aktualności

Call of Duty: Ghosts już nie wymaga 6 GB pamięci RAM

22
19 listopada 2013, 13:20 Bartosz Woldański

Zniesiono wymóg w ostatniej aktualizacji do gry. Najnowsza strzelanina z serii Call of Duty wzbudzała mieszane odczucia jeszcze przed premierą, a to za sprawą przede wszystkim wymagań sprzętowych, które są nieadekwatne do oferowanej grafiki. Activision postanowiło nieco udobruchać społeczność graczy, ale czy na to nie za późno? Chociaż lepiej późno niż wcale...

Call of Duty: Ghosts zawiera scenę rodem z Modern Warfare 2

Call of Duty: Ghosts - porównanie grafiki, czyli konsole obecnej vs konsole nowej generacji

Zaczęło się dość spokojnie, od ujawnienia nieoficjalnych wymagań sprzętowych Call of Duty: Ghosts przez stronę Nvidii. Wówczas wielu użytkowników wysnuło wniosek, że specyfikacja nie będzie miała wiele wspólnego z prawdą, bo jak to: 50 GB wolnego miejscu na dysku twardym? 6 GB RAM-u? Jako minimum? Okazało się, że jednak podane dane niewiele różniły się od oficjalnych wieści z obozu Activision. To wszystko jednak było tylko „na papierze”, na wyrost. Po premierze wyszło na jaw, że gra de facto nie „pożera” takiej ilości pamięci operacyjnej, mimo absurdalnego wymogu.

Wymogu, który – po licznych głosach niezadowolenia i wydaniu nieoficjalnej „łatki” – postanowiono mimo wszystko znieść. Za sprawą aktualizacji ważącej 400 MB, która jest automatycznie pobierana przez klienta Steam, nie potrzebujecie już 6 GB do uruchomienia Call of Duty: Ghosts. Jest to tym samym niezbity dowód na to, że wymagania sprzętowe podawane przez producenta są bardzo często przesadzone. Zwłaszcza te publikowane w ostatnim czasie, które miały być najwidoczniej zwiastunem ósmej generacji konsol. Po zainstalowaniu łatki do gry wystarczy „jedynie” 4 GB pamięci RAM. Dokładne szczegóły na temat wprowadzonych zmian nie są jeszcze znane, ale z relacji graczy wiemy, że dodano kilka ustawień w trybie sieciowym przeznaczonych do rozgrywek e-sportowych oraz moduł Broadcaster umożliwiający graczom przeprowadzenie relacji z potyczek. Z kolei poważnych błędów, włącznie ze spadkami klatek na sekundę w trakcie rozgrywki, wciąż nie naprawiono. Jedynie usunięto efekt tzw. "szarpania", ale w menu głównym…

Call of Duty: Ghosts ukazało się w sklepach 5 listopada 2013 roku na PC, PlayStation 3, Xboksa 360, Wii U, a na konsolach nowej generacji wyjdzie 22 listopada (Xbox One) i 29 listopada (PlayStation 4). Wrażenia z trybu wieloosobowego znajdziecie na gry.onet.pl.

Call of Duty: Ghosts – minimalne wymagania sprzętowe

Call of Duty: Ghosts – premiera, recenzje i zalecane wymagania sprzętowe

Źródło: VG247
SzwarcuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Szwarcu2013.11.19, 13:28
15#1
Medżik :E
shXhZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
shXh2013.11.19, 13:29
68#2
Haha.

Muszę... :E

Lukas_16Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Lukas_162013.11.19, 13:34
-11#3
Coś słabo karmili tego psa.. No i schudł ;)
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2013.11.19, 13:49
Nawet tytuł tej gry się zgadza, duchy w postaci żywcem skopiowanych i wklejanych misji , modeli, zasobów...
wallXQZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wallXQ2013.11.19, 13:50
-7#5
Dla tego jest duchem :)
*Konto usunięte*2013.11.19, 13:53
-7#6
Lukas_16 @ 2013.11.19 13:34  Post: 702752
Coś słabo karmili tego psa.. No i schudł ;)

Szarik go pogryzł
Pawelek6Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pawelek62013.11.19, 14:05
-8#7
Te teksty u kundlu już mi się trochę przejadły, skończylibyście...
wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2013.11.19, 14:15
19#8
Jak napisałem w jednym z komentarzy, że producenci często celowo przesadzają z wymogami sprzętowymi by dać do zrozumienia, że gra będzie wypasiona graficznie, to mnie gimbaza z pclola zminusowała.
piobzoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
piobzo2013.11.19, 14:59
-13#9
Panie redaktorze proszę nie mylić wymagań stosowanych do systemu komputerowego, z zasobami pobieranymi przez grę,
gra de facto nie „pożera” takiej ilości pamięci operacyjnej, mimo absurdalnego wymogu.

robisz pan mętlik i wprowadzasz ludzi w błąd. Sugerując jakby pamięć operacyjna nie była zajmowana przez kernel, i inne procesy. To nasza Polska ignorancja wyhodowała falę nieuków która sobie stworzyła pojęcie wymagań gry. To są wymagania systemowe! Minimalne wymagania systemowe! System requirements! To nie znaczy, że gra rezerwuje 6GB pamięci, a że od systemu na którym będzie uruchomiona gra wymaga się aby posiadał 6GB pamięci! Panie Redaktorze weź się w garść!

Dalej wymagania względem SYSTEMU KOMPUTEROWEGO pozostały takie same (nie mylić z zasobami używanymi przez grę).
Różnica jest taka, że teraz mamy typowe dla małej ilości pamięci objawy, take jak wydłużenie czasu ładowania, czy sporadyczne MOŻLIWE spadki fps, zamiast zabezpieczenia które uniemożliwiało uruchomienie gry na mniejszej ilości pamięci niż 6GB.
Planista w Systemie Operacyjnym nie jest aż taki kaleki, aby z powodu posiadania około 512MB ramu za mało, fpsy leciały łeb na szyje i gra haczyła co metr. Po prostu zwolni część pamięci potrzebną na ten proces, stronicując inne niższego priorytetu. Dysk się trochę bardziej napracuje nic wielkiego. Trzeba pamiętać, że pamięć operacyjna podobnie jak pamięć cashe w systemie jest jednym z elementów zwalczających zjawisko utykania procesora.
McMenelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
McMenel2013.11.19, 15:10
piobzo @ 2013.11.19 14:59  Post: 702776
Panie redaktorze proszę nie mylić wymagań stosowanych do systemu komputerowego, z zasobami pobieranymi przez grę,
gra de facto nie „pożera” takiej ilości pamięci operacyjnej, mimo absurdalnego wymogu.

robisz pan mętlik i wprowadzasz ludzi w błąd. Sugerując jakby pamięć operacyjna nie była zajmowana przez kernel, i inne procesy. TO nasza Polska ignorancja wyhodowała falę nieuków która sobie stworzyła pojęcie wymagań gry. To są wymagania systemowe! Minimalne wymagania systemowe! To nie znaczy, że gra rezerwuje 6GB pamięci.

Dalej wymagania względem SYSTEMU KOMPUTEROWEGO pozostały takie same (nie mylić z zasobami używanymi przez grę).
Różnica jest taka, że teraz mamy typowe dla małej ilości pamięci objawy, take jak wydłużenie czasu ładowania, czy sporadyczne MOŻLIWE spadki fps, zamiast zabezpieczenia które uniemożliwiało uruchomienie gry na mniejszej ilości pamięci niż 6GB.
Planista w Systemie Operacyjnym nie jest aż taki kaleki, aby z powodu posiadania około 512MB ramu za mało, fpsy leciały łeb na szyje i gra haczyła co metr. Po prostu zwolni część pamięci potrzebną na ten proces, stronicując inne niższego priorytetu. Dysk się trochę bardziej napracuje nic wielkiego. Trzeba pamiętać, że pamięć operacyjna podobnie jak pamięć cashe w systemie jest jednym z elementów zwalczających zjawisko utykania procesora.

Och znalazł się obrońca.. Cóż pracujesz dla Acti ?? Bo ludzie twierdzą iż proces nie zabiera więcej niż 4GB
http://community.pcgamingwiki.com/topic/65...ry-limitations/
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1