aktualności

Metal Gear Rising: Revengeance na PC już 9 stycznia – wymagania sprzętowe

17
19 grudnia 2013, 13:56 Bartosz Woldański

O komputerowej wersji Metal Gear Rising: Revengeance mówi się od dłuższego czasu, ale wreszcie wiemy, kiedy odbędzie się jej oficjalna premiera. Spin-off niezwykle popularnej serii Metal Gear Solid trafi na pecety po niespełna roku od wydania na konsolach PlayStation 3 i Xbox 360.

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

Komputerowe wydanie Metal Gear Rising: Revengeance zostało oficjalnie zapowiedziane w maju 2013 roku, ale wówczas Hideo Kojima, twórca cyklu MGS, nie ujawnił żadnych szczegółów ani na temat zawartości gry, ani daty wydania. Studio Platinum Games wespół z Konami długo kazali czekać użytkownikom, którzy nie mogli się już doczekać tego reprezentanta gatunku slasherów, w którym – w odróżnieniu od głównej serii Metal Gear – nie skradamy się, tylko toczymy przede wszystkim zaciętą walkę z licznymi przeciwnikami (krótko: sieczka na całego!). Niedawno producent się przypomniał, stwierdzając, że port na PC może trafić „lada dzień”. Teraz precyzuje to amerykański sklep Amazon, w którym pojawiła się karta produktu z szczegółowymi informacjami, datą premiery, ceną oraz wymaganiami sprzętowymi.

Metal Gear Rising: Revengeance zadebiutuje wyłącznie sklepach cyfrowej dystrybucji. Cenę edycji komputerowej ustalono na poziomie 29,99 dolarów, ale przed premierą można ją nabyć za 19,99 dolarów (ponad 60 zł). Zapewne niebawem trafi również na inne platformy, w tym Steam. W skład wydania wchodzi podstawowa wersja gry oraz wszystkie opublikowane do tej pory na konsolach rozszerzenia, w tym fabularne, jak Blade Wolf, oraz specjalne wyposażenie dla głównego bohatera – Raidena. Tradycyjnie w wersji przeznaczonej na „blaszaki” można spodziewać się wyższej rozdzielczości, możliwości ustawienia wygładza krawędzi i paru innych, niesprecyzowanych opcji.

0
1
0

Jaki komputer udźwignie Metal Gear Rising: Revengeance? Wystarczy system operacyjny Windows XP, 2 GB pamięci RAM czy karta graficzna pokroju GeForce’a GTS 450. Chociaż wymóg co do procesora wydaje się zawyżony. Specyfikacja jest nieoficjalna, więc nie należy traktować jej jako ostatecznej (przypuszczamy jednak, że okaże się oficjalna).  

Minimalne wymagania sprzętowe

  • System operacyjny: Windows XP, Windows Vista, Windows 7 lub 8
  • Procesor: Intel Core i5-2400 3,1 GHz
  • Pamięć operacyjna: 2 GB
  • Karta graficzna Nvidia GeForce GTS 450
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX
  • Dysk twardy: 25 GB wolnej przestrzeni
  • Inne: wymagana aktywacja w usłudze Steam

Rekomendowane wymagania sprzętowe

  • System operacyjny: Windows XP, Windows Vista, Windows 7 lub 8
  • Procesor: Intel Core i7-3770 3,4 GHz
  • Pamięć operacyjna: 4 GB
  • Karta graficzna Nvidia GeForce GTX 650
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX
  • Dysk twardy: 25 GB wolnej przestrzeni
  • Inne: wymagana aktywacja w usłudze Steam

Konsolowa edycja miała problemy z wydajnością, ale mamy nadzieję, że do stałej liczby klatek na sekundę nie będziemy potrzebować przesadnie mocnego komputera. O tym, ile teoria ma wspólnego z rzeczywistymi wymagania sprzętowymi gry, przekonamy się 9 stycznia 2014 roku. Spodziewaliśmy się, że Metal Gear Rising wyjdzie na komputerach osobistych jeszcze przed końcem bieżącego roku, ale tydzień czy dwa tygodnie różnicy w obliczu długich miesięcy oczekiwania chyba nie robi aż takiej różnicy. Miłośnicy krwawych slasherów w klimatach science-fiction, cyborgów oraz japońszczyzny powinni być ukontentowani, o czym szerzej możecie przeczytać na gry.onet: Metal Gear Rising: Revengeance – recenzja gry.

franiu222Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
franiu2222013.12.19, 14:04
1:44 Psychol z Crysisa ;)
ChiseZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Chise2013.12.19, 14:10
13#2
Będę szczęśliwszy jak wywalicie reklamy z tła, które się otwierają przez przypadek po 10 razy co wizytę.
*Konto usunięte*2013.12.19, 14:13
Specyfikacja jest nieoficjalna, więc nie należy traktować jej jako ostatecznej (przypuszczamy jednak, że okaże się oficjalna).


Na jakiej podstawie przypuszczasz, że okaże się oficjalna ??
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2013.12.19, 14:19
Minimalne wymagania z Core i5 3.1Ghz to już jest lekkie przegięcie. Nowości typu Assassins Creed 4 mają mniejsze wymagania i płynnie działają na starszych procesorach
qjinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiqjin2013.12.19, 14:21
Własne obserwacje. :) Ile razy już okazało się, że wymagania sprzętowe publikowane w sklepach (Steam, Amazon, bez znaczenia) to są wymagania podawane przez producenta. Zdarza się, owszem, że są nieoficjalne, ale ostatecznie albo się potwierdzają, albo w ogóle producent nie kwapi się, by je potwierdzić/ujawnić inne.
Nie twierdzę, że nie zdarzają się poprawki, bo się zdarzają, ale są one przeważnie drobne . I obejmują te wymagania, które wywołują kontrowersje i które dotyczą głośnych tytułów (vide Watch_Dogs).
Skoro premiera Rising jest tak blisko, to jestem przekonany, że ujawnione wymagania sprzętowe na 90% się nie zmienią.
KelamZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kelam2013.12.19, 14:29
Gruba przesada z tym prockiem w minimalnych. Wyczuwam lipną optymalizację. Procki mocne a karty z low endu w kotlecie ze starych konsol. Graty.
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2013.12.19, 15:07
-15#7
A co to jest dzisiaj I5 3.1 Ghz ? Nie przesadzacie aby ? :kwasny:
czaq74Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
czaq742013.12.19, 15:19
-1#8
Mam to na ps3. Grafa taka se (na PC pewnie tylko rodzialka bedzie wieksza). Jestesm fanem MGS ale to jest nudne strasznie. Dali szybko w PS+ bo sie pewnie slabo sprzedawalo.
o__0Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
o__02013.12.19, 15:46
HDR @ 2013.12.19 15:07  Post: 710521
A co to jest dzisiaj I5 3.1 Ghz ? Nie przesadzacie aby ? :kwasny:


Nie, nie przesadzamy, port z gramofonu nie powinien mieć takich wymagań, jeśli ma to znaczy, że był robiony najmniejszym możliwym kosztem.
dobrybatchZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dobrybatch2013.12.19, 16:00
Martwi bardzo słaba karta w wymaganiach rekomendowanych. Szykuje się grubo ciosany port przez studio, które nigdy nie zrobiło portu PC. Pewnie będzie można ustawić aliasing czy jakieś cienie, ale na tekstury to już im pewnie wiele 'czasu' nie zostało. Do tego cena $19 to nie przypadek pewnie co akurat nie jest niczym dobrym w tej sytuacji
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1