aktualności

Nvidia PhysX w Assassin’s Creed IV: Black Flag. Premiera DLC Freedom Cry

66 19 grudnia 2013, 10:52 Bartosz Woldański

Gra Assassin’s Creed IV: Black Flag otrzymała oficjalną aktualizację dodającą do gry efekty graficzne będące zasługą technologii Nvidia PhysX. Z małym opóźnieniem do sprzedaży trafiła wersja pecetowa pierwszego fabularnego DLC, zatytułowanego Freedom Cry.

Assassin's Creed IV: Black Flag – test kart graficznych i procesorów

Assassin's Creed IV: Black Flag – recenzja gry

Nowa, czwarta pełnoprawna odsłonach o Asasynach od początku oferowała rozwiązania stworzone z myślą o kartach graficznych firmy Nvidia, podobnie jak chociażby Batman: Arkham Origins. O ile w kolejnych przygodach Człowieka-Nietoperza gracze od razu mogli ustawić najwyższe ustawienia, włącznie z PhysX, o tyle w przypadku Assassin’s Creed: IV Black Flag musieliśmy poczekać kilka tygodni. Lista ustawień została rozszerzona o efekty cząsteczkowe, w tym na przykład lepiej zrealizowany dym po wystrzale z broni palnej (choć stanowczo przesadzili z jego ilością). Przykładowe zmiany zademonstrowano na oficjalnym nagraniu Nvdii:

Wraz z opublikowaniem aktualizacji, ważącej ok. 700 MB, koncern Ubisoft wydał również pierwszy fabularny dodatek, Freedom Cry. Ten na początku bieżącego tygodnia pojawił się na konsolach Sony i Microsoftu, a gracze pecetowi mieli poczekać „nieco dłużej”. Rozszerzenie zawiera dziewięć dość rozbudowanych – jak na DLC – misji, w których sterujemy bohaterem znanym jako Adewale, który był kwatermistrzem na statku Edwarda Kenwaya – Jackdaw. Akcja rozgrywa się 15 lat po wydarzeniach z "czwórki". Jednakże warto mieć na uwadze, że choć dodatek pojawił się w serwisie Uplay, to na razie użytkownicy nie mogą go pobierać (na platformie Steam rzekomo działa tylko wersja kupiona oddzielnie, nie w ramach przepustki sezonowej czy edycji specjalnej nowego Assassin's Creed). Sprawa powinna wyjaśnić się w najbliższych dniach, a może nawet godzinach.

Freedom Cry to dopiero początek zaplanowanych DLC do Black Flag – w przyszłym roku pojawi się ich więcej. Ponadto przypomnijmy, że w styczniu 2014 roku zadebiutuje konwersja Assassin’s Creed: Liberation z PlayStation Vita (tak, tak) na konsole obecnej generacji i PC. To poboczna historia nawiązującą do fabuły „trójki”. Gra pojawi się dokładnie 15 stycznia w sklepach elektronicznej dystrybucji. Wymagania sprzętowe odnowiliśmy w tym miejscu.

Assassin's Creed IV: Black Flag – porównanie grafiki i wydajności

Assassin’s Creed IV: Black Flag wymagającą sprzętowo grą?

Źródło: Nvidia, własne
TrakotitekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Trakotitek2013.12.19, 11:07
42#1
Hehehe. Wystrzał z pistoletu zostawia więcej dymu niż rzucona kulka dymna. Hehehe. PhysX jak w mordę strzelił. Hehehe :)
dobrybatchZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dobrybatch2013.12.19, 11:10
23#2
Z początkowych zachwytów związanych z przejęcia, którego dokonała Nvidia, czas ostatecznie pokazał, że mimo lat implementacji, poza przerabianymi do zmęczenia powiewającymi materiałami jak flagi itp. physx staje się dodatkiem nie tyle korzystnym co wręcz utrudniającym rozgrywkę co już słychać od wielu tytułów. Tutaj mamy kolejny przykład dodanych oraz wykonanych bezmyślnie opcji, które ludzie włączą tylko po to by sprawdzić jak się prezentują a zostaną u tych co zapomną potem wyłączyć. Już nie wspominając o cudownej akceleracji sprzętowej dzięki cudownym CUDA, które powodują spadki o kilkanaście klatek w niektórych miejscach nawet na najmocniejszym sprzęcie bo 'było dużo mgiełki przez chwilę, która miała własną fizykę'
BlissZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bliss2013.12.19, 11:15
18#4
Dzięki PhysX mamy więcej dymu? Dziękuje postoje.
Kriss_HietalaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kriss_Hietala2013.12.19, 11:23
22#5
ten pistolet powinien zostawiąc tyle dymu? Wersja bez physx wygląda lepiej :D
McMenelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
McMenel2013.12.19, 11:27
26#6
Ok te ilości dymu są kompletnie nierealne. Już bez obecności physx było owego dymu za dużo. Teraz mamy absurd.
http://www.youtube.com/watch?v=QZr468XnC2E
Kto nie wierzy niech zobaczy ten filmik. Czarny proch daje dym ale nie w tak ogromnych ilościach. Już nie wspomnę o tym iż ta chmura zachowuje się nierealnie. Nie rozwiewa się wystarczająco szybko. Proponuję ludziom od physx przed następnym takim rozszerzeniem przynajmniej zobaczyć filmik na YT z podobnymi zdarzeniami. Bo naprawdę dochodzimy do absurdu gdzie fizyka miała urealnić doznania z gry a tak naprawdę tu pokazała iż może odrealnić grę.
stomek007Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
stomek0072013.12.19, 11:30
25#7
Mój konfig to:
Gtx 670 oc 1200 rdzeń i 1750 ram ( 7ghz GDDR5)
8 gb HyperX Beast 2133 Mhz
Fx8350 @ 4,6 Ghz
Rozdzielczość 1080p
Detale na Max ( FXAA, HBAO+, shadows:SOFT(High), Vol. fog: On)
Bez PhysX średnio około 42-60 ks/s min 36
Z physX 25 do 21 naprawdę świetna optymailizacja.
Gdzie nowy Batman spadek był o 5 kl/s max

Teraz systaucja nr 2 detale na średnie (FXAA, SSAO, reszta ustawien NORMAL, Vol. fog: Off) średnio 62 kl/s bo gra ma ograniczenie a z PhysX około 32.
No super !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dodam też że jest to już 3 patch do tej gry i jak się losowo gra zawieszała tak się dalej wiesza. PATOLOGIA !!!!!!!!!!!!
piwo1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
piwo12013.12.19, 12:07
11#8
to jest rekalama dla nvidi czy antyreklama? jak dla mnie wersja z dymem jest gorsza bo nie dosc ze nic nie widac to na dodatek niezle przycina. Rozumiem siersciucha wiedzmina czy wlochata lare ale toto po prostu im nie wyszlo.
szalony kefirZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szalony kefir2013.12.19, 12:08
Daliby sobie z tym spokój, bo lata lecą, a efekty PhysX prezentują się coraz żałośniej. Nie dosyć, że wyglądają sztucznie, to niemiłosiernie obciążają sprzęt.
qwak.cryZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
qwak.cry2013.12.19, 12:10
Przecież na tym pierwszym filmiku to na YT widać że gra klatkuje :E , widać szczególnie przy scenach ze statkiem :E
Zaloguj się, by móc komentować
1