aktualności

PlayStation 4 – okulary wirtualnej rzeczywistości dla sprzętu Sony coraz pewniejsze

13 8 listopada 2013, 10:29 Bartosz Woldański

Okulary wirtualnej rzeczywistości przeznaczone na nadchodzącą konsolę PlayStation 4 to niedaleka przyszłość? Japoński koncern opatentował bowiem technologie ściśle powiązane z tego rodzaju sprzętem. Tym samym mamy potwierdzenie, że wcześniejsze pogłoski nie były wcale przypadkowe.

Sony pracuje nad okularami wirtualnej rzeczywistości współpracującymi z PlayStation 4?

Nieoficjalne doniesienia o tym, że Sony myśli o własnych okularach wirtualnej rzeczywistości (nie mylić z Sony HMZ!), pojawiły się krótko przed targami Tokyo Game Show. Rzekomo miały być zaprezentowane na wspomnianej imprezie, ale skończyło się tylko na tych słowach. Prawdopodobnie zostaną zademonstrowane najwcześniej na początku 2014 roku. Czy ktoś wątpił w to, że w ogóle powstają? Patenty Sony utwierdzają nas w przekonaniu, że ich wydanie to tylko kwestia czasu.

Jak wynika z udostępnionych dokumentów, do których dotarł użytkownik gofreak z forum NeoGAF, japońska firma opatentowała technologie w maju 2013 roku. Jedna z publikacji dotyczy systemu dźwiękowego, druga natomiast – „hełmu” wirtualnej rzeczywistości. Osoby, które miały przyjemność przetestować Oculus Rifta, wiedzą, że po wsiąknięciu w wirtualny świat zwracamy raczej niewielką uwagę na to, co dzieje się w naszym otoczeniu. Według Sony trzeba nieco zmienić podejście i gracz ma być informowany o np. płaczu dziecka, włączonym alarmie czy przedmiocie zmierzającym w naszą stronę (jeśli ktoś chciałby zrobić nam psikusa). W pozostałym dokumencie pada wzmianka o stabilizacji obrazu oraz systemie wykrywania ruchów głowy, czyli Sony raczej nie chce przewracać do góry nogami tego, co opracowali już ludzie z firmy Oculus VR.

Kolejnym dowodem na to, że patenty, poza oczywistym związkiem, mają wiele wspólnego z poprzednimi doniesieniami, są nazwiska osób odpowiadających za tę wizję okularów wirtualnej rzeczywistości. Są to bowiem członkowie studia Evolution: Simon Benson (starszy menedżer ds. rozwoju w Sony Computer Entertainment) oraz Ian Bickerstaff (specjalista od 3D). Okazuje się, że DriveClub, które powstaje we wspomnianym zespole deweloperskim, ma być jedną z pierwszych gier (lub nawet pierwszą grą), która będzie współpracować z autorską technologią wirtualnej rzeczywistości Sony i z jej udziałem powinniśmy spodziewać się pokazu okularów VR w 2014 roku.

We wrześniu tego roku Shuhei Yoshida, prezes Sony Worlwide Studios, odmówił komentarza i nie zakładamy, że tym razem będzie inaczej. Bo nie będzie. Sprzęt zostanie prawdopodobnie zaprezentowany szerszej publiczności nie wcześniej niż na targach E3 w Los Angeles lub gamescom w Kolonii.

Oculus Rift – Developer Kit 2 i rozdzielczość 4K w planach. Wrażenia z użytkowania

castAR, czyli odpowiedź byłych pracowników Valve na Oculus Rift, ale też coś więcej

FxJ2013.11.08, 10:46
Tylko dla dorosłych - rozbierane zdjęcia PlayStation 4
http://polygamia.pl/Polygamia/1,124118,149...layStation.html
NaczelnikMieczyslawZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
NaczelnikMieczyslaw2013.11.08, 10:51
FxJ @ 2013.11.08 10:46  Post: 700656
Tylko dla dorosłych - rozbierane zdjęcia PlayStation 4
http://polygamia.pl/Polygamia/1,124118,149...layStation.html
HARDKOR! ;)
Hamil_HamsterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hamil_Hamster2013.11.08, 10:54
-5#3
Skoro już dzisiaj Słony w 2D musi się ograniczać do rozdzielczości 1600x900 to co będzie gdy już powstaną te okulary? I jaką rozdzielczość 3D będą mogli zaoferować graczom skoro konsola jest w stanie obrobić tak mało pikseli?
Strzelam, że to co obecnie Oculus, albo jeszcze gorzej.
hmm..ok..Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
hmm..ok..2013.11.08, 11:12
-3#4
zdaje się że były okulary i do ps3 niedługo po premierze, miały nikłą popularność, i były sporo mniejsze od tych tutaj.
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2013.11.08, 11:15
-1#5
Hamil_Hamster @ 2013.11.08 10:54  Post: 700660
Skoro już dzisiaj Słony w 2D musi się ograniczać do rozdzielczości 1600x900 to co będzie gdy już powstaną te okulary? I jaką rozdzielczość 3D będą mogli zaoferować graczom skoro konsola jest w stanie obrobić tak mało pikseli?
Strzelam, że to co obecnie Oculus, albo jeszcze gorzej.

Wystarczy, że konsola będzie dawać dwa obrazy 1280x720 (hmzt1/2/3 ma akurat taką rozdzielczość na każde oko), a to potrafi już PS3, a sumaryczna rozdzialka będzie wynosić dla oczu 2560x1440. Z tego co mi wiadomo KZSF hula w 1080p@60fps.
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2013.11.08, 11:42
-5#6
Jeśli tak będzie zamienię swoje Oculusy na to. W końcu z pecetem też mają działać i to w każdej jednej grze a nie tylko w PS4
tyanekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tyanek2013.11.08, 12:15
Hashi @ 2013.11.08 11:15  Post: 700670

Wystarczy, że konsola będzie dawać dwa obrazy 1280x720 (hmzt1/2/3 ma akurat taką rozdzielczość na każde oko), a to potrafi już PS3, a sumaryczna rozdzialka będzie wynosić dla oczu 2560x1440. Z tego co mi wiadomo KZSF hula w 1080p@60fps.


masz 2 pary oczu?:)
jesli juz to: 2560x 720 - malo w pionie
hazhellZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
hazhell2013.11.08, 13:28
Nie jestem żadnym specem od tego, ale wirtualna rzeczywistość ma już sporo lat, tak przynajmniej mi się wydaje. Nakręcili nawet filmy o tym i to w latach 90-tych. Swego czasu było to bardzo mocno promowane, a okazało się nie wypałem. Co się teraz zmieniło, że ma to odnieść sukces?
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2013.11.08, 13:56
hazhell @ 2013.11.08 13:28  Post: 700697
Nie jestem żadnym specem od tego, ale wirtualna rzeczywistość ma już sporo lat, tak przynajmniej mi się wydaje. Nakręcili nawet filmy o tym i to w latach 90-tych. Swego czasu było to bardzo mocno promowane, a okazało się nie wypałem. Co się teraz zmieniło, że ma to odnieść sukces?

masa urządzenia? Jakość wyświetlanego obrazu jak i sposób? CENA? Technologia poszła do przodu, więc i urządzenie będzie o wiele lepsze.
Mr_HydeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Mr_Hyde2013.11.08, 17:08
-1#10
Hashi @ 2013.11.08 11:15  Post: 700670
Hamil_Hamster @ 2013.11.08 10:54  Post: 700660
Skoro już dzisiaj Słony w 2D musi się ograniczać do rozdzielczości 1600x900 to co będzie gdy już powstaną te okulary? I jaką rozdzielczość 3D będą mogli zaoferować graczom skoro konsola jest w stanie obrobić tak mało pikseli?
Strzelam, że to co obecnie Oculus, albo jeszcze gorzej.

Wystarczy, że konsola będzie dawać dwa obrazy 1280x720 (hmzt1/2/3 ma akurat taką rozdzielczość na każde oko), a to potrafi już PS3, a sumaryczna rozdzialka będzie wynosić dla oczu 2560x1440. Z tego co mi wiadomo KZSF hula w 1080p@60fps.


Tylko po sieci i to w takich '60'fps jak batek 4 na ps4 ;].
Zaloguj się, by móc komentować
1