aktualności

Batman: Arkham Knight oficjalnie zapowiedziany – nadchodzi sandbox studia Rocksteady

5 4 marca 2014, 23:40 Bartosz Woldański

W tym roku doczekamy się dwóch gier z serii Batman: Arkham. Za miesiąc zagramy w spin-off w postaci Batman: Arkham Origins Blackgate, który z urządzeń mobilnych trafi na konsole starej generacji i PC, a w czwartym kwartale 2014 roku poznamy zwieńczenie historii Człowieka-Nietoperza rozpoczętej przez studio Rocksteady. Batman: Arkham Knight, nad którym pracuje wspomniany zespół, ma być bowiem ostatnią częścią cyklu.

Batman: Arkham Origins – recenzja trzeciej części znakomitej gry

Batman: Arkham Origins – test kart graficznych

Ubiegłoroczny Batman: Arkham Origins jest prequelem, który został potraktowany jako poboczna gra z serii Batman: Arkham, podobnie jak mobilny (niedługo nie tylko mobilny) Batman: Arkham Origins Blackgate. Koncern Warner Bros. najwidoczniej uznał, że trzy lata czekania to szmat czasu, więc podjął kroki, by skrócić ten okres. Zeszłoroczna odsłona jest nie może uważana za najgorszy koszmar fanów przygód Mrocznego Rycerza, ale daleko jej też do dopracowanej produkcji. Cel był prosty: umilić nam czas oczekiwania na kontynuację Batman: Arkham City. Po cichu liczyliśmy, że studio Rocksteady „grzebie” nad czymś większym, nad czymś dedykowanym sprzętowi nowej generacji i się nie myliliśmy. Dzisiaj zapowiedziano bezpośredni sequel Batman: Arkham City – Batman: Arkham Knight, którego akcja ma rozgrywać się okrągły rok po wydarzeniach znanych z poprzedniej gry studia Rocksteady.

0
1
0

Poza ogłoszeniem i pierwszymi szczegółami na temat gry opublikowano filmowy zwiastun, który przedstawia nie tylko postać Batman i Batmobila (pojazd pojawia się w filmiku nie bez powodu!), ale także złoczyńców, począwszy od Pingwina i Dwóch Twarzy, przez Harley Quinn, a skończywszy na Strachu na wróble. Wszystkie twarze zbirów przewiną się w wątku głównym Batman: Arkham Knight, my zaś staniemy się po raz kolejny obrońcami spowitego mrokiem miasta Gotham. Tym razem bardziej rozległego (Arkham City razy pięć, podzielony na trzy rozbudowane strefy), po którym będziemy poruszać się także za pomocą Batmobila („przyzwiemy” go w każdym momencie). Tak, tak, po raz pierwszy zasiądziemy w serii Batman: Arkham za sterami słynnego pojazdu Człowieka-Nietoperza. Chociaż każda kolejna część cyklu jest pod względem wielkości świata bardziej imponująca, to wygląda na to, że dopiero nowa odsłona stanie się sandboksem z krwi i kości albo przynajmniej czymś bliskim temu gatunkowi.

Twórcy chcą pożegnać się z Batman: Arkham w wielkim stylu – to będzie finał serii stworzonej przez studio Rocksteady. Ich kolejnym projektem ma być zupełnie inna gra. W nowych przygodach Człowieka-Nietoperza zabraknie też już tradycyjnie trybu wieloosobowego, który był - dla odmiany - obecny w Batman: Arkham Origins. Producent skupia się tylko na kampanii fabularnej oraz udoskonalaniu rozwiązań znanych z poprzednich odsłon (m.in. rozbudowany system kontr czy możliwość użycia wielu gadżetów podczas lotu).

Tytuł jest napędzany przez zmodyfikowany silnik Unreal Engine 3. Można jednak założyć, że zmiany w grafice będą bardziej znaczące niż pomiędzy Batman: Arkham City a Arkham Origins. Już teraz zapowiedziano, że po wejściu do wirtualnego świata nie będzie żadnych ekranów wczytywania i prerenderowanych przerywników filmowych (wszystko na silniku gry), a całość - wygląd miasta czy postaci - ma być odpowiednio dopieszczona. Na pierwsze screeny zapewne nie będziemy musieli długo czekać. Jeśli chodzi o warstwę dźwiękową, to Kevin Conroy ponownie użyczy głosu Batmanowi.

Premiera Batman: Arkham Knight została zaplanowana na 14 października 2014 roku i 17 października 2014 roku w Europie. Docelowymi platformami sprzętowymi są PC, PlayStation 4 i Xbox One. Wersje na konsole starej generacji nie są brane pod uwagę. Chciałoby się rzec, wreszcie. Wreszcie, że zrezygnowano z edycji na PlayStation 3 i Xboksa 360 i wreszcie, że doczekamy się Batmana w otwartym świecie (niemal?) z prawdziwego zdarzenia.

Batman: Arkham Asylum – recenzja gry

Batman: Arkham City – recenzja gry

Lukas_172Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Lukas_1722014.03.04, 23:46
To będzie gra roku
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.03.04, 23:55
-3#2
Samochód/kostium, sporo rzeczy lepiej wygląda niż we filmie. Szkoda, że niska jakość filmu (kompresja),
micuuś77Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
micuuś772014.03.05, 08:36
Mogliby zrobić film bo trailer wymiata
mars83Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mars832014.03.05, 11:48
-1#4
Ale ta zbroja Batmana to lekko śmierdzi Iron Manem :E
Ale to się nazywa pożegnanie serii :D
SfinksZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Sfinks2014.03.05, 18:52
NARESZCIE !!! tyle mogę powiedzieć , prawdziwe zakończenie serii o Batmanie . Origins nie było tragiczne ale ilość bugów i potraktowana po łebkach fabuła jednak dość mocno obniżyła loty w porównaniu do poprzednich części . Zapowiedź braku MP i edycji na starą generację tylko podkręca klimat. :)
Ze względu na obowiązującą ciszę wyborczą funkcja komentowania została wyłączona do dn. 2019-05-26 godz. 21:00.
1