aktualności

Project Eternity teraz jako Pillars of Eternity – pierwsze fragmenty rozgrywki z duchowego spadkobiercy Baldur’s Gate

27
11 grudnia 2013, 16:44 Bartosz Woldański

Uwielbiacie gry pokroju Baldur’s Gate, Icewind Dale albo Planescape: Torment, ale znacie już je na pamięć? Project Eternity, a właściwie już Pillars of Eternity to powrót do klasycznych cRPG-ów w rzucie izometrycznym, za który odpowiada specjalizujące się w tym gatunku studio Obsidian Entertainment, a więc szansa na zagranie w coś nowego nawiązującego do tych kultowych tytułów.

Zobacz w akcji inny tytuł Obsidianu – South Park: The Stick of Truth

Pojawiły się nowe materiały dotyczące Pillars of Eternity pochodzące z obozu twórców Star Wars Knights of the Old Republic II, Fallout: New Vegas czy Neverwinter Nights 2. Prócz zmiany nazwy gry, która, jak łatwo było się domyślić, nie była ostateczna, pokazano między innymi upragniony zwiastun z fragmentami rozgrywki. I trzeba przyznać, że robi naprawdę spore wrażenie, mimo że produkcja znajduje się we wczesnej fazie produkcji, a więc wiele elementów jest nadal projektowanych. Jeśli kłuje Was w oczy animacja postaci, to warto mieć na uwadze, że do czasu wydania pełnej wersji gry ulegnie ona poprawie, chociaż to nie oprawa wizualna jest priorytetem dla autorów Pillars of Eternity.

Materiał wideo robi jeszcze większe wrażenie, jeśli weźmiemy pod uwagę to, że budżet jest stosunkowo niewielki. Niestety, w dzisiejszych czasach takie gry zdaniem dużych koncernów się nie sprzedają i jedynie na co możemy liczyć, to produkcje mniejszych zespołów deweloperskich… albo powstałe z pomocą finansową samych graczy.

0
1
0

W ubiegłym roku kampanię crowdfundingową przeprowadziło studio Double Fine (Psychonauts, Brutal Legend, Costume Quest), które zdobyło fundusze (ponad 3 mln) na swoją kolejną produkcję. To zachęciło innych producentów do podjęcia takich kroków. Nie tylko tych "maluczkich", ale także tych, którzy współpracują z takimi firmami, jak Bethesda, Ubisoft czy BioWare. Mowa oczywiście o Obsidian Entertainment, które uzbierało na samej platformie Kickstarter prawie 4 miliony dolarów (wówczas rekord, jeśli chodzi o gry wideo), chociaż na stworzenie projektu potrzebowało „tylko” nieco ponad miliona. Przekroczenie każdego progu powyżej minimalnej kwoty wiązało się jednak z rozbudowaniem produkcji o nowych towarzyszy broni, o nowe lokacje, o nowe rasy, o nowe możliwości. Chociaż nie należy oczekiwać, że otrzymamy grę tak dużą, jak chociażby Baldur's Gate'a II.

Teraz twórcy pracują w pocie czoła, by zrealizować założony plan i ziścić marzenia wielu graczy. Pillars of Eternity będzie klasycznym drużynowym cRPG-iem w rzucie izometrycznym i z walką rozgrywającą się w czasie rzeczywistym z dostępną aktywną pauzą. Jest to system znany z tytułów opartych na silniku Infinity (Baldur’s Gate, Icewind Dale, Planescape: Torment). Grafika również będzie "klasyczna" – pierwsze efekty prac na silniku Unity 4 (wykorzystany także przez chociażby twórców innego kickstarterowego projektu – Wasteland 2) można oceniać nie tylko na zwiastunie, ale też na obrazkach z gry.

Gra ukaże się w bliżej nieokreślonym okresie 2014 roku (prawdopodobnie koniec roku). Pierwotne plany zakładały ukończenie Pillars of Eternity na wiosnę przyszłego roku, ale to było, zanim produkcja się rozrosła. Duże projekty crowdfundingowe były opóźniane, więc trzeba założyć, że i tym razem tak może być. Tytuł będzie dostępny w polskiej kinowej wersji językowej (napisy) na komputerach z systemami operacyjnymi Windows, Mac OS i Linux. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze rodzimego dubbingu na miarę Baldur’s Gate’a.

Recenzja gry Dungeon Siege 3 autorstwa Obsidian Entertainment

Recenzja gry Alpha Protocol – szpiegowski cRPG w wykonaniu Obsidianu

Źródło: własne
MarucinsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Marucins2013.12.11, 16:53
-16#1
Wygląda to drętwo o ile grywalność nie będzie znakomita to kolejna klapa już jest gotowa.

Chciałbym popykać w coś 'takiego' ale jako jeden gracz - coś jak dawne Arcanum.
McMenelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
McMenel2013.12.11, 16:58
16#2
Wygląda naprawdę dobrze. Aż łezka w oku się zakręciła na wspomnienie tamtych wspaniałych gier...
BuksiorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Buksior2013.12.11, 17:57
-18#3
Wygląda jak gra sprzed około 10 lat. Coś na poziomie Temple of elemental evil i neverwinter nights 1 (a może nawet gorzej - pod pewnymi względami lepiej, od innymi gorzej). Jednocześnie wygląda znacznie lepiej niż zliftingowany BG 1, który z kolei wygląda tragicznie.
TelvasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Telvas2013.12.11, 19:28
11#4
Wygląda świetnie. Niech teraz pójdzie za tym fabuła godna Baldursa czy Tormenta.
mbrzostekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Moderatormbrzostek2013.12.11, 20:41
Oprawa wizualna przypomina mi Diablo II - każdy piksel na swoim miejscu, każdy coś znaczy :) Miła odmiana!
GoloJGZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
GoloJG2013.12.11, 20:49
W tym roku nie miałem w co popykać, za to rok 2014 zapowiada się cudnie. Pillars of Eternity, Wasteland 2, Wiedźmin 3 a w 2015r Torment: Tides of Numenera.
:D
*Konto usunięte*2013.12.11, 21:43
-17#7
Okropna grafika, szykuje się fail roku. Jeszcze znając zamiłowanie Obsidianu do wydawania maksymalnie jak się da zabugowanych gier, prognozuję gwałtowny spadek zainteresowania składaniem pre-orderów na kickstarterze,
akko2012Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
akko20122013.12.12, 00:10
-7#8
W sam raz dla 3+
KameleonnZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kameleonn2013.12.12, 00:53
-1#9
Divinity Original Sin prezetuje sie powalajaco, jezeli chodzi o grafike. Az dziw bierze ze za taka kase jaka dostali tworcy Eternity nie mogli poprawic odrobine stylu artystycznego. Wyglada to jak gra sprzed 10 lat.
Oczywiscie i tak zagram niezaleznie od koncowego efektu. :)
CzarnoskrzydłyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Czarnoskrzydły2013.12.12, 08:44
Wygląda ślicznie. Jak będzie klimat i naprawdę dobra oprawa fabularna to kupuję!
Zaloguj się, by móc komentować
1