Aktualność
Bartosz Woldański, Czwartek, 23 stycznia 2014, 19:22

Dwa wywiady z Marcinem Iwińskim, współzałożycielem firmy CD Projekt, przyniosły garść nowych informacji o jednej z najbardziej oczekiwanych gier 2014 roku. Wiedźmin 3: Dziki Gon, bo o niej właśnie mowa, wejdzie do sprzedaży w tym roku – niebawem będzie można składać zamówienia przedpremierowe i poznamy wymagania sprzętowe oraz datę premiery.

Wiedźmin 3: Dziki Gon w 30 klatkach na sekundę na konsolach

Wiedźmin 3: Dziki Gon – zwiastun z VGX 2013

Mimo że wiele tematów poruszonych na łamach serwisów IGN i MCV India jest powieleniem tego, co już o grze wiadomo od wielu miesięcy, to i tak udało się wyciągnąć od Marcina Iwińskiego kilka nowych „drobiazgów”. Wiedźmin 3: Dziki Gon, nagrodzony na targach E3 2013 w Los Angeles ponad 55 wyróżnieniami, nadchodzi wielkimi krokami.

Wersje na PC, PlayStation 4 i Xboksa One traktowane są na równi, powstają równolegle i różnice pomiędzy nimi mają być nieznaczące – ujawnił Iwiński. Różnice zatem będą (pojawią się opcje na miarę słynnego Uberpróbkowania z drugiej odsłony?), a żeby zobaczyć grę w pełnej krasie wielu graczy zostanie zmuszonych do zmodernizowania swoich PC. W innym wypadku do przyzwoitego grania wystarczy roczny lub dwuletni komputer wyposażony w podzespoły wcale nie z najwyższej półki. Współzałożyciel CD Projekt odniósł się również do tego, dlaczego Wiedźmina 3 nie ujrzymy na PlayStation 3 lub Xboksie 360? „Prawdopodobnie musielibyśmy poświęcić niemal połowę tego, co zakłada nasza wizja” - odpowiada Iwiński. To „niemożliwe” – czytamy w innym wywiadzie. Gdyby do tego doszło, Wiedźmin 3 nie miałby otwartego świata, oprawa wizualna robiłaby znacznie mniejsze wrażenie, a rozmiar produkcji zostałby uszczuplony. Do tego gracze byliby nękani ciągłymi ekranami wczytywania.

Decyzja o tworzeniu gry z myślą o konsolach nowej generacji zapadła już 2,5 rok temu. Według Iwińskiego studio nie wykorzysta wszystkich pokładów mocy obu konsol, ale jest bliskie osiągnięcia tego. A co z wersją PC? Jakie będzie miała wymagania sprzętowe? Marcin Iwiński skwitował ze śmiechem: „możecie już oszczędzać na modernizację”. Zarówno wymagania sprzętowe, jak datę premiery poznamy „wkrótce”. W ciągu kilku najbliższych miesięcy ruszą pre-ordery, w tym edycji kolekcjonerskiej, i w tym samym dniu poznamy dzień debiutu oraz prawdopodobnie minimalną i rekomendowaną konfigurację sprzętową. Twórcy nie zapominają także o podstawowym wydaniu gry, które, zgodnie z tradycją, ma być wypełnione dodatkami.

0
1
0

Producent odpowiadał również na pytania dotyczące bezpośrednio zawartości i elementów gry. Starcia z przeciwnikami to wciąż wielki znak zapytania, chociaż słowa Iwińskiego sugerują to, czego można się spodziewać. Walka nie ma być tak trudna jak w Demon’s czy Dark Souls („dwójka” wkrótce), ale jej trudność ma być dostosowana do tego, na jakim etapie gry się znajdziemy, a nie tak jak było w Wiedźminie 2, w którym najwięcej problemów przysporzył… prolog. Iwiński wspomniał też o inspiracjach serią Batman: Arkham, w której system walki jest jednocześnie prosty i wymagający. Czy podobnie będą wyglądać starcia w Wiedźminie 3? Bylibyśmy nawet „za”, bo akurat bardzo sobie chwalimy rozwiązanie z produkcji studia RockSteady. Ten element jest nadal projektowany tak, aby sprostał oczekiwaniom zarówno miłośników cRPG-ów, jak i tych graczy, którzy oczekują czegoś więcej niż wpływu samych statystyk na przebieg walki. Można wysnuć wniosek, że zobaczymy coś pomiędzy, co zadowoli obie grupy użytkowników. Jedno jest pewne – walka ma być płynniejsza i bardziej naturalna niż w poprzednich częściach (szczególnie źle wspominamy nieszczęsne turlanie się w Wiedźminie 2).

Jako że Dziki Gon ma być grą z otwartym światem, wielu z nas zapewne zastanawia się, czy będziemy mogli kontynuować przygodę po zakończeniu fabuły? Wrócić do nieukończonych zadań pobocznych? Na tę chwilę jeszcze nie powiedziano ostatecznie „tak”, ale w razie czego nasze wybory wpłyną na to, czy będziemy mieli dostęp do niektórych questów, czy nie. Dalekosiężne (i nie tylko) konsekwencje nadal mają odgrywać ważną rolę w grze – w Wiedźminie ujrzymy 36 różnych zakończeń w zależności od poczynionych decyzji w trakcie całej rozgrywki. Chociaż przypuszczamy, że tym zakończeniom będzie bliżej do „stanów świata” z drugiej części serii, ale jeśli tych wyborów moralnych będzie sporo, to różnice pomiędzy nimi mogą być diametralne.

Aby przedłużyć żywotność i tak długiej gry (przypominamy, że ok. 50 godzin to główny wątek fabularny, a jeszcze raz tyle poświęcimy na zadania poboczne), autorzy zamierzają wypuścić edytor poziomów. Tym razem nie chcą jednak popełniać wcześniejszych błędów i prawdopodobnie gracze dostaną go w swoje ręce szybciej niż w przypadku chociażby REDkita do „dwójki”. Wystarczy dodać, ile fanowskie modyfikacje dały np. grom Bethesdy (Skyrim, Fallout 3) i jak bardzo mogłyby pomóc Wiedźminowi 3 po premierze. Wydanie narzędzi edytorskich może też wpłynąć dodatkowo na zainteresowanie innych deweloperów lub wydawców technologią REDEngine – twórcy chętnie ujrzeliby więcej cRPG-ów opartych na tym silniku.

0
1
0

Wiedźmin 3: Dziki Gon, a właściwie ogólnie cała seria poświęcona przygodom Geralta z Rivii, to produkt, z którego możemy być dumni. Jest to marka rozpoznawalna nie tylko w Polsce, nie tylko w Rosji, ale też na Zachodzie. Pierwsze dwie części znalazły się do tej pory w rękach 6 milionów graczy na całym świecie, a studio CD Projekt RED zdobyło zaufanie graczy. Oczekiwania wobec „trójki” są ogromne – gra ma być większa i bardziej dopracowana praktycznie pod każdym względem. Budżet znacząco wzrósł i kolejna część nie kosztuje już ani ponad 20 milionów (Wiedźmin), ani 30 milionów złotych (Wiedźmin 2), ale budżet może przekroczyć nawet sumę 125 milionów złotych, przy czym znaczna część, ok. 80 mln, to koszty związane z kampanią marketingową. Te liczby może nie robią takiego wrażenia, jeśli spojrzymy na GTA V i 256 milionów dolarów, ale w naszym kraju próżno szukać tak drogich gier.

O Wiedźminie 3 wiemy już z jednej strony wiele, a z drugiej – niewiele. Do tej pory zobaczyliśmy tylko jeden zwiastun z fragmentami rozgrywki i tak naprawdę wciąż mamy stosunkowo małe pojęcie o tym, jak będzie wyglądać znaczna część elementów stanowiących o sile gry. Może to i dobrze? Nie chcemy wiedzieć wszystkiego od razu. W każdym razie na pewno najbliższe kilka miesięcy będzie stać pod znakiem Dzikiego Gonu - szykuje się, przynajmniej w Polsce, wydarzenie jeszcze większe niż ubiegłoroczna premiera GTA V.

Wiedźmin 3: Dziki Gon – gra większa, lepsza i ładniejsza od poprzednich części?

Wiedźmin 3 od strony technicznej

Ocena aktualności:
Ocen: 8
Zaloguj się, by móc oceniać
Sosniasty (2014.01.23, 19:37)
Ocena: 33

0%
Skoro moc konsoli będzie PRAWIE cała wykorzystana, a wersje na PC i konsole mają różnić się drobiazgami to nie wróżę posiadaczom PII/i3 i kart pokroju 560Ti/6950 problemów z odpaleniem W3 na średnio-wysokich :P
raximus (2014.01.23, 19:47)
Ocena: 38

0%
125mln, w tym 80 na marketing. Z jednej strony rozumiem, że w obecnych czasach bez tego się nie osiągnie sukcesu, ale gdyby tak nastał pewien piękny dzień, w którym wszyscy się dogadają, i nikt nie będzie się marketingował, przeznaczając całą sumę na tworzenie gry. Ah, to byłby piękny sen.
cichy45 (2014.01.23, 19:50)
Ocena: 14

0%
@UPUP Miałem napisać to samo. Wypowiedź tego pana jest nielogiczna.
Kunnorinno (2014.01.23, 19:57)
Ocena: 8

0%
Tak tak, nie wykorzystają pełnej 'mocy' konsol a PC`ty mamy modernizować. Wydaje się legitymacyjne
*Konto usunięte* (2014.01.23, 20:01)
Ocena: 9
cichy45 @ 2014.01.23 19:50  Post: 718438
@UPUP Miałem napisać to samo. Wypowiedź tego pana jest nielogiczna.


No chyba, że wersja na PC-ta będzie miała dwa razy lepszą grafikę :P

LeacH (2014.01.23, 20:03)
Ocena: -1

0%
Kunnorinno @ 2014.01.23 19:57  Post: 718440
Tak tak, nie wykorzystają pełnej 'mocy' konsol a PC`ty mamy modernizować. Wydaje się legitymacyjne

dolicz sobie narzut na system, sterowniki oraz DX - i zobaczysz ile 'pary idzie w gwizdek'.
pzdr
ps - mam nadzieje, że na FX 6300 i Radeonie 7770 będzie to w miarę chodziło.
rops (2014.01.23, 20:08)
Ocena: 0

0%
Pożyjemy, zobaczymy wiedźmin 2 był raczej słabo zoptymalizowany, ale po zejściu z detali dało się spokojnie grać na słabszych maszynach. Pewnie na gtx460 spokojnie zagram, a jak nie to krótka piłka - mojej kasy nie dostaną.
ghs (2014.01.23, 20:11)
Ocena: 0

0%
Sosniasty @ 2014.01.23 19:37  Post: 718434
Skoro moc konsoli będzie PRAWIE cała wykorzystana, a wersje na PC i konsole mają różnić się drobiazgami to nie wróżę posiadaczom PII/i3 i kart pokroju 560Ti/6950 problemów z odpaleniem W3 na średnio-wysokich :P


nie będą się róźnić zbytnio od tych z watch dogs. więc do średnich w 720p p2 i i3 + 560ti/6950 wystarczą. jednak wszystkie ''gołe'' dwa rdzenie i gpu do hd7770 włącznie mogą nie zapewnić 20 klatek nawet w 800x600. co do 1080p to nie ma co spekulować bo sami redzi jeszcze zapewne się zastanawiają czy wersje konsolowe skalować z 720p czy dać fullhd
byh81 (2014.01.23, 20:50)
Ocena: 11

0%
Mnie też dziwi ten tekst o ''prawie wykorzystanej mocy nowych konsol'', jakiś czas temu czytałem że chłopaki walczą żeby konsolowa wersja mogła się wyświetlać w przynajmniej 30 klatkach na sekundę więc ten tekst chyba powinien brzmieć ''Konsole nowej generacji będą starały się wykorzystać potencjał nowego Wiedźmina, pod warunkiem że twórcom uda się odpowiednio zoptymalizować (czytaj okroić) swoje dzieło'' ;-)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
To chyba nie będzie zabójca Fortnite. 29
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 28
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Dla wielu osób wyniki badań mogą być zaskakujące.  22
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 28
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Nintendo Switch traci tytuł na wyłączność. 0
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
APU z 2 rdzeniami, 4 wątkami, układem graficznym Vega 3 i dwoma kontrolerami LAN 10 Gb/s. 5
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane