aktualności

SimCity 5 otrzymało oficjalne wsparcie dla modyfikacji

16
13 stycznia 2014, 09:18 Bartosz Woldański

Z narzuconymi przez Electronic Arts ograniczeniami, ale lepszy rydz niż nic. Na oficjalne wsparcie dla fanowskich modyfikacji przyszło nam czekać prawie rok (tyle minęło od premiery piątej odsłony strategiczno-ekonomicznej serii SimCity), ale wreszcie się doczekaliśmy.

Aktualizacja: Nie musieliśmy długo czekać! EA ogłosiło aktualizację wprowadzającą tryb offline. Obecnie przechodzi ona kolejne etapy testów i zostanie udostępniona za darmo "tak szybko, jak to możliwe". Zapewne jest to kwestia co najwyżej paru tygodni. 

SimCity 5 – test procesorów i kart graficznych

Temat modyfikacji do nowej części cyklu stworzonego przez studio Maxis był poruszany przez „Elektroników” już wcześniej. Pod koniec września 2013 roku zachęcono do dyskusji w celu ustalenia podstawowych reguł dotyczących opracowywania darmowych dodatków do gry SimCity. Twórcy przede wszystkim chcą zachować trzon rozgrywki, a co za tym idzie – stworzyć listę zasad, do których zainteresowani tworzeniem dodatkowej zawartości modderzy mają się dostosować. Firma Electronic Arts prosi graczy o nienaruszanie „spójności trybu wieloosobowego i płynącego zeń doświadczenia”, gdyż takie modyfikacje zaburzyłyby symulację w sieciowych zmaganiach lub wpłynęłyby w jakimś stopniu elementy dostępne w tym rodzaju rozgrywki (np. tabela wyników czy handel z innymi członkami społeczności SimCity).

W związku z tym modderzy mogą tworzyć materiały, które, co oczywiste, m.in. nie naruszają praw autorskich czy nie zawierają treści dla dorosłych użytkowników (gra otrzymała kategorię PEGI 7). Co więcej, autorzy nie mogą czerpać zysków ze swoich prac albo modyfikować plików z takimi rozszerzeniami, jak .com, .dll czy .so. EA zastrzega sobie prawo do ingerowania w zawartość tworzoną przez graczy, a nawet mogą być podjęte działania wobec modderów, którzy będą naruszać reguły i „burzyć” rozgrywkę sieciową czy mechaniką gry. Więcej szczegółów znajdziecie we wpisie na oficjalnym blogu oraz na forum SimCity. Co zatem może być tworzone? Chociażby nowe obiekty, czyli np. różnego rodzaju budynki czy inne elementy, które posłużą nam do zbudowania wymarzonego miasta. Na podobnej zasadzie działają modyfikacje do The Sims 3, więc chyba nie można czuć się zaskoczonym.

W 2012 roku, jeszcze przed premierą nowego SimCity, dyrektor kreatywny produkcji stwierdził, że gra została zaprojektowana z myślą o modyfikacjach. Troszkę długo im zeszło, by dać graczom błogosławieństwo, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, nie otrzymali oni pełnej swobody w działaniu, ale ograniczenia ujęte w regulaminie przez „Elektroników” powinny być zrozumiałe. Częściowo zostaną one zniesione, jeśli amerykański koncern zaoferuje w końcu tryb, w którym do rozgrywki nie będzie dłużej wymagany dostęp do internetu (tzw. tryb offline). Jeśli. O sprawdzaniu możliwości wprowadzenia czegoś takiego przebąkiwano ostatnio w październiku minionego roku i jeszcze nic nie zostało przekreślone. Sprawa jest nadal w toku.

Mimo kontrowersji wokół nowego SimCity, gra sprzedała się w nakładzie przekraczającym dwa miliony, co jest wynikiem zadowalającym, biorąc pod uwagę, że strategia wyszła tylko na PC. W listopadzie 2013 roku wydano nawet pierwsze (i być może nie ostatnie) pełnoprawne rozszerzenie – Miasta Przyszłości, które pozwala graczom stworzyć futurystyczne metropolie.

SimCity z procesorami APU AMD

Źródło: Gamespot, EA
Scr3mZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Scr3m2014.01.13, 10:12
14#1
Gra miała potencjał ale rozmiar parcel i absolutny brak optymalizacji zniechęciły mnie...
Operator KoparkiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Operator Koparki2014.01.13, 10:56
16#2
EA wykonczy kazdego developera i kazda marke. Ja spisalem simcity na straty.
Scr3mZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Scr3m2014.01.13, 11:10
Coś w tym jest. C&C 4 też już ma całkowicie inny gameplay niż moja ulubiona 3. Zrezygnowali całkowicie z starego trybu rozrywki. Niby innowacja i może się podobać ale trzeba było do tego zrobić inną serie a nie niszczyć klasykę :(
StjepanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stjepan2014.01.13, 11:39
13#4
EA już dawno skreśliłem, wykończyli serie C&C, SimCity, zniszczyli Syndicate, zepsuli NFS i MoH. Złamanego grosza odemnie nie zobaczą.
raximusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
raximus2014.01.13, 12:04
-2#5
Gra jest za 50zł w MediaMarkcie. Jak myślicie, brać teraz, czy poczekać jeszcze trochę, aby bardziej staniała?
Zdaję sobie sprawę o wszystkich wadach, ale na te 20 godzin gry za 30-40zł chyba się skuszę.
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2014.01.13, 12:40
Operator Koparki @ 2014.01.13 10:56  Post: 715351
EA wykonczy kazdego developera i kazda marke. Ja spisalem simcity na straty.


Zgoda, ale akurat to jest spojrzenie z perspektywy gracza fana oryginałów, a nie dosłownie, bo np. criterion to dosłownie zniszczyli, a co do simcity to mi się zdaje, że sprzedaż dla nich była zadowalająca mimo wszystko, choć gra oczywiście nie musi się podobać, ale niejako nie zniszczyli jeszcze dosłownie maxis i tej marki.
szpicZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szpic2014.01.13, 13:46
raximus @ 2014.01.13 12:04  Post: 715372
Gra jest za 50zł w MediaMarkcie. Jak myślicie, brać teraz, czy poczekać jeszcze trochę, aby bardziej staniała?
Zdaję sobie sprawę o wszystkich wadach, ale na te 20 godzin gry za 30-40zł chyba się skuszę.

poczekaj na promocje na origin. za 49zl kupisz. pograsz 1 dzien. jak sie nei spodoba zrobisz zwrot kasy i tyle
petertechZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
petertech2014.01.13, 13:50
Offline mode i brak ww restrykcji co do ingerencji w grę, no ale oni wiedzą lepiej czego chcą ludzie, tak naprawdę społeczność mogłaby tytuł znacznie poprawić, zrobić to czego nie zrobił producent.
McMenelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
McMenel2014.01.13, 13:53
petertech @ 2014.01.13 13:50  Post: 715395
Offline mode i brak ww restrykcji co do ingerencji w grę, no ale oni wiedzą lepiej czego chcą ludzie, tak naprawdę społeczność mogłaby tytuł znacznie poprawić, zrobić to czego nie zrobił producent.

Dokładnie. Odrzuca mnie konieczność bycia non stop on-line. No i rozmiar map... To jakaś pomyłka.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.01.13, 16:55
McMenel @ 2014.01.13 13:53  Post: 715396
petertech @ 2014.01.13 13:50  Post: 715395
Offline mode i brak ww restrykcji co do ingerencji w grę, no ale oni wiedzą lepiej czego chcą ludzie, tak naprawdę społeczność mogłaby tytuł znacznie poprawić, zrobić to czego nie zrobił producent.

Dokładnie. Odrzuca mnie konieczność bycia non stop on-line. No i rozmiar map... To jakaś pomyłka.

Rozmiar MAP w sensie ilość regionów? Ale zapełnić te 12 regionów jest ciężko, kupa czasu, znacznie więcej niż jakiś tam crysis :P W dodatku zrobisz praktycznie każdego typu region jaki można sobie wyobrazić.
Rozmiar regionów też jest ok... gra działa z biedą na 30FPS na 4,4GHz CPU i7. Wiele tu nie da się zrobić limitem jest CPU.
Zaloguj się, by móc komentować
1