Aktualność
Bartosz Woldański, Poniedziałek, 30 grudnia 2013, 13:02

Do tego grę zakazano… w Chinach. EA DICE czy może raczej ogólnie „Elektronikom” nie wiedzie się ostatnio najlepiej. Stosunkowo słaba sprzedaż Crysisa 3 i Dead Space’a 3, tegoroczne problemy z nowym SimCity czy ciągle wymagający poprawek Battlefield 4, który miał otrzymać obsługę AMD Mantle i TrueAudio w grudniu tego roku... ale nie otrzyma.  Jakby tego było mało, to niedawno złożono pozew przeciwko firmie Electronic Arts, czego przyczyną okazała się wspomniana strzelanina wojenna studia DICE.

AMD Mantle nie tylko w Battlefield 4

AMD Mantle w kolejnym silniku i grze Sniper Elite 3

W obliczu doniesień z ostatnich kilku tygodni chyba należało spodziewać się, że aktualizacja wprowadzająca do gry obsługę nowych technologicznych rozwiązań firmy AMD zaliczy obsuwę. Co prawda, obiecywany grudzień bieżącego roku jeszcze nie skończył, ale… pozostały raptem dwa dni, a poza tym już wcześniej Roy Taylor z obozu „Czerwonych” potwierdził na swoim Twitterze, że AMD Mantle i TrueAudio zostaną zaimplementowane w Battlefieldzie 4 najwcześniej w styczniu 2014 roku. Termin nie został jednak doprecyzowany, ale miesięczne opóźnienie nie jest wielkim opóźnieniem.

Prezentacja AMD TrueAudio na przykładzie innej, nadchodzącej gry - Lichdom:

To można było przewidzieć po tym, jak EA DICE ogłosiło, że wstrzymuje prace nad przyszłymi projektami, w tym nie tylko DLC do „czwórki”, ale też nad dużym produkcjami, takimi jak Star Wars Battlefront. Użytkownicy wciąż narzekają na kłopoty z poprawnym działaniem gry, liczne błędy techniczne czy problemy z serwerami. Twórcy zdają sobie sprawę z niedoskonałości, ale z każdym kolejnym tygodniem jest, a przynajmniej powinno być lepiej. Zapewne z tego powodu postanowiono odłożyć w czasie premierę stosownej aktualizacji z Mantle i TrueAudio. Co ciekawe, nie tylko gracze są niezadowoleni (z technicznej strony gry), ale również Chiny, którym tak nie spodobała się fabuła w Battlefieldzie 4, że postanowiono… zakazać sprzedaży, o czym szerzej możecie przeczytać w zaprzyjaźnionym serwisie gry.onet.pl.

0
1
0

Wracając jednak do tematu aktualizacji, w dużym uproszczeniu niskopoziomowe API amerykańskiej firmy ma przynieść wzrost wydajności oraz poprawić jakość oferowanej grafiki. Do tej pory jednak brak konkretów i liczyliśmy, że jeszcze w tym roku zobaczymy – dzięki darmowej aktualizacji do gry Battlefield 4 – rzeczywiste zmiany, jakie wniesie implementacja tych technologii. Technologii, które pojawią się w każdej kolejnej grze opartej na silniku Frostbite (jest ich na razie 15, z czego część nieujawniona) oraz w takich tytułach, jak Sniper Elite III, Thief, Lichdom czy Star Citizen. Z AMD współpracuje też nowe studio Oxide Games, które opracowuje autorski 64-bitowy silnik Nitrous Engine.

Na zakończenie warto wspomnieć, że AMD Mantle jest nie tylko kompatybilny z obecną architekturą Graphics Core Next (GCN), ale ma być także z każdą nadchodzącą. A co z kartami graficznymi Intela i Nvidii? To połączenie jest również możliwe, lecz pod warunkiem, że te firmy podejmą jakieś działanie w tym kierunku. Zapewne zależy to od przyjęcia Mantle i rzeczywistego wpływu na wydajność, co pokaże czas – Battlefield 4 to tylko początek.

O co chodzi w Mantle?

Mantle – sposób na pełne wykorzystanie sprzętu w grach?

Ocena aktualności:
Ocen: 5
Zaloguj się, by móc oceniać
motiff (2013.12.30, 13:12)
Ocena: 3

0%
Jeśli to Mantle spowoduje, że w cudowny sposób przyspieszy ewolucja procków i będziemy cieszyć grafiką odstawiona na 1080 nawet na maszynce za 1000 plnów to jazda z tym koksem, ale pomarzyć nikt nie zabroni.
Raphael1 (2013.12.30, 13:24)
Ocena: 7

0%
John Carmac, stwierdził że Mantle w BF4 obsługiwać będzie tylko oświetlenie.
Pełen pokaz możliwości niskopoziomowego API będzie można zobaczyć w grach od podstaw pisanych dla Mantle.

P.S.
Podobnie jak w przypadku BF BadComapny2 w trybie DX11; z całego wachlarzu możliwości DX11 zastosowano tylko cienie w wyższej rozdzielczości, no dupy nie urywało.
bl00keRs (2013.12.30, 13:31)
Ocena: 13

0%
W styczniu napiszą, że w lutym jednak i nic o tym przecieku informacji nie wiedzą.
SunTzu (2013.12.30, 13:48)
Ocena: -3

0%
Chiny, którym tak nie spodobała się fabuła w Battlefieldzie 4, że postanowiono… zakazać sprzedaży

Pewnie pazerstwo i nie posmarowali komu trzeba ile trzeba... Już gorsze filmy, gry przechodziły.
kwahoo (2013.12.30, 13:51)
Ocena: -1

0%
Raphael1 @ 2013.12.30 13:24  Post: 712378
John Carmac, stwierdził że Mantle w BF4 obsługiwać będzie tylko oświetlenie.


Cytat proszę...
Raphael1 (2013.12.30, 14:03)
Ocena: 3

0%
kwahoo @ 2013.12.30 13:51  Post: 712383
Raphael1 @ 2013.12.30 13:24  Post: 712378
John Carmac, stwierdził że Mantle w BF4 obsługiwać będzie tylko oświetlenie.


Cytat proszę...


John Carmack,
Editors Day 2013

'Powiem szczerze, że tego też nie sprawdzałem, bo raczej nie zajmuję się takimi rzeczami. Oczywiście masz rację co do minimalnej wydajności z Mantle - ta na pewno nie będzie gorsza niż to co zaprezentuje 'czysty' Battlefield bez obsługi nowego API. Jeśli zaś chodzi o maksymalną możliwą wydajność to ciężko powiedzieć. Nie jestem żadnym PR-owcem więc odpowiem uczciwie. Mantle w przypadku Battlefielda 4 to głównie funkcje związane z cieniowaniem, a samą wydajność będziecie musieli ocenić Wy - dziennikarze. Chciałbym tylko od Was jednego - nie oceniajcie Mantle po Battlefieldzie 4.'
NożownikNH (2013.12.30, 14:05)
Ocena: 22

0%
Jejku, bardziej legendarne to Mantle niż miecz króla Artura :)
losiu (2013.12.30, 14:12)
Ocena: 11

0%
A w styczniu, ze w marcu bo BF4 sam w sobie to straszna kupa zabugowionego łajna. Czyli zdaza na premiere GTX800 i R300 ;)
Bruno@Home (2013.12.30, 14:20)
Ocena: -2

0%
NożownikNH @ 2013.12.30 14:05  Post: 712386
Jejku, bardziej legendarne to Mantle niż miecz króla Artura :)


Korzyści z zastosowania Mantle można zobaczyć tutaj.

http://www.youtube.com/watch?v=QIWyf8Hyjbg (wnioski: 39:15, choć polecam całość zainteresowanym)

Mnie najbardziej cieszy wykorzystanie całej mocy posiadanego sprzętu zarówno dla GPU i co ciekawe też CPU, gdzie rdzenie 'nie śpią' z powodu braku wielowątkowości w aplikacjach/grach.
4evolution (2013.12.30, 14:24)
Ocena: 20

0%
Filmiki i slajdy to chyba najpopularniejsze ostatnio produkty AMD.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 48
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Nadchodzi kolejny ośmiordzeniowiec Intela. 23
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane