aktualności

Thief – polska premiera i porównanie graficzne

22 28 lutego 2014, 10:47 Bartosz Woldański

Dzisiaj do polskich sklepów zakradł się nowy Thief. Gra trafiła do sprzedaży na następujące platformy sprzętowe: PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 i Xbox One. W wersji z polskimi napisami opracowanymi przez firmę QLOC S.A – z wyjątkiem ostatniej edycji, która doczeka się spolszczenia po premierze konsoli w naszym kraju (w październiku 2014 roku?). Ponadto serwis IGN opublikował materiał wideo porównujący grafikę wszystkich wydań gry.

Thief – test kart graficznych i procesorów

Thief – recenzja długo oczekiwanej skradanki

Polska premiera nowej odsłony serii Thief, która powraca na komputery osobiste i konsole prawie po dekadzie, odbyła się trzy dni po debiucie w USA i w tym samym dniu, co w krajach europejskich. Oczekiwania względem skradanki studia Eidos Montreal były niezmiernie wysokie. Thiefa uznaliśmy za jedną z ciekawszych gier lutego – czy udało się sprostać legendzie i stworzyć grę chociaż porównywalną do wcale nie najgorszej „trójki”?

Na to pytanie odpowiada nasza przedpremierowa recenzja, w której doceniamy pierwszorzędny klimat, niezgorszą fabułę czy warstwę artystyczną szaty graficznej. Nie wszystko jednak w restarcie kultowej serii „zagrało” tak, jak powinno, szczególnie konstrukcja miasta (w przypadku Deadly Shadows małe lokacje wynikały rzekomo z ograniczenia mocy konsoli, ale teraz?). O ile nam nowy Thief przypadł bardzo do gustu, o tyle niektórzy zachodni recenzenci przyjęli „czwórkę” dość chłodno, co przełożyło się zazwyczaj na oceny rzędu 6-7/10 (średnia według serwisu Metacritic – 70%). Kiepska sztuczna inteligencja, nie do końca przemyślane lokacje, a nawet – w odróżnieniu od naszej opinii – historia pozostawiająca wiele do życzenia. Najbardziej zatwardziali fani pierwszych części Thief mogą czuć się „trochę” zawiedzeni, ale restartowi daleko do gry słabej, to jest pewne. Nawet jeśli wiele elementów można było wykonać lepiej. 

Porównanie graficzne:

0
1
0

Jeśli nie wiecie, czy Wasz komputer sprosta wymaganiom sprzętowym gry, to odsyłamy do naszego testu, z którego wynika, że kolejne przygody Garretta, mistrza w złodziejskim fachu, wolą mocniejszą kartę graficzną niż procesor. Niestety, ubolewamy nad tym, że nie udało się nam w dniu premiery przetestować technologii AMD Mantle, obecnej na razie tylko w Battlefieldzie 4. Niestety, obsługa API (oraz TrueAudio) zostanie dodana w marcu w ramach darmowej aktualizacji do gry. Dokładnej daty publikacji łatki nie znamy.

Thief jest dystrybuowany w Polsce przez firmę Cenega. Cena sugerowana wersji PC wynosi 149,99 zł, PlayStation 3 i Xbox 360 – 199,99 zł, natomiast edycji na konsole nowej generacji – 269,99 zł. W rzeczywistości gra kosztuje jednak przeważnie kilkadziesiąt złotych mniej.

AMD Mantle w Thief dopiero po premierze gry

Thief na PlayStation 4 w 1080p, a na Xbox One tylko w 900p

Źródło: własne, Metacritic, IGN
rafaldddZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rafalddd2014.02.28, 11:08
Sugerowana cena na PC 149zł a w Internecie klucz Steam 60 zł ...
AdelafinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adelafin2014.02.28, 11:10
Czy tylko ja nie widzę różnicy między PS4 a PC?
BartesZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bartes2014.02.28, 11:20
róznica jest faktycznie minimalna. Natomiast na XO jakos ciemniej...
scoobyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
scooby2014.02.28, 11:43
Chyba tworcy zbyt wiele godzin spedzili na konsolach bo przerzucili takie durnowate sterowanie na PC - np. aby otworzyc okno trzeba wielokrotnie wciskac przycisk E badz aby przeskoczyc pomiedzy cieniami trzeba wielokrotnie wciskac spacje - dziwne to jakies.

Chyba faktycznie jest troszke zbyt jasno a co za tym idzie mniej mrocznie - zdalby sie jakis mod aby to naprostowac. Wiem ze wtedy sie traci graficzne wodotryski ale chyba wielu bedzie wolalo klimat a nie mozliwosc ogladania panoramy miasta w nocy.

wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2014.02.28, 11:53
-10#5
Adelafin @ 2014.02.28 11:10  Post: 728537
Czy tylko ja nie widzę różnicy między PS4 a PC?

Idę o zakład, że większość nie widzi, ale będą szli w zaparte, bo konsole są beeee. Zrobią ''szkrina'' np ździebła trawy, powiększą o 500%, znajdą minimalną różnicę, która posłuży za dowód :)
AdelafinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adelafin2014.02.28, 12:46
-8#6
wuzetkowiec @ 2014.02.28 11:53  Post: 728544
Adelafin @ 2014.02.28 11:10  Post: 728537
Czy tylko ja nie widzę różnicy między PS4 a PC?

Idę o zakład, że większość nie widzi, ale będą szli w zaparte, bo konsole są beeee. Zrobią ''szkrina'' np ździebła trawy, powiększą o 500%, znajdą minimalną różnicę, która posłuży za dowód :)

Tak, a później będą krzyczeć, że konsole już na starcie są przestarzałe i nie mają szans z PC... no ale co zrobić. ;)
Legion88Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Legion882014.02.28, 13:15
Adelafin @ 2014.02.28 11:10  Post: 728537
Czy tylko ja nie widzę różnicy między PS4 a PC?


Moim skromnym zdaniem, nawet jeśli jakaś tam różnica jest, to na pewno nieadekwatna do ceny konsoli i kompa, na którym ta gra śmiga w FullHD i w okolicach 60 klatek.
MarucinsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Marucins2014.02.28, 13:32
'O ile nam nowy Thief przypadł bardzo do gustu, o tyle niektórzy zachodni recenzenci przyjęli „czwórkę” dość chłodno, co przełożyło się zazwyczaj na oceny rzędu 6-7/10 (średnia według serwisu Metacritic – 70%). [...] Nawet jeśli wiele elementów można było wykonać lepiej. '

Każdy jest inny.
Każdy ceni sobie co innego.
To też powierzyć własne życie opiniom innych i kłamliwym statystykom trzeba być skończonym id****.
qjinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiqjin2014.02.28, 13:35
No to jest oczywiste. :D To tylko zwrócenie uwagi na to, co inni zwracają uwagę (nie tylko recenzenci, ale też zwykli gracze!). Nic więcej. Najlepiej zweryfikować te słowa samemu. :)
scoobyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
scooby2014.02.28, 13:46
Adelafin @ 2014.02.28 11:10  Post: 728537
Czy tylko ja nie widzę różnicy między PS4 a PC?

Zapewne nie ma zbyt wielkiej roznicy ale dla PC masz mozliwosc ruszenia tego w jakiej chcesz rozdzialce (np 1440p, 1600p, 4K) bez upscalowania a wtedy roznica juz jednak jest.
Mozna sie wtedy wyklocac o porownanie cen sprzetu z 1440p a konsola ale nie o to tutaj chodzi, chodzi o to ze przy PC ma sie wybor/opcje natomiast przy konsolach tego wyboru juz nie ma.
Zaloguj się, by móc komentować
1