aktualności

DayZ Standalone w wersji alfa na Steam – wymagania sprzętowe

13 17 grudnia 2013, 17:48 Bartosz Woldański

Po bardzo długim oczekiwaniu nareszcie opublikowano wczesną wersję samodzielnego wydania gry DayZ. Czy tylko emocje zbytnio nie opadły? Dean Hall oraz studio Bohemia Interactive, znane z serii Arma, przetestowali cierpliwość graczy i wcale na tym się nie skończyło, bo kupując grę w sklepie Steam albo na stronie internetowej producenta, otrzymujemy na razie dostęp do wersji alfa. A to z kolei wymaga odpowiedniego podejścia do tytułu, bo inaczej można się srodze rozczarować...

DayZ pojawi się także na konsolach?

Samodzielny DayZ z częstymi aktualizacjami

Sytuacja jest zbliżona do tej z Wasteland 2 które niedawno ukazało się na platformie Steam w ramach Early Access. Różnica tkwi w tym, że nabywcy DayZ dostają jeszcze wcześniejszą wersję – nie betę, lecz alfę. Producent sam ostrzega przed zakupem gry już teraz i zachęca do tego przede wszystkim tych graczy, którzy chcą wesprzeć twórców i pomóc im w stworzeniu lepszej produkcji.

Rozczarowujące jest jednak to, że DayZ jest droższe niż miało być. Według pierwotnych założeń Deana Halla, ojca darmowej modyfikacji do Arma II, która cieszyła się zwłaszcza w 2012 roku ogromnym zainteresowaniem graczy i nadal zagrywa się w nią sporo osób, samodzielne wydanie (pierwsza wersja) miało kosztować 15 euro (ok. 62,5 zł)… Tymczasem cena, jaka widnieje w sklepie cyfrowej dystrybucji firmy Valve, wynosi 23,99 euro (ok. 100 zł). A warto wspomnieć, że wraz z rozpoczęciem fazy beta (i potem finalnej) wydatek, jaki będziemy musieli ponieść, przekroczy tę kwotę. Miało być taniej, a możliwe, że suma, jaką zawoła w przyszłości producent, będzie bliższa produkcjom AAA. Chyba nie tędy droga…

0
1
0

Z okazji wydania DayZ Standalone podzielono się wymaganiami sprzętowymi, które nie wydają się wygórowane. Co istotne, tytuł nie obsługuje systemu operacyjnego Windows XP.

Minimalne wymagania sprzętowe

  • System operacyjny: Windows Vista (SP2) lub Windows 7 (SP1)
  • Procesor: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz lub dwurdzeniowy AMD Athlon 2,5 GHz
  • Pamięć operacyjna: 2 GB
  • Karta graficzna: 512 MB pamięci (Nvidia GeForce 8800 GT, AMD Radeon HD 3830 lub Intel HD Graphics 4000)
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX
  • Dysk twardy: 10 GB wolnej przestrzeni

Rekomendowane wymagania sprzętowe

  • System operacyjny: Windows 7 (SP1)
  • Procesor: Intel Core i5-2300 lub AMD Phenom II X4 940
  • Pamięć operacyjna: 4 GB
  • Karta graficzna: 1 GB pamięci (Nvidia GeForce GTX 560 lub AMD Radeon HD 7750)
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX
  • Dysk twardy: 10 GB wolnej przestrzeni

DayZ to survival horror w otwartym świecie (230 kilometrów kwadratowych) nastawiony na rozgrywkę sieciową. Celem graczy, których w sumie na serwerze może być czterdziestu, jest przetrwanie w Czarnorusi po wybuchu zombie apokalipsy. Wersja samodzielna została pod wieloma względami stworzona zupełnie od podstaw, na zmodyfikowanym silniku Army II – Real Virtuality 3. Próbkę tego, co oferuje DayZ, możecie zobaczyć na załączonym w publikacji zapisie rozgrywki. Warto jednak nadmienić, że alfa to niekompletna produkcja, a i trzeba być nastawionym na liczne problemy techniczne.

Wczorajsze wydanie DayZ Standalone wyłącznie na PC (konsolowe edycje nie są wykluczone) nie oznacza, że niedługo pojawi się pełna wersja. Przewiduje się, że prace nad alfą mogą zakończyć się w 2015 roku. Będzie dobrze, jeśli do końca przyszłego roku doczekamy się bety. Twórcy nie zamierzają się spieszyć, ale czy samodzielne DayZ przekona graczy do zakupu, skoro mogą sięgnąć po darmowe modyfikacje do Arma II lub III? Najbliższy rok pokaże – w końcu gra będzie zmieniać się z miesiąca na miesiąc, otrzymując kolejne aktualizacje. Zainteresowanie DayZ wciąż jest - w ciągu zaledwie 12 godzin pd premiery alfy o przetrwanie w wirtualnym świecie pełnym zombie walczy już 88 tys. graczy. 

Recenzja Dead Island – inna gra z zombiakami w tle

Recenzja Dead Rising 2 – pecetowe powstanie żywych trupów

brainqZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
brainq2013.12.17, 18:22
14#1
Jaki jest sens do zakupu wersji Alpha bo ja juz tego nei rozumie czyzby kolejna moda branży i nowy problem w nowej generacji którego będziemy dyskutowali przez wiele lat?
Tak jak było z DLC.

Juz wole poczekać na full wersje.
jankesdzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jankesdz2013.12.17, 18:38
14#2
brainq @ 2013.12.17 18:22  Post: 709957
Jaki jest sens do zakupu wersji Alpha bo ja juz tego nei rozumie czyzby kolejna moda branży i nowy problem w nowej generacji którego będziemy dyskutowali przez wiele lat?
Tak jak było z DLC.

Juz wole poczekać na full wersje.

Tutaj przynajmniej producenci nie oszukują i otwarcie piszą, że to alpha. Gorzej jak kupujesz finalny produkt, który nie dorasta do pięt niektórym nieukończonym projektom.
brainqZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
brainq2013.12.17, 19:03
To wiem ale zeby giganci AAA nie podchwycili taki pomysł :/.

Mówie zobaczymy pożyjemy jak to się rozwinie.
chmielu1258Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
chmielu12582013.12.17, 19:49
brainq @ 2013.12.17 19:03  Post: 709968
To wiem ale zeby giganci AAA nie podchwycili taki pomysł :/.

Mówie zobaczymy pożyjemy jak to się rozwinie.

Taka sytuacja jest możliwa tylko dlatego ,że kupujący są zbyt głupi ,żeby pomyśleć i nie kupić danej gry, zamiast tego lecą w dniu premiery z wywieszonymi językami stać w kolejkach po kolejną nie dokończoną grę.
A producent widząc ,że każda nowa gra bije rekordy sprzedaży nie ważne ile sprawia problemów nie musi się starać bo i po co ?
vibovitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
vibovit2013.12.17, 20:37
Chyba trochę za późno, obecnie jest masowy wysyp tego typu gier, do tego gatunek chyba trochę się przejada. Obecnie taki np. Rust/7days2die ma dodatkowo crafting, można budować, kopać, burzyć z równą swobodą co w Minecrafcie, to tutaj wydaje się trochę drętwe.
mjalowskoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mjalowsko2013.12.17, 20:51
Przykład: Simcity
brainqZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
brainq2013.12.17, 21:00
No własnie o to chodzi w tym jest problem nie dziwcie teraz ze jak miałem kupowac podczas premiery bf4 ale widzicie jaka jest sytuacja i ja musze czekac 2 meisiace zeby będzie mozna grac w miare bezstresowo.
Doświadczenie w bf3 i winncyh gra mnie nauczylo ze nie oplaca brac premierówke bo jest pełna bugów ale nie maja nas w dupie i jeszcze casuale dyktują warunki jakie gry mają być,+ pelno bugów którego mają gdzieś wieć teraz my normalni gracze zapłacilismy wysoką cene za komercjanizacje gier mamy taki rynek growy jaki jest
wieć nei widze zeby to poprawiło i koniec.
ChiseZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Chise2013.12.17, 21:16
19#8
Już mnie wkurwiają te zasrane tła na PC Lab'ie, za każdym razem gdy na nie nacisnę otwiera mi się nowe okno, no ile kurwa można!
panicz patrykZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
panicz patryk2013.12.17, 21:33
chmielu1258 @ 2013.12.17 19:49  Post: 709977
brainq @ 2013.12.17 19:03  Post: 709968
To wiem ale zeby giganci AAA nie podchwycili taki pomysł :/.

Mówie zobaczymy pożyjemy jak to się rozwinie.

Taka sytuacja jest możliwa tylko dlatego ,że kupujący są zbyt głupi ,żeby pomyśleć i nie kupić danej gry, zamiast tego lecą w dniu premiery z wywieszonymi językami stać w kolejkach po kolejną nie dokończoną grę.
A producent widząc ,że każda nowa gra bije rekordy sprzedaży nie ważne ile sprawia problemów nie musi się starać bo i po co ?


Podobnie jest z wyborcami, którym nie nudzą się te same mordy jak i sama polityka.
Mat48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Mat482013.12.17, 23:10
Chise @ 2013.12.17 21:16  Post: 709992
Już mnie wkurwiają te zasrane tła na PC Lab'ie, za każdym razem gdy na nie nacisnę otwiera mi się nowe okno, no ile kurwa można!

Prawym na stronie:
1) adblock, zablokuj reklamę (linki).
2) zbadaj element, resources, images i możesz znaleźć co dodać do adblocka.
Zaloguj się, by móc komentować
1