aktualności

Get Even z fotorealistyczną grafiką – zapowiedź, screeny i demo technologiczne

20
16 grudnia 2013, 09:22 Bartosz Woldański

Polskie studio The Farm 51 wreszcie uchyliło rąbka tajemnicy na temat swojego nowego, „next-genowego” projektu, zatytułowanego Get Even. Teraz pokuszono się o coś więcej niż tylko wzmiankę, która padła podczas prezentacji twórców Deadfall Adventures czy Necrovision na tegorocznych targach PGA. Wiemy nie tylko więcej o grze, ale też zobaczyliśmy świeże screeny, a nawet demo technologiczne.

The Farm 51 – plany studia na przyszłość

Wojciech Pazdur, jeden z założycieli rodzimego zespołu deweloperskiego The Farm 51, podczas PGA poruszył temat Get Even, ale poruszył go nieśmiało. Twórcy byli zajęci przygotowywaniem się do premiery Deadfall Adventures, więc to zrozumiały krok z ich strony. Tym bardziej zrozumiały, że termin wydania nowej gry jest odległy i w tej kwestii nic a nic się nie zmieniło – plany zakładają, że premiera nastąpi w 2015 roku. Nie wcześniej. Wydawało się więc, że jeszcze poczekamy sobie długie miesiące na pełnoprawną zapowiedź...

… ale wcale długo nie musieliśmy czekać. Minęły raptem dwa miesiące, a nawet i nie. O grze wiemy więcej i to, co już wiemy, jest ciekawsze od tego, co wiedzieliśmy przedtem. „Mroczna fabuła”, „FPS”, „Unreal Engine, może 3, może 4” i „realistyczna grafika” (technologia „akwizycji i animacji mimiki twarzy”). Tak ostatnio mówiono o Get Even. A co mówi się teraz? 

Podczas konferencji przed minionym weekendem zademonstrowano demo gry oraz zwiastun. Zobaczyliśmy nowe obrazki z produkcji, pokaz możliwości zastosowanego rozwiązania, no i oczywiście nie obyło się bez (drobnych) szczegółów na temat samej rozgrywki.

To, czym na pewno ma się wyróżniać Get Even, to szata graficzna. Twórcy chwalą się „fotorealizmem”, a żeby to osiągnąć, wykorzystują technologię skanowania 3D nie tylko postaci (o czym pisaliśmy kilka tygodni temu), ale też rzeczywistych miejsc. W tym celu twórcy współpracują z innymi firmami, takimi jak Better Reality. Próbkę możliwości zademonstrowano w niniejszym demie technologicznym:

Grafika grafiką, a czym w ogóle będzie Get Even? Ma to być futurystyczny FPS, w którym zostanie zatarta granica pomiędzy trybami rozgrywki: pojedynczym i wieloosobowym. To zaczyna być już hasło przewodnie gier „nowej generacji”. Takie rozwiązanie wniesie do produkcji studia The Farm 51 powiew świeżości. Na razie ujawniono tylko tyle, że w trakcie kampanii fabularnej, która zostanie podzielona na dwie, pięciogodzinne części, do zabawy dołączą inni gracze, wcielając się np. w przeciwnika, chwilę przedtem sterowanego przez sztuczną inteligencję.

Dlaczego kampania zostanie podzielona? Otóż główną rolę odegrają dwie postacie, o których na razie wiele nie wiemy, ale wiemy tyle, że narodził się pomiędzy nimi bliżej nieokreślony konflikt. Poznamy więc główny wątek z różnych perspektyw (dwie osobne historie, które w jakiś sposób się łączą), a dodatkowo „pogrzebiemy” w czyichś wspomnieniach (kłania się Remember Me). Już teraz brzmi całkiem intrygująco.

Docelowymi platformami sprzętowymi są PC oraz konsole nowej generacji. Gra prawdopodobnie ukaże się tylko w sklepach cyfrowej dystrybucji. Nie będzie więc to tytuł klasy AAA, ale coś mniejszego, a zdaniem twórców stawiającego na innowacyjność. Czy tak się stanie? Przekonamy się nie prędzej niż w 2015 roku. Zwiastun gry jeszcze nie trafił do sieci, ale to kwestia czasu. 

Deadfall Adventures – polski Indiana Jones w wykonaniu The Farm 51

Deadfall Adventures – recenzja gry

PhobosD2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
PhobosD22013.12.16, 10:02
Jeśli w tej grze będą takie zeskanowane obiekty i odpowiednio 'okraszone' efektami specjalnymi to się zapowiada konkretny tytuł. Chętnie poczekam na wersję finalną :-)
raf3dZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
raf3d2013.12.16, 10:03
-6#2
Wygląda rewelacyjnie, ale miejscami tekstury mogłyby być lepszej jakości. Twórcy są z Polski?
NiezmordowanyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Niezmordowany2013.12.16, 10:08
-3#3
Nie wiem jaka jest przyszłość projektowania gier, ale muszą w końcu jakoś uprościć robienie grafiki. Może zdjęcia są dobrym pomysłem?
Hawk_v90Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hawk_v902013.12.16, 10:09
Najwieksza zecz jakiej nie lubie w grach i zawsze wylanczam, to te rozmycia obrazu...:)
smietansZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
smietans2013.12.16, 10:19
raf3d @ 2013.12.16 10:03  Post: 709553
Wygląda rewelacyjnie, ale miejscami tekstury mogłyby być lepszej jakości. Twórcy są z Polski?

a nie masz w opisie ze Polskiego studia? Po drugie zobacz na ostatni screen. ech rece opadaja.
DugiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Dugi2013.12.16, 10:59
ciekawe czy ten cały gruz i śnieg będzie do ruszenia podczas rozróby czy będzie 'przyspawany' do podłoża :)
Adi-CZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adi-C2013.12.16, 11:01
Szczerze- Elżbieta na początku mnie odrzuciła sztucznością. Później też momentami widać że te skanowanie nie radzi sobie jeszcze z pewnymi elementami, które po prostu wyglądają płasko (samochód jakoś dziwnie wyszedł). (obadałem raz jeszcze... hmmm, chyba coś mi się wydawało :E )
Później pokazali faktyczne, całe miejsca i... szczena na podłodze. Szczególnie te typowo wschodnio europejskie, zarośnięte, zamalowane bazgrołami betonowe ruiny.
Przecież to wygląda... no... tak jakby się tam było...! Wszystko na swoim miejscu, zero tej typowej growej sztuczności, przechodzenia jednej tekstury w drugą- (tu ściana, tu sufit a tu kreska gdzie jedno odcina się od drugiego) wszystko jest 'płynne', należycie połączone. Do tego rzeczy jak oddanie 'zawilgocenia' na które mało kto zwraca uwagę modelując takie miejscówy- sufit wygląda jakby miał za chwilę lecieć na łeb na szyję.

Ja pierdzielę.
Zróbcie S.T.A.L.K.E.R.A.2. n.a. t.y.m. s.i.l.n.i.k.u.!.!.!.

Dugi @ 2013.12.16 10:59  Post: 709565
ciekawe czy ten cały gruz i śnieg będzie do ruszenia podczas rozróby czy będzie 'przyspawany' do podłoża :)

Na polygami o tym pisali- raczej będzie 'statycznie', destrukcji ma być mało. Śnieg jako 'efekt' pewnie może padać, ale raczej nie będzie się 'odkładać'. Choć kto wie.
Pytanie też co z oświetleniem, w końcu ono jest niejako bake'owane :E - wbite w tekstury, skoro całość jest obfotografowaną, już przecież jakoś oświetloną sceną? Chyba że robią to jakoś inaczej.
Jak obfotografować coś większego z zewnątrz- np. część fabryki czy ulicę- słońce zajdzie za chmurki i wszystko się pokiełbasi. Trzeba by wszystko jednocześnie focić.
No i czy np. cienie postaci nie będą się tu odcinały. Stoi taki enpec w tym garażu i jak go oświetlić, skąd? Jaki cień ma rzucać- od jakiego źródła światła? Ciężko tam wyróżnić jedno, jest dużo odbitego. Skomplikowana sprawa. Pewnie będzie rzucał ostry cień, a od odbitego światła powinien być mocno rozmyty, wręcz ledwie widoczny- otoczenie ma mało cieni (ostrych) a tu nagle koleś będzie oświetlony nie wiadomo skąd, nie wiadomo jakiego dokładnie koloru światłem, a i cień pewnie będzie rzucał ostry (w każdym razie- widoczny), odcinający się od otoczenia i rozbijający wczówkę.

Tzn. ofkoz można to wszystko pewnie rozwiązać, tak tylko zrzędzę że to chyba nie jest rozwiązanie wszystkich problemów grafiki :E

Niemniej- ja jestem pod wrażeniem :E
JOSExxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
JOSExx2013.12.16, 11:27
Tak powinny wyglądać NEXTGENY !
oloxxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
oloxx2013.12.16, 12:10
Ładnie, ładnie, ale na pierwszym screen'ie na wyświetlaczu jest trochę inny moment przedstawiony.
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2013.12.16, 12:12
tyle, że ten filmik promujący technologię i gra to coś zupełnie innego. Patrząc na screeny z gry widać dużą różnicę. W końcu nie sam model odpowiada za grafikę, a także oświetlenie, które w silniku gry już tak dobre nie jest.
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1