Aktualność
Bartosz Woldański, Czwartek, 16 stycznia 2014, 16:27

Realistyczne włosy (i nie tylko) w wydaniu firmy Nvidia! „Zieloni” przygotowują się do ofensywy i technologia prezentowana (wstępnie) w Wiedźminie 3 i pod koniec listopada ubiegłego roku również w Call of Duty: Ghosts zmienia nazwę na Nvidia HairWorks.

AMD TressFX 2.0 – więcej efektów graficznych i wyższa wydajność w grach

W sumie stosunkowo długo przyszło nam czekać na tę odpowiedź, gdyż AMD TressFX pojawiło się w pierwszej grze, Tomb Raider, w marcu ubiegłego roku. Ale od tamtego czasu nie ukazał się żaden inny tytuł poprawiający wygląd i zachowanie włosów postaci, więc najwidoczniej nie było pośpiechu. Kiedy „Czerwoni” ujawnili pod koniec 2013 roku kolejną wersję swojej technologię, już nieograniczającej się do włosów, Nvidia pracowała nad swoim rozwiązaniem. Nvidia HairWorks, bo o nim mowa, to rozwinięcie „dynamicznego futra”, które zadebiutowało wraz z grą Call of Duty: Ghosts, ale prawdziwy pokaz możliwości mamy ujrzeć dopiero w polskim cRPG-u - Wiedźmin 3: Dziki Gon.

0
1
0

Nowe rozwiązanie zostało zaimplementowane przez DirectCompute, a co za tym idzie – realistyczne futro, włosy i roślinność włączą w grach nie tylko posiadacze kart graficznych GeForce, ale również AMD Radeon. Zresztą podobnie jest w przypadku TressFX. Jednak kluczową kwestią jest spadek wydajności, ale na tę chwilę trudno wyrokować, co będzie bardziej "sprzętożerne". W Call of Duty: Ghosts spadek klatek na sekundę był dość spory – jak będzie w Wiedźminie 3? Powinniśmy przekonać się o tym jeszcze w tym roku. O pozostałych tytułach na razie nie wiadomo, ale identycznie sytuacja wygląda w przypadku AMD – kolejną, po Tomb Raiderze, grą wykorzystującą dobrodziejstwa TressFX ma być nowy Thief.

Deweloperzy będą mogli liczyć na duże możliwości konfiguracyjne i – wzorem konkurencji – ustalić odpowiedni poziom szczegółowości do sytuacji widzianej na ekranie monitora lub telewizora (np. postać znajdująca się daleko od kamery nie będzie wymagała tylu obliczeń na GPU). W skład opcji znajdzie się nawet do 40 różnych parametrów dotyczących renderowania i symulacji np. włosów. 

Choć Nvidia HairWorks, pierwotnie zademonstrowane już w 2008 roku na GDC (symulację futra pokazano na GDC cztery lata później), jest zarezerwowane na razie dla posiadaczy PC, to w planach jest wdrożenie tej technologii w grach przeznaczonych na konsole nowej generacji. Możliwe więc, że Call of Duty: Ghosts na PlayStation 4 i Xboksie One otrzyma stosowną aktualizację, a już w Wiedźminie 3 efekty graficzne zostaną od razu wbudowane w wersjach na te platformy sprzętowe. Nvidia zdradziła, że technologią, która przez cały czas jest dopracowywana, są zainteresowani inni deweloperzy, ale to tyle na tę chwilę.

Nvidia Fur w Call of Duty: Ghosts - pierwsza gra z "dynamicznym futrem"

Wiedźmin 3 z zabójczym "efektem futra" dla kart graficznych

Ocena aktualności:
Ocen: 4
Zaloguj się, by móc oceniać
Gilas (2014.01.16, 16:40)
Ocena: 14

0%
Ok spoko, ale jak mam być obiektywny, to pomimo całej sympatii jaką darzę Nvidie, to ten Szarik z tym futrem wygląda jak z pupy... Jak jakiś niedorozwinięty miś kolargol (a wiadomo, że pedał...)
lolek.olo (2014.01.16, 16:45)
Ocena: 17

0%
Szczerze, to ani jedna, ani druga technologia nie robi na mnie szczególnego wrażenia.
W dynamicznych scenach jak te z tutejszego filmiku, jest to nie do zauważenia. U Lary jest już bardziej widoczne(decydująca tu jest specyfika gry), ale jak by mi nikt o tym nie powiedział to pewnie, w trakcie gry, nie zwróciłbym uwagi.
Postrach (2014.01.16, 16:55)
Ocena: -2

0%
Gilas @ 2014.01.16 16:40  Post: 716599
Ok spoko, ale jak mam być obiektywny, to pomimo całej sympatii jaką darzę Nvidie, to ten Szarik z tym futrem wygląda jak z pupy... Jak jakiś niedorozwinięty miś kolargol (a wiadomo, że pedał...)

Wygląda jak wyczesany owczarek niemiecki xD Dość podobnie do mojego, tylko za bardzo to przylega przy końcach uda.
Nowaczekkk (2014.01.16, 16:55)
Ocena: 8

0%
Tak bardzo bezużyteczne.
_QuaTTrO_ (2014.01.16, 16:59)
Ocena: 8

0%
x123x @ 2014.01.16 16:51  Post: 716604
Dość monopolu AMD!

AMD to firma która dąży do monopolu. Najpierw konsole next gen, później TressFX i dalej Mantle.

Tak, a Nvidia to niby piękna firma która kocha konkurencje. A G-SYNC? ta technologia jest dostępna tylko dla kart Nvidii i monitorów z modułem G-SYNC. Dobrze że AMD zaproponowało drugie darmowe rozwiązanie pod nazwą AMD FreeSync. AMD Mantle ma być dostępne dla każdego to już decyzja firmy czy wdrąży tą technologie do swoich GPU.
Arnin (2014.01.16, 17:02)
Ocena: 10

0%
x123x @ 2014.01.16 16:51  Post: 716604
Dość monopolu AMD!

AMD to firma która dąży do monopolu. Najpierw konsole next gen, później TressFX i dalej Mantle.



Kolejny fan Cyrix'a? Dowody? Masz jakieś? Nvidia nie ma licencji na rdzenie x86, toteż zaistnieć w konsolach nie mogli.

Poza tym z tego co pamiętam, to co działa na amd, raczej też działa na nvidii. Zaś to co u nvidii, prawie nigdy nie działa u amd (przykład był ostatnio ze specjalnymi układami do monitorów by poprawić jakość obrazu - patent śmigał wyłącznie na kartach nvidii).
Hashi (2014.01.16, 17:08)
Ocena: 10

0%
Fotel z włosami! Chyba się skusze na Titana GTX.
HentaiKamen (2014.01.16, 17:11)
Ocena: 10

0%
A teraz niech Nvidia i AMD połączą siły i wspólnie opracują porządną i dobrze zoptymalizowaną technologie do włosów futer itp. itd...

Marzenia :D
HΛЯPΛGŌN (2014.01.16, 17:22)
Ocena: 8

0%
Mam wrażenie, że podczas szybkiej akcji, ta falistość sierści wygląda bardzo sztucznie.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 46
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
APU z 2 rdzeniami, 4 wątkami, układem graficznym Vega 3 i dwoma kontrolerami LAN 10 Gb/s. 5
Artykuły spokrewnione
Forum
Facebook
Ostatnio komentowane