aktualności

Wiedźmin 3: Dziki Gon w 30 klatkach na sekundę na konsolach

188 23 grudnia 2013, 09:14 Bartosz Woldański

Studio CD Projekt RED celuje w 30 klatek na sekundę na konsolach nowej generacji. O stronie technicznej gry Wiedźmin 3: Dziki Gon dowiedzieliśmy się już sporo, ale wciąż wielu graczy zastanawia się, jaką wydajność i grafikę zapewnią wersje przeznaczone na PlayStation 4 i Xboksa One.

Wiedźmin 3: Dziki Gon – zwiastun z VGX 2013

Wiedźmin 3: Dziki Gon – co nowego?

30 czy 60 klatek na sekundę? 720p czy 1080p? Niejeden gracz czekający na Wiedźmina 3 zadaje te pytania. Teraz odpowiedź na pierwsze z nich przyniosła wypowiedź Balázsa Töröka, głównego programisty odpowiadającego za silnik RED Engine, który stwierdził, że „celujmy, jak zawsze, w najwyższą jakość grafiki, co naturalnie wiąże się z ograniczeniami. Na tę chwilę nie jesteśmy w stanie podzielić się szczegółami na temat rozdzielczości, ale naszym zamiarem jest osiągnięcie 30 klatek na sekundę”.

Premiera konsol nowej generacji już za nami i wiele pierwszych gier, zwłaszcza na Xboksie One, nie działa w Full HD albo obraz jest jedynie skalowany na przykład z HD. Studio CD Projekt RED zapewne chciałoby uniknąć tej sytuacji, dostarczając graczom grę, której zostanie on wyświetlony w rozdzielczości 1920 x 1080. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, twórcy na razie nie wprowadzają ograniczeń na PlayStation 4 i Xboksa One, tylko sprawdzają, ile są w stanie „wydusić” z wydanych niedawno konsol, a dopiero potem - gdy przyjdzie odpowiedni moment – dostosują oprawę wizualną do możliwości sprzętu przy zachowaniu płynnej animacji. Biorąc pod uwagę to, co Wiedźmin 3 ma oferować, nie jest szczególnym zaskoczeniem, że będzie to raczej 30 niż 60 klatek na sekundę.

Producent podkreślił również znaczenie systemu destrukcji otoczenia, który odegra ważną rolę w grze (próbkę było widać na ostatnim zwiastunie). Nie będzie on tylko dodatkiem, w celu poprawy doznań wizualnych, ale otworzy przed graczami nowe możliwości interakcji z obiektami. Przypomnijmy, że do tego celu wykorzystywana jest technologia Nvidia PhysX (APEX), która będzie odpowiadać również za odwzorowanie ruchów ubrań.

Zwiastun gry Wiedźmin 3: Dziki Gon zaprezentowany na tegorocznej gali VGX 2013 utwierdził nas w przekonaniu, że producent nie idzie na kompromis i chce dostarczyć grę piękną, dodatkowo niepozbawioną nowych rozwiązań technologicznych pokroju Nvidia Fur. Czy pomiędzy konsolami PlayStation 4 i Xbox One a PC można spodziewać się różnic w szacie graficznej? Przypuszczamy, że do tego dojdzie w mniejszym lub nieco większym stopniu. Jednakże gra najprawdopodobniej wyjdzie w drugiej połowie 2014 roku, więc trochę czasu jeszcze upłynie, zanim twórcy będą mogli podzielić się konkretami na ten temat.

Wiedźmin 3: Dziki Gon bez DRM

Wiedźmin 3: Dziki Gon – strona techniczna

Źródło: Worldsfactory
AtionxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ationx2013.12.23, 09:27
Ha ha nowe konsole, a już na start nie dają rady z więcej niż 30 FPS w przypadku gier, które całkiem niedługo mają się pokazać :lol2:
_QuaTTrO_Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
_QuaTTrO_2013.12.23, 09:29
84#2
A fanboye konsol zapewniały że wszystkie gry na next-genie będą chodzić w 60FPS i 1080p hahahahahaha. Te next-genowe konsole to jakiś żart.
legorasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
legoras2013.12.23, 09:40
51#3
CD Project, zrezygnował z wydawania W3 na starą generację, ponieważ ograniczać bedzie ona PC i obecne konsole co jest zrozumiałe. Ale, jeżeli nie są pewni tego iż gra będzie chodzić na 30 fps na nowych konsolach - (celują),na dodatek nie wiadomo w jakiej rozdziałce.. może nawet 720.. to czarno na białym widać, że nowe konsole już OGRANICZAJĄ PC. Śmiech na sali z tych śmiecio-konsol. Świetny przykład - nowy NFS.. jako ze na konsolach ma 30 fps, to i na PC musieli tyle dać.. bo jak by to wyglądalo gdyby na PC było 2x wiecej, konsolowcy by się popłakali.
WibowitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wibowit2013.12.23, 10:02
31#4
Ale w jaki sposób niby PS4/XBOne ograniczają obecnie PC? Przecież nie każdy ma R9 280X czy GTX770, większość ludzi, którzy lubią pograć mają karty ze średniego segmentu. A na średnich kartach na pewno najnowsze gry nie będą latać w FullHD/ 60 FPS/ High detalach.

PS: Zapewne dostanę milion minusów za ten koment.
helghastZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
helghast2013.12.23, 10:02
-1#5
Wyczuwam ból dupy...haha tak bo wszyscy was grają w 1080p na max detalach. Steam mi mówi coś innego.
rafalek21Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rafalek212013.12.23, 10:08
To 30 fps przy next-genach jest zrozumiałe, chociaż taka 'płynność obrazu' patrząc na nowy sprzęt potrafi odrzucić, ale dla konsolowców to standard. Mimo wszystko dobrze, że wydają tą grę na ps4/xone, w końcu to najbardziej dochodowy rynek, a CDP zyski kieruje głównie na rynek PC, więc nic straconego.
crunZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
crun2013.12.23, 10:18
17#7
Ationx @ 2013.12.23 09:27  Post: 711184
Ha ha nowe konsole, a już na start nie dają rady z więcej niż 30 FPS w przypadku gier, które całkiem niedługo mają się pokazać :lol2:

co gorsze, już na starcie nie dają rady ciągnąc gier w natywnej rozdzielczości (szczególnie klocek)
GutkoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gutko2013.12.23, 10:19
16#8
nowa generacja lol
Adi-CZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adi-C2013.12.23, 10:31
-14#9
Śmiech to by był gdyby na konsoli było 720, czy nawet 900p. 30fps w podobnych detalach to dla wielu będzie marzenie na pc :E
Pamiętacie chyba jeszcze jak wychodził w2- kto wtedy grał w 1080 ultra 60fps (już nawet bez ubersamplingu) - u nas chyba tylko Alek :E Oh wait, Alek grał pewnie w 2600x1600 :E
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2013.12.23, 10:34
-15#10
helghast @ 2013.12.23 10:02  Post: 711190
Wyczuwam ból dupy...haha tak bo wszyscy was grają w 1080p na max detalach. Steam mi mówi coś innego.

Zaloguj się, by móc komentować
1