aktualności

AMD Mantle nie tylko w Battlefield 4

46 5 listopada 2013, 09:17 Bartosz Woldański

Koncern AMD ogłosił, że zapowiedzianą podczas konferencji GPU’14 Tech Day technologię Mantle wykorzystają kolejne, po Battlefieldzie 4, gry. Współpracę z amerykańską firmą podjęły następujące firmy: Cloud Imperium Games, Eidos Montreal oraz Oxide Games.

Mantle – sposób na pełne wykorzystanie sprzętu w grach?

AMD Mantle nie jest już tylko na wyłączność studia EA DICE. Technologia zostanie zaimplementowana także w takich tytułach, jak Star Citizen (CryEngine 3) oraz Thief (Unreal Engine 3). Pierwsza z nich to symulator kosmiczny ufundowany przez graczy na Kickstarterze i oficjalnej stronie internetowej gry. Właściwie: projekt jest nadal wspierany finansowo, dzięki czemu udało się zebrać kwotę przekraczającą 26 milionów dolarów, a ta liczba ciągle rośnie. Drugiego chyba nie trzeba przedstawiać – restart popularnej serii skradanek, za którego odpowiadają twórcy Deus Ex: Human Revolution.

0
1
0

Partnerem AMD zostało także nowo założone studio Oxide Games, na które składają się byli pracownicy Firaxis Games (Cywilizacja) i Microsoftu. Aktualnie zajmują się oni autorskim silnikiem Nitrous Engine, który pozwoli im tworzyć zaawansowane technologicznie gry strategiczne skierowane nie tylko na PC, ale także konsole (nowej generacji). Engine, oparty na 64-bitowej architekturze, opracowywany jest z myślą o pełnym wykorzystaniu mocy drzemiącej w wielordzeniowych procesorach. Celem jest nie tylko zwiększenie wydajności w grach, ale także poprawienie jakości oprawy wizualnej oferowanej w strategiach.

Wygląda jednak, że AMD nie zamierza się zamykać na innych deweloperów. Star Citizen, Thief czy projekt Oxide Games to prawdopodobnie nie koniec poszerzenia listy partnerów przez amerykański koncern. Jak ujawnił Johan Andersson ze studia EA DICE, Mantle to nie tylko Battlefield 4, ale także wszystkie przyszłe gry oparte na Frostbite 3, czyli większość produkcji znajdujących się w katalogu „Elektroników” (Mirror’s Edge, Dragon Age: Inquisition – łącznie 15 innych gier). Nie wiadomo, czy na pewno technologia zostanie wykorzystana w nadchodzących tytułach, ale istnieje duża szansa, skoro i tak Mantle jest częścią wspomnianego silnika. Niemniej jednak od premiery wielu z nich dzielą nas długie miesiące.

0
1
0

AMD Mantle, czyli niskopoziomowe API, które ma przynieść korzyści nie tylko deweloperom, ale także graczom posiadającym karty graficzne oparte na architekturze Graphics Core Next (Radeony z serii HD 7000, R7 oraz R9), ma zostać zaimplementowane najpierw w Battlefieldzie 4. Nieco więcej o wspomnianych korzyściach dowiemy się podczas wydarzenia AMD Developer Summit, które odbędzie się 11-13 listopada w Kalifornii – tam bowiem odbędzie się prasowy pokaz tej technologii. Z kolei w produkcji studia EA DICE aktualizacja wprowadzająca w grze obsługę Mantle ma pojawić się w grudniu bieżącego roku. Mamy szczerą nadzieję, że okaże się dobrym powodem do przeprowadzenia testu.

Mantle? Jestem sceptyczny

Źródło: AMD, Twitter
slawex1983Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
slawex19832013.11.05, 09:45
11#1
Kurcze, będę musiał wymienić moją Rivę na coś z GCNem :/
FujiyamaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Fujiyama2013.11.05, 09:57
-13#2
Gdyby AMD udało się wprowadzić Mantle do konsol to nVidia miałaby duży kłopot.
Producenci gier najpierw produkowaliby grę bazującą na GCN do xBox-a, PS4 i PC z Radeonami, a potem dopiero zajmowali się mniejszością.
Mimo, że mam Radeona GCN i bardzo go sobie chwalę, to takie rozwiązanie skończyłoby się kolejnym monopolem i kartami po 4000zł
bad-wolfZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bad-wolf2013.11.05, 10:02
17#3
Obietnice, same obietnice. Niech pokażą choć jedną grę z Mantle, zobaczymy jakie wzrosty będą. Póki co to gadanie o czymś co MOŻE będzie.
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2013.11.05, 10:04
-11#4
Powoli zaczynam wierzyć w sukces Mantle. Wystarczy spojrzeć jaki wzrost wydajności w BF4 pojawił się przy zmianie DirectX 11.0 na DirectX 11.1. To pokazuje że zmiany w bibliotekach mogą skończyć się dużymi zmianami w wydajności. Prawdopodobnie w przypadku Mantle skok wydajności może okazać się jeszcze większy. Ale to się okaże za 2 miesiące. Do tej pory lepiej wstrzymać się z zakupem karty AMD i zaczekać na testy

3dmarkZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
3dmark2013.11.05, 10:06
14#5
Niech poprawią swoje sterowniki by ICH procesory nie były ograniczane przez nie. Ja już dość się naczekałem.....
lolek.oloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lolek.olo2013.11.05, 10:18
Pożyjemy zobaczymy. Ale to całe Mantle brzmi coraz ciekawiej.
Art385Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Art3852013.11.05, 10:28
Czekam z niecierpliwością bo narazie jestem skazany na Geforce'a a lubię mieć wybór nawet jeśli miałbym z niego nie skorzystać
radek_zZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
radek_z2013.11.05, 10:59
Fuituremark mógłby zaimplementować Mantle do 3D Marka. Fajnie byloby widzieć w teście syntetycznym jaką przewagę może on dawać.
NaczelnikMieczyslawZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
NaczelnikMieczyslaw2013.11.05, 11:26
Jeżeli Mantle się sprawdzi w praniu to może jakimś cudem i Nvidia i AMD 'wymienią' się technologiami - AMD Nvidii Mantle a Nvidia AMD PhysX. Fajnie by było. ;)
kwahooZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kwahoo2013.11.05, 11:32
radek_z @ 2013.11.05 10:59  Post: 699788
Fuituremark mógłby zaimplementować Mantle do 3D Marka. Fajnie byloby widzieć w teście syntetycznym jaką przewagę może on dawać.


W teście syntetycznym pewnie z 500% ;)

Tu takie ładne syntetyczne demo OpenGL http://youtu.be/DxTrbPhGFt0
This simple demo draws 50,000 independent 3D meshes per frame. Each is an independent draw. It runs at 75Hz on AMD Radeon HD 7970. It is written in OpenGL and uses glMultiDrawArraysIndirect to achieve this draw rate. Each asteroid is composed of between 300 and 500 vertices. The demo is hardware bound in the vertex shader.

I pewnie gdyby porównać je z API bez tego magicznego rozszerzenia to przyrost szedł by w tysiące procent. Urok wąskich testów syntetycznych...


Fujiyama @ 2013.11.05 09:57  Post: 699746
Gdyby AMD udało się wprowadzić Mantle do konsol to nVidia miałaby duży kłopot.
Producenci gier najpierw produkowaliby grę bazującą na GCN do xBox-a, PS4 i PC z Radeonami, a potem dopiero zajmowali się mniejszością.
Mimo, że mam Radeona GCN i bardzo go sobie chwalę, to takie rozwiązanie skończyłoby się kolejnym monopolem i kartami po 4000zł


Obawiam się, że nie masz racji. Na Nvidii można już teraz stosować równie wydajne optymalizacje http://blog.pclab.pl/chaostheory/Mantle.Je...yczny,261#c5875
Zaloguj się, by móc komentować
1