15 fps na oko dla PS4 ? ;]

Chyba dla XO, w większości gier PS4 ma więcej FPS.
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2014.03.13, 12:45
-1#3
Mnie to ciekawi bo SONY parę tygodni temu na CES pokazało prototyp okularów (były wielkości zwykłych okularów przeciwsłonecznych) i miały ekrany transparent - czyli wyświetlały informacje bezpośrednio na szkłach. To mogło by być ciekawe jako dodatek do PS4 (wyświetlać jakieś bajery dodatkowo poza ekranem TV). Hirai coś bredził o strategii 'Wow' więc niech tak zrobią bym powiedział 'Wow'.
rafaelloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rafaello2014.03.13, 14:44
Konkurencja to błogosławieństwo na rynku dla konsumenta końcowego. Ale. Właśnie. Sony życzyło sobie jakieś niebotyczne ceny za te swoje niby cudeńka. Okulary dla konsol obecnej generacji to też nieporozumienie to to straszne złomy i padaki, developerzy muszą się prężyć żeby w ogóle coś miało sensowny fps w 720p, o full hd nie wspominając. Dotyczy to obu konsol PS4 i XO.
Oczywiście konsole wyszły na rynek ze świadomością że jest już sprzedawane 4k i że jest oculus.
Szczerze to stary lapek potrafi więcej od konsol, więc słabe widzę zastosowanie dla takich okularów przy konsoli.
hmm..ok..Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
hmm..ok..2014.03.13, 15:03
-2#5
Wzrok się męczy, kiedy patrzymy na bliskie obiekty, zaczyna odpoczywać dopiero, kiedy patrzy się na obiekty oddalone o o co najmniej 5 metrów.
Dlatego wzrok się psuje np. przy czytaniu książek czy pracy z komputerem.
Aż strach pomyśleć, co by było gdyby ktoś zaczął używać gogli VR codziennie przez dłuższy czas.
rafaelloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rafaello2014.03.13, 15:08
Psuje się ?
25 lat po 12-16 godzin przy kompach siedzę. Jako szczyl książki pod kołdrą przy latarce.
Już nie będę wspominał czasów Amigi i 27 calowego blur telewizora 2 metrów od moich ocząt ;)
Widzę (prawie) doskonale bez okularów.
Ach te mity.
taithZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
taith2014.03.13, 17:10
Mr_Hyde @ 2014.03.13 12:36  Post: 731642
15 fps na oko dla PS4 ? ;]

pewnie dla zapewnienia wysokich FPSów dadzą 640x480
jestem ciekawy jak z zawrotami i bólem głowy oraz latencją, bo z tym głównie walczy oculus rift
RemedyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Remedy2014.03.14, 11:24
hmm..ok.. @ 2014.03.13 15:03  Post: 731671
Wzrok się męczy, kiedy patrzymy na bliskie obiekty, zaczyna odpoczywać dopiero, kiedy patrzy się na obiekty oddalone o o co najmniej 5 metrów.
Dlatego wzrok się psuje np. przy czytaniu książek czy pracy z komputerem.
Aż strach pomyśleć, co by było gdyby ktoś zaczął używać gogli VR codziennie przez dłuższy czas.

Bzdury o psuciu się oczu od czytania, czy innym wpatrywaniu się już dawno zostały obalone. Tak samo jak brednie o czytaniu przy słabym świetle rzekomo psującym oczy. Co więcej, udowodniono że granie w niektóre gry poprawia pracę oczu i wyostrza wzrok (mięsień wzrokowy jest bardziej wyćwiczony). Skończ więc.
RubyLaneZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RubyLane2014.03.17, 02:52
Miałem na głowie HMZ-T3W. Chciałem, starałem się przez godzinę. I jak bardzo bym sam siebie nie przekonywał, nie ma opcji, żeby to coś udawało 'kino' przed oczami. Prędzej zabawkę na slajdy stereoskopowe z lat 80tych. Tyle, że za 5k. Sony chyba nie powinno pozwalać na demonstracje tych gogli, bo bardzo skutecznie leczą ze złudzeń. Jeśli teraz naprędce wypuszczone HMZ-T3Q z dodaną obsługą 'ruchu' mają konkurować z OR, jest to wizja mająca szanse powodzenia jedynie w głowach marketingowców Sony. Jeśli ktoś ma inne zdanie i chce porównywać obie technologie, nie musi teoretyzować - wizyta w salonie Sony jest bezpłatna, wypożyczenie OR w wersji deweloperskiej na 'znanym portalu aukcyjnym' nie kosztuje majątku. Konkurencja jest jak najmilej widziana, ale Sony chyba musi jeszcze trochę popracować.
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1