Aktualność
Bartosz Woldański, Wtorek, 19 listopada 2013, 18:55

Gra wreszcie debiutuje na komputerach osobistych po trzech tygodniach od premiery na PlayStation 3 i Xboksa 360. W Polsce oficjalnie ukaże się 21 listopada, a w najbliższy piątek w wybranych krajach także na nadchodzącym urządzeniu Microsoftu – Xboksie One. O recenzjach Assassin's Creed IV: Black Flag wspominaliśmy pod koniec października (średnia ocen waha się od 82 do 88% w zależności od platformy), teraz zebraliśmy dla Was materiały porównujące grafikę wersji na PC oraz stare i nowe konsole.  

Assassin’s Creed IV: Black Flag – wykorzystane technologie

Assassin’s Creed IV: Black Flag – wymagania sprzętowe gry

Redakcje zachodnich serwisów, takich jak Gamespot, Eurogamer czy IGN, przygotowały materiały wideo prezentujące różnice pomiędzy poszczególnymi wydaniami gry Assassin’s Creed IV: Black Flag. Filmiki mają dać nam jasną odpowiedź na pytanie o to, czy warto było czekać na premierę wersji na PC, PlayStation 4 lub Xboksa One?

Porównanie grafiki: PS3 vs PS4

Porównanie grafiki: X360 vs PS4

Porównanie grafiki: X360 vs PS4 (runda 2)

Porównanie grafiki: konsole obecnej vs nowej generacji

 

Porównanie grafiki: PC vs X360

Do pełni szczęścia brakuje jeszcze porównania wydajności uwzględniającego konsole nowej generacji. Na razie musimy się obejść smakiem albo zadowolić się tym, co przygotowało Digital Foundry z Eurogamera:

Porównanie wydajności: X360 vs PS3 (gameplay)

Porównanie wydajności: X360 vs PS3 (przerywniki filmowe)

Konsole konsolami, ale ze względu na premierę wersji pecetowej Nvidia zaprezentowała bogate omówienie ogólnych, jak i czekających na użytkowników kart graficznych z rodziny GeForce zmian w szacie graficznej Black Flag. Nie mogło zabraknąć licznych screenów (także w rozdzielczości 4K!), w tym wiele porównawczych - całość umieszczono w tym miejscu. Przykładowe obrazki z edycji komputerowej nowego Assassin's Creed możecie zobaczyć poniżej.

Rekomendowane przez Nvidię ustawienia graficzne dla określonych kart. Najlepiej mieć pod "maską" komputera wydajny czterordzeniowy procesor

 Ustawienia graficzne w grze


Tak wygląda gra po wyłączeniu mgły wolumetrycznej.
..

 

... a tak po włączeniu

Jakość cieni: ustawienia wysokie

Jakość cieni: ustawienia najwyższe (NVIDIA Percentage Closer Soft Shadows)

Okluzja otoczenia: SSAO

Okluzja otoczenia: HBAO+

Jakość otoczenia: najniższe vs najwyższe ustawienia

Jakość odbić: wyłączone vs wysokie

Dopiero Assassin’s Creed IV: Black Flag zmierza na półki sklepowe na ostatnie zapowiedziane platformy sprzętowe, a już pojawiają się pierwsze informacje o kontynuacji, która zapewne powstaje w studiach firmy Ubisoft od dłuższego czasu. Jak wyjawia Jean-Sebastien Decant, jeden z projektantów gry, kolejna odsłona serii Assassin’s Creed będzie „bardziej next-genowa” i twórca nie ma tu na myśli wyłącznie oprawy wizualnej. Nie da się ukryć, że Black Flag jest czymś "przejściowym", co przyznaje sam producent. W momencie rozpoczęcia projektu, o podtytule Black Flag, specyfikacja konsol nie była jeszcze znana, dlatego efekty są takie, a nie inne – wyznaje Decant. Mimo to różnice są łatwo zauważalne, ale skok jakości względem Assassin’s Creed III mógłby być większy. Trudno jednak nam uwierzyć, żeby Assassin’s Creed V wyszło jednak tylko na PlayStation 4, Xboksa One oraz komputery PC, więc i pewnie kolejnym razem nie obędzie się bez „cięć”.

Tradycyjnie do zapowiedzi nowego Asasyna dochodzi wiosną, więc i następnym razem nie spodziewamy się niczego innego. Kiedy premiera? Jak zwykle w najgorętszym dla graczy okresie roku, czyli w czwartym kwartale (zwykle w październiku lub listopadzie).

 Assassin's Creed IV: Black Flag - fakty i mity na temat walki na lądzie i morzu

Assassin's Creed IV: Black Flag - recenzja, czyli jak Francuzi z Ubisoftu zgarniają należne im łupy

 

Ocena aktualności:
Ocen: 4
Zaloguj się, by móc oceniać
McMenel (2013.11.19, 19:14)
Ocena: 10

0%
jaca772 @ 2013.11.19 19:07  Post: 702845
Niezłe jaja. Gra na PS3 wygląda lepiej niż na PS4.
http://www.youtube.com/watch?v=seCR6eifk4E
A w którym miejscu ?? Bo na PS4 widocznie lepsze teksturi i brak ich daremnego rozmycia.
Amitoza (2013.11.19, 19:16)
Ocena: 21

0%
o, gry nadal robione pod starą generację, a nowa jak i pC dostają głównie lepsze tekstury i 2-3 dodatkowe efekty na krzyż.

poczekam lepiej na gry które z założenia są robione pod nową generację.
goly (2013.11.19, 19:47)
Ocena: 0

0%
łatwo przenieśli port na PS4 bez roboty i tyle, następna będzie już ok
tylko, że mieszkamy w pl i premiery jeszcze nie było, wiec ta 'premiera' w newsie tak se :/
Teriusz (2013.11.19, 19:48)
Ocena: 6

0%
@Amitoza
Zgadam się. Gry obecnie lepiej robić pod X360 i PS3 bo tych konsol na rynku jest masa. Liczy się target i ilość sprzedanych sztuk gry. PS4 nadaj jest mało, dopiero baza graczy next genowych stopniowo się powiększa.Dlatego next geny to dodatek do wychodzących gier.
sigmund (2013.11.19, 19:50)
Ocena: -1

0%
Amitoza @ 2013.11.19 19:16  Post: 702850
o, gry nadal robione pod starą generację, a nowa jak i pC dostają głównie lepsze tekstury i 2-3 dodatkowe efekty na krzyż.

poczekam lepiej na gry które z założenia są robione pod nową generację.

To się naczekasz trochę. Twórcy gier doskonale wiedzą ile jest jeszcze na rynku konsol starej generacji. Jeszcze długo będzie ich zdecydowanie więcej i nie mogą zapomnieć o tym rynku. Ba, przecież są gry (choćby WoT na X360) robione tylko na stare generacje, co też będzie trwać jeszcze długo. Przecież o ile pamiętamna takiego Dreamcasta w Japonii tłukli gry jeszcze kilka lat po jego upadku, a jak mało popularne to było urządzenie. Jest popyt, będzie podaż.
Amitoza (2013.11.19, 19:52)
Ocena: 6

0%
sigmund @ 2013.11.19 19:50  Post: 702870
Amitoza @ 2013.11.19 19:16  Post: 702850
o, gry nadal robione pod starą generację, a nowa jak i pC dostają głównie lepsze tekstury i 2-3 dodatkowe efekty na krzyż.

poczekam lepiej na gry które z założenia są robione pod nową generację.

To się naczekasz trochę. Twórcy gier doskonale wiedzą ile jest jeszcze na rynku konsol starej generacji. Jeszcze długo będzie ich zdecydowanie więcej i nie mogą zapomnieć o tym rynku. Ba, przecież są gry (choćby WoT na X360) robione tylko na stare generacje, co też będzie trwać jeszcze długo. Przecież o ile pamiętamna takiego Dreamcasta w Japonii tłukli gry jeszcze kilka lat po jego upadku, a jak mało popularne to było urządzenie. Jest popyt, będzie podaż.

na pewno za około 9-10 miesięcy będzie wiedźmin 3 nie wspierający PS3/XO. Jak z innymi to nie wiem.
qjin (2013.11.19, 19:53)
Ocena: 0

0%
goly @ 2013.11.19 19:47  Post: 702867
łatwo przenieśli port na PS4 bez roboty i tyle, następna będzie już ok
tylko, że mieszkamy w pl i premiery jeszcze nie było, wiec ta 'premiera' w newsie tak se :/

Dodałem info o PL premierze.
Sklep Ubisoftu już od dzisiaj udostępnia grę graczom z Polski, także tym, którzy kupili ją po 'przecenie' wynikającej z błędu systemu: http://gry.onet.pl/wiadomosci/assassin-s-c...tych-szok/wp1j5 ;)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
To może być jeden z ciekawszych flagowców tego roku. 2
Firma odsłania karty. Nintendo podzieliło się właśnie swoimi planami na najbliższe kilka tygodni. 2
Niech najbliższy miesiąc minie jak najszybciej. 9
Tańszy, ale niewiele gorszy niż Nitro+. 11
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 49
Nadchodzi kolejny ośmiordzeniowiec Intela. 32
Przynajmniej tak utrzymuje branżowa prasa. 12
Sprzęt bardziej obcięty, niż sądziliśmy. 26
Masa CPU z zablokowanym mnożnikiem. Przy okazji prezentacji procesorów Core 9. 31
Tanio nie będzie. OnePlus przygotowuje się do premiery swojego nowego, flagowego smartfona. 14
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane