aktualności

Vivo Xplay 3S – premiera, specyfikacja i cena

11
19 grudnia 2013, 09:37 Bartosz Woldański

Nastąpiła oficjalna prezentacja pierwszego smartfona z ekranem o rozdzielczości 2560 x 1440 pikseli – Vivo Xplay 3S. Chociaż kilka miesięcy wcześniej koncern LG pokusił się o krótką zapowiedź urządzenia z wyświetlaczem w jakości QHD, to chińska firma – jako pierwsza w ogóle – przedstawiła światu phablet o dużej przekątnej ekranu i tak nieskromnej rozdzielczości, który lada dzień trafi do sprzedaży.

Vivo Xplay 3S pierwszym smartfonem o rozdzielczości 2K – nieoficjalna specyfikacja

Oto Vivo Xplay 3S – większy niż przypuszczaliśmy, a zatem to już dyskwalifikuje go w oczach wielu użytkowników. Wielu jednak spojrzy łaskawszym okiem na… 6 cali. 6 cali i rozdzielczość WQHD (2560 x 1440 pikseli) oraz zagęszczenie pikseli na poziomie 490 ppi. Czy zadbano również o odpowiednią pojemność akumulatora?

W końcu phablet to nie tylko ekran. Podzespoły są także mocne – czterordzeniowy procesor Qualcomm Snapdragon 800 pracujący z częstotliwością 2,3 GHz i grafika Adreno 330, które wspomaga 3 GB RAM-u. Ponadto pod maską schowano 32 GB wbudowanej pamięci, 13-megapikselowy aparat cyfrowy z przysłoną f/1.8, 5-megapikselową kamerę do rozmów wideo, czytnik linii papilarnych oraz akumulator o pojemności 3200 mAh. Co ciekawe, te wszystkie podzespoły zamknięto nie tylko w dużej, ale stosunkowo cienkiej obudowie – o grubości 4,5 mm. Z kolei waga nie przekracza 172 g.

Nie zapomniano również o obsłudze technologii Bluetooth, łączności Wi-Fi i LTE ((TDD oraz FDD), a nawet pokuszono się o dodatkowe rozwiązania dźwiękowe, a mianowicie mowa o wzmacniaczu TI OPA2604 z przetwornikiem ESS Technology ES9018. Do tego dochodzą jeszcze słuchawki DTS Headphone:X pozwalające na symulowanie dźwięku przestrzennego w standardzie 7.1, a nawet… 11.1. Należy jeszcze nadmienić, że Vivo Xplay 3S pracuje pod kontrolą zmodyfikowanego systemu operacyjnego Google Android, którego producent określił mianem Funtouch OS.

Już przyjmowane są zamówienia przedpremierowe – sprzęt wyceniono na ok. 580 dolarów amerykańskich (bez podatku). Vivo Xplay 3S prawdopodobnie jeszcze w tym roku trafi do pierwszych nabywców. Niestety, tylko na rynku chińskim – nic nie wiemy na temat ewentualnego debiutu międzynarodowego. Najprawdopodobniej użytkownicy na przykład z USA i Europy będą musieli obejść się smakiem.

Vivo Xplay 3S to dopiero początek smartfonów i phabletów wyposażonych w ekran WQHD (QHD, jak kto woli) – przed nami urządzenia Samsunga, LG i prawdopodobnie Apple’a. Do tego grona dołączy także Oppo, które potwierdziło w tym tygodniu, że nadchodzący model Find 7 otrzyma wyświetlacz o rozdzielczości 2560 x 1440. Czyżby szykował się zmierzch jakości Full HD w ekranach topowych smartfonów?

Samsung wprowadzi smartfony z wyświetlaczami 4K

Oppo Find 7 z procesorem Qualcomm Snapdragon 805 i ekranem WQHD?

Źródło: GSMArena, Vivo
UlvarZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ulvar2013.12.19, 09:54
14#1
a w laptopach/netbookach wciąż pchają 1366x768 albo 1024x768 i weź się tu męcz na takim szajsie;DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD!!
Pozdro, fuck logic! :D!
McMenelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
McMenel2013.12.19, 10:08
Jeżeli pojedynczego pixsela nie widać gołym okiem to jest jakiś sens zwiększać gęstość ich upakowania ??
UlvarZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ulvar2013.12.19, 10:24
McMenel @ 2013.12.19 10:08  Post: 710370
Jeżeli pojedynczego pixsela nie widać gołym okiem to jest jakiś sens zwiększać gęstość ich upakowania ??

jest, bo jest wtedy 'usprawiedliwienie' dla łądowania 30 rdzeni i titana do komórki, bo wszystko wolniej działa mimo identycznego efektu wizualnego ;d
maybach91Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
maybach912013.12.19, 10:34
McMenel @ 2013.12.19 10:08  Post: 710370
Jeżeli pojedynczego pixsela nie widać gołym okiem to jest jakiś sens zwiększać gęstość ich upakowania ??

Sens jest tylko taki, że FullHD przeniesię się do mid a HD do low-endu ;) Dzięki temu za mniejsze pieniądze będziemy mogli kupić komórki z wystarczającą dla nas rozdzielczością :)
DisconnecTZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DisconnecT2013.12.19, 11:01
10#5
Nie rozumiem po co takie monstrualnie rozdzielczości w telefonie Mam Samsunga Galaxy Note 2 z 1280x720 i jakoś nie widać różnicy pomiędzy S4 a wzrok mam dobry, za to największą bekę mam z ludzi którzy mówią że w telefonie musi być full-HD że poniżej to gówno a w laptopach- komputerazch na dużo większych ekranach mają po 1366x768 - 1280x1024 :E :E
gregory003Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gregory0032013.12.19, 12:12
-2#6
McMenel @ 2013.12.19 10:08  Post: 710370
Jeżeli pojedynczego pixsela nie widać gołym okiem to jest jakiś sens zwiększać gęstość ich upakowania ??

Wiecie, nie twierdzę że rozdzielczość WQHD jest rozsądna w tak małym ekranie, ale...
O TO WŁAŚNIE CHODZI, ŻEBY NIE WIDZIEĆ NA EKRANIE POJEDYNCZYCH PIKSELI!!!
Tyle tylko że w przypadku 6'' dałoby się to osiągnąć w większości przypadków (bo znów pozostają Azjaci i te ich krzaczki) znacznie mniejszą rozdzielczością. A przy QHD GPU będzie się strasznie męczyć we wszystkich bardziej wymagających grach.

Generalnie Azja i ich producenci mają parcie na jak największe zagęszczenie pikseli, bo u nich nawet w przypadku FHD na 4'' ciągle występuje problem z ostrością czcionek.
jackowoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jackowo2013.12.19, 12:16
-1#7
Przy 5,5 calach nie widzę pixeli w fullhd
Matt7955Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Matt79552013.12.19, 12:19
-1#8
Niezła ramka, identyczna jak w iPhone 5. :D
ReduxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Redux2013.12.19, 12:20
-2#9
Nie robi to na mnie zadnego wrazenia. Poczekam na premiere telefonu z ekranem o rozdzielczosci 4K.

:E
Pieszczoch1234Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pieszczoch12342013.12.19, 15:22
-1#10
Może zamiast pseudorozdzielczości pomyśleliby nad np o szkle z podwyższoną odpornością na stłuczenia? Większe wydajniejsze akumulatory?
Zaloguj się, by móc komentować
1