Aktualność
Bartosz Woldański, Wtorek, 19 listopada 2013, 09:24

Gra zbiera pochlebne opinie, ale niektórzy gracze nie będą zadowoleni. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, liczba klatek na sekundę nie przekroczy 30 ani na konsolach obecnej generacji, ani na PC. Teraz do tej listy dołączają - bez niespodzianki - PlayStation 4 i Xbox One.

Need for Speed Rivals – wymagania sprzętowe

Ograniczenie do wspomnianej we wstępie wartości firma Electronic Arts tłumaczyła poprzednio tym, że podana liczba klatek na sekundę jest „wystarczająco satysfakcjonująca”. Ta decyzja ma jednak związek z zastosowaniem systemu określonego mianem All Drive. W dużym skrócie pozwala on na szybkie przełączenie się z trybu pojedynczego do trybu wieloosobowego, a twórcy uznali, że do poprawnego działania systemu i zarazem płynnej animacji nie potrzeba więcej niż 30 klatek na sekundę.

0
1
0

Co więcej, najnowsza odsłona cyklu Need for Speed nie będzie obsługiwać kierownic – tak wynika z wpisu zamieszczonego w pomocy technicznej firmy Electronic Arts. Co prawda, Rivals nie ma wiele wspólnego z symulacją, gdyż mamy tradycyjnie do czynienia z typowo zręcznościowymi wyścigami, ale niesmak pozostaje. Brak oficjalnego wsparcia nie musi oznaczać, że gra nie będzie współpracować z kierownicą – pewności jednak nie mamy. Na dniach powinno się wyjaśnić.

Produkcja studia Ghost Games została oceniona całkiem wysoko. Dotychczasowe recenzje dotyczą wyłącznie edycji na PlayStation 4, gdyż omawiane wyścigi były jednym z tytułów startowych konsoli Sony. Średnia ocen w serwisie Metacritic na podstawie 19 recenzji wynosi 84%, z czego najniższą (7/10) wystawiły redakcje EGM i GamesRadar, a najwyższą USgamer (10/10), Eurogamer (9/10) czy The Escapist (9/10). Jak wynika z artykułów, mamy do czynienia z solidną grą, która wygląda świetnie (silnik Frostbite 3), oferuje otwarty świat i rozwija pomysły znane z podserii Hot Pursuit, mimo pewnej powtarzalności, na co uwagę zwraca część recenzentów. Integracja trybu pojedynczego i sieciowego okazała się również strzałem w dziesiątkę. Przykładowe wycinki rozgrywki z PlayStation 4 możecie obejrzeć w niniejszym materiale wideo:

0
1
0

Need for Speed Rivals ukazało się 15 listopada na PlayStation 4 oraz dzisiaj na PC, PlayStation 3 i Xboksa 360. Wersja na Xboksa One zadebiutuje w dniu wydania konsoli, czyli 22 listopada. Polacy otrzymają tytuł na większość pozostałych platform sprzętowych dzień wcześniej – w najbliższy czwartek. A niedługo marka przeniesie się nie tylko na ekrany monitorów, ale także kin. Na deser umieszczamy poniżej pełny zwiastun filmowego Need for Speed.

W Need for Speed: Rivals pogramy maksymalnie z 30 klatkami na sekundę

Ocena aktualności:
Ocen: 6
Zaloguj się, by móc oceniać
Yumakis (2013.11.19, 09:27)
Ocena: 9

0%
Na wszystkich platformach? Chyba nie chcą pokazać że jest to taka sama wersja na nowej generacji jak dla ps3/x360
robbin1 (2013.11.19, 09:39)
Ocena: 40

0%
Granie w samochodówke na 30 FPSach i bez kierownicy to chyba szczyt absurdu !!!
EA co wy tam wyprawiacie. Nie dość że BF4 nafaszerowaliście taką ilością błędów to teraz NFS Rivals potrafiliście zepsuć a tak dobrze sie zapowiadała...
piobzo (2013.11.19, 09:43)
Ocena: 23

0%
PC! ograniczane do 30fps:E...

****
That's right sweetheart you've been fucked.
naky (2013.11.19, 09:44)
Ocena: 2

0%
Już nie mówiąc, że z tego co widziałem to mapa jest ta sama (bardzo podobna) co w The Run, tak więc... Ulepszenie grafiki i dodanie policji i mamy nowy tytuł...
Andree (2013.11.19, 09:51)
Ocena: 7

0%
Ciekawe że stara Mafia 1 pięknie obsługuje moją kierownicę z force feedbackiem, a nowsze gry takie jak Mafia 2 czy GTA 3 i 4 nie. Zabawne jest że gra Simpsons Hit & Run prawdopodobnie na silniku GTA 3 miała dobrą obsługę kierownicy, co znacznie zwiększało przyjemność z zabawy.
Ale żeby gra typowo rajdowa klasy AAA nie obsługiwała kierownicy?
Po prostu firmy robią konwersje z konsol po najmniejszej linii oporu.
pybek (2013.11.19, 09:53)
Ocena: 36

0%
Witamy w świecie dyktowanym przez słabe konsole 'nowej generacji'
om3ga (2013.11.19, 09:55)
Ocena: 21

0%
naky @ 2013.11.19 09:44  Post: 702715
Już nie mówiąc, że z tego co widziałem to mapa jest ta sama (bardzo podobna) co w The Run, tak więc... Ulepszenie grafiki i dodanie policji i mamy nowy tytuł...

A bo to pierwszy raz w wypadku tej serii i w ogole EA ?
NFS sie skonczyl juz dawno temu, teraz 3 czesci robione na 1 silniku, lekko przemodelowana mapka i wsio - 150zl wołają.
W d*pe niech sobie wsadza te 30FPS, nawet tego im sie nie chce zmienic dla PC.

I nie rozumiem jakim cudem te odrzewane kotlety z serii na serie moga dostawac oceny typu 9/10 WTF .
mlynos (2013.11.19, 10:01)
Ocena: 9

0%
Moj sprzet pewnie nie dociagnie tych 30fps xd
Kazubin (2013.11.19, 10:14)
Ocena: 3

0%
pybek @ 2013.11.19 09:53  Post: 702717
Witamy w świecie dyktowanym przez słabe konsole 'nowej generacji'

Tylko to nie wygląda na coś co wyciskało by soki z czegokolwiek :)
Stefan999 (2013.11.19, 10:14)
Ocena: 1

0%
Nie ma to jak Nextgen.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 48
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Nadchodzi kolejny ośmiordzeniowiec Intela. 23
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane