aktualności

Daylight, horror na silniku Unreal Engine 4, spróbuje wystraszyć graczy w kwietniu

22 17 lutego 2014, 13:28 Bartosz Woldański

Kolejny horror i pierwsza gra na silniku Unreal Engine 4 coraz bliżej. Gracze, którzy lubią się bać, nie są w ostatnich latach rozpieszczani. Choć producenci próbują mieszać gatunki i oferować w swoich tytułach sceny pełne niepokoju lub grozy, to w tych miszmaszach jest więcej gry akcji niż horroru. Jeszcze przed The Evil Within, produkcją tworzoną pod skrzydłami Bethesdy Softworks, zagramy w Daylight, które zmierza na PC oraz PlayStation 4.

The Evil Within, survival horror twórców Resident Evil

Alien: Isolation, czyli prawdziwy survival horror w uniwersum Obcego

Studio Zombie zapowiedziało swój projekt praktycznie równo rok temu i wygląda na to, że prace mają się ku końcowi, ponieważ Jared Gerritzen, kierownik zespołu deweloperskiego, ogłosił w materiale wideo upublicznionym w serwisie IGN, że premiera zbliża się wielkimi krokami i odbędzie się już w kwietniu 2014 roku.

0
1
0

Daylight - nie mylić z Dying Light Techlandu ;) - ma być horrorem z krwi i kości, którego akcja zostanie ukazana z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Jeśli chodzi o reprezentantów tego gatunku, to powoli zaczyna zmieniać się na lepsze – dwie odsłony Amnesii, zeszłoroczny Outlast czy nadchodzące, wspomniane wcześniej produkcje. W Daylight udamy się – jako kobieta – do szpitalu psychiatrycznego, wyposażeni w… smartfona, który posłuży nam jako latarka czy mapa, a także pomoże w rozwiązywaniu wielu łamigłówek. Cel jest prosty – przeżyć i uciec z miejsca nawiedzanego przez m.in. zjawy. Gra nie skupi się na walce (nie będzie jej w ogóle), ale na eksploracji, przemykaniu obok budzących niepokój przeciwników oraz, jak  wspomnieliśmy, podejmiemy się próby rozwikłania różnych zagadek. 

Co ważne, twórcy mają kilka asów w rękawie – aby zachęcić graczy do ponownego przechodzenia tytułu wykorzystano system generujący poziomy losowo, a co za tym idzie – przy powtórnym podchodzeniu do Daylight nigdy nie wiadomo, w którym momencie zostaniemy zaskoczeni przez jakiegoś upiora. To jedno, a drugie to obsługa okularów wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift, co tylko pogłębi doznania płynące z gry. Studio może się też pochwalić użyciem Unreal Engine 4 – wygląda na to, że będzie to pierwsza produkcja oparta na nowoczesnym silniku, chociaż – patrząc na screeny czy gameplaye – raczej ujrzymy niewielką próbkę jego możliwości.

Premiera gry odbędzie się na PC oraz konsolę PlayStation 4. Inne platformy sprzętowe nie są na razie brane pod uwagę. Dokładna data nie została jeszcze ujawniona, ale to kwestia już tylko kilku najbliższych tygodni.

Unreal Engine 4 na PC i PlayStation 4 – porównanie jakości obrazu

Unreal Engine 4 od kuchni – efekty graficzne

Źródło: Onet
NiezmordowanyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Niezmordowany2014.02.17, 13:35
Dosłownie... 10 lat czekałem na nową 'złotą erę' horrorów. Wysyp świetnych, różnych od siebie straszaków. Proces rozpoczęty w 2013 roku będzie miał swoje apogeum w 2014? Oby :)
Z pozycji, które wyszły i wyjdą, brakuje mi porządnego horroru w klimatach Sci-Fi. Dead Space odpadł dawno temu i nikt na jego miejsce?
kretosZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kretos2014.02.17, 13:57
11#2
Unreal engine itd a tu takie atrapy dłoni?
bue2014.02.17, 14:06
13#3
i co z tego ze Unreal Engine? silnik UE to tylko narzedzie...a to jak zostanie wykorzystane zalezy juz od tworcow tej gry...wiec do nich miej pretensje jak wygladaja dlonie.
ropsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rops2014.02.17, 14:51
bue @ 2014.02.17 14:06  Post: 725636
i co z tego ze Unreal Engine? silnik UE to tylko narzedzie...a to jak zostanie wykorzystane zalezy juz od tworcow tej gry...wiec do nich miej pretensje jak wygladaja dlonie.

nikt pretensji do enginu nie ma, ale po co inwestować w najnowsze technologie a potem robić grę która wygląda jak z przed 5 lat, chyba, że to część promocji gry, nie wygląda ona na nic specjalnego, a tymczasem sporo portali o niej pisze właśnie jako o grze na UE4
KrisZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kris2014.02.17, 16:22
bue @ 2014.02.17 14:06  Post: 725636
i co z tego ze Unreal Engine? silnik UE to tylko narzedzie...a to jak zostanie wykorzystane zalezy juz od tworcow tej gry...wiec do nich miej pretensje jak wygladaja dlonie.


a kto powiedział, że skończy się na jednej produkcji? Nabyli silnik pewnie na jakiejś konkretnej umowie, teraz spłacą i jazda z własnymi tworami zarobkowymi.

Robią to na prędkości żeby zdąrzyć na boom UE4.
golyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
goly2014.02.17, 16:32
oj słabo to wygląda jak na nową generację
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2014.02.17, 17:03
UE4, a Outlast nie wygląda gorzej.
o__0Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
o__02014.02.17, 17:49
Niezmordowany @ 2014.02.17 13:35  Post: 725628
Dosłownie... 10 lat czekałem na nową 'złotą erę' horrorów. Wysyp świetnych, różnych od siebie straszaków. Proces rozpoczęty w 2013 roku będzie miał swoje apogeum w 2014? Oby :)
Z pozycji, które wyszły i wyjdą, brakuje mi porządnego horroru w klimatach Sci-Fi. Dead Space odpadł dawno temu i nikt na jego miejsce?


Alien: Isolation, premiera w tym roku.
Lukas_172Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Lukas_1722014.02.17, 18:17
-2#9
Grafika ładna nie wiem czego wy chcecie. Condemned jak wychodził na 360 to też nie wyglądał dużo lepiej od takiego FEAR

btw kiedy się zacznie wysyp gier na UE4? Pamiętam że to właśnie ten silnik zaczął kojarzyć mi się z nową generacją. Tak od 2007 roku było widać spory skok graficzny.
Gears of War, BioShock, Unreal Tournamnet 3, Crysis, COD4 jak dla mnie to były dopiero nextgeny
mbe2014.02.17, 18:19
Tragicznie to wygląda...
Zaloguj się, by móc komentować
1