aktualności

Call of Duty: Ghosts - kolejna gra, która na konsoli Xbox One będzie wyglądać gorzej niż na PlayStation 4

123
31 października 2013, 00:13 Piotr Gontarczyk

W ubiegłym tygodniu poznaliśmy oficjalne wymagania sprzętowe gry Call of Duty: Ghosts, w wersji dla platformy PC (Windows). Okazało się, że gra wymaga co najmniej 6 GB pamięci RAM, aczkolwiek pozostałe podzespoły, takie jak procesor czy karta graficzna są trochę mniej przesadzone (przynajmniej względem oczekiwań).

Od dłuższego czasu pojawiały się plotki o tym, że konsolowe wersje Call of Duty: Ghosts, dla PlayStation 4 oraz Xbox One będą się od siebie różnić. Spekulacje te właśnie doczekały się oficjalnego potwierdzenia i wygląda na to, że faktycznie będziemy mieli do czynienia z zadowolonymi oraz zawiedzionymi użytkownikami konsol.

Mark Rubin, producent wykonawczy w Infinity Ward, poprzez swoje konto w serwisie społecznościowym Twitter poinformował o tym, że gra Call of Duty: Ghost na konsoli Microsoft Xbox One będzie wyświetlana w rozdzielczości 1080p (1920 x 1080 pikseli), ale obraz będzie skalowany z rzeczywistej rozdzielczości 720p (1280 x 720 pikseli). Posiadacze Xboksów One będą mogli tylko pozazdrościć ich kolegom z konsolami PlayStation 4, gdyż na platformie Sony gra od Infinity Ward będzie renderowana i wyświetlana w tej samej rozdzielczości - 1080p.

Rubin dodał, że Call of Duty: Ghosts zoptymalizowano tak, aby na każdej z nowych konsol Sony i Microsoftu osiągnąć płynność animacji na poziomie 60 klatek na sekundę oraz sprawić, aby jakoś grafiki trójwymiarowej była możliwie jak najlepsza na obu urządzeniach.

Call of Duty: Ghosts to nie jedyna gra, która będzie mieć grafikę renderowaną w rozdzielczości niższej niż na PlayStation 4. Battlefield 4 na konsoli Sony ma renderowanie w rozdzielczości 900p (1600 x 900 pikseli), podczas gdy Xbox One "wydusza" z siebie tylko 720p (1280 x 800 pikseli). W tej samej rozdzielczości na konsoli Microsoftu renderowana będzie grafika w paru innych, głośnych tytułach, takich jak np. TitanFall czy Killer Instinct. Wiadomo już, że także inna gra, która pojawić się ma wraz z Xboksem One, Ryse, też nie będzie mieć grafiki renderowanej w rozdzielczości 1080p, a w 900p. Niektórzy komentatorzy już przewidują, że rozdzielczości 720p i 900p będą w przypadku konsoli Xbox One normą. Jaki mamy więc postęp od połowy poprzedniej dekady, a więc pojawienia się standardu HD Ready (720p)? Coraz częściej mówimy przecież o telewizorach 4K Ultra HD (2160p).

Źródło: Eskimopress, Mark Rubin@Twitter
Xava2011Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Xava20112013.10.31, 00:24
91#1
Śmiech na sali, konsole przestarzałe i słabe jeszcze przed premierą.
SzwarcuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Szwarcu2013.10.31, 00:25
22#2
W tym kosmosie jest tak mało obiektów, że wszystkie poligony poświęcili temu astronaucie. Jakby taka grafa w całym CoDzie była, to może, może ...ł.
MAR89TUMZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
MAR89TUM2013.10.31, 00:45
26#3
No coś słabo te zabawki wypadają.
Na PC to już radek HD 7750 GDDR5 za 300 zł poradzi sobie w FULL HD z każdą grą na niskich detalach, a konsole które mają obsługiwać gierki przez tyle lat już na dzień dobry są jakieś zniedołężniałe. Ciężko to widzę za parę lat ale nie moja brocha tylko właścicieli tych zabawek.
Hamil_HamsterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hamil_Hamster2013.10.31, 01:05
17#4
Pusty śmiech mnie ogarnia gdy czytam kolejne doniesienia o 'osiągach' tych nowych konsol.
I w tej epoce piksela łupanego większość świata gier (bo PCty choć potężne to niszowe) będzie tkwić jeszcze kolejne pół dekady lub dłużej?

W nadchodzącej erze telewizorów 2K dzisiejsze konsole będą odstawały jak pierwsze x-boxy i ps-y na dzisiejszych telewizorach FHD. Albo gorzej.
kadajoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kadajo2013.10.31, 01:10
18#5
Chyba 4K, bo technicznie rzecz biorąc 2K to tzw FHD czyli 1080p ;)
KmitnickZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kmitnick2013.10.31, 01:11
29#6
tło jak niebo w Duke Nukem xD Wszystko co było zajeb...iste już było i ciesze się że żyłem w czasach 286,486, pierwszych Pentium 1, Voodoo, Kyro, Geforce 256, Athlonów na socket A wiecej grzechów nie pamiętam serdecznie za nie żałuję proszę cię ojcze... xD
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2013.10.31, 01:34
-21#7
A ja napiszę raz jeszcze. z 3-4m przed TV różnicy się nie zobaczy. Wiem, bo podpinam konsolę i PCta, i często na grach multiplatformowych w takich warunkach nie widać zbytnio różnicy między PC, a xboxem.
LuBeKZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
LuBeK2013.10.31, 02:00
-26#8
Przestańcie się podniecać pecetami za tysiąc pińćset i napinać się w ten sam sposób pod kolejnym tematem. Zrozumcie wreszcie, że specyfika grania na konsoli jest inna i tekstury jak żyleta nie mają tu takiego znaczenia. Co są warte konsole zobaczymy w przyszłym roku, gdy powstaną gry zoptymalizowane pod nowy sprzęt.
KameleonnZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kameleonn2013.10.31, 04:52
13#9
LuBeK @ 2013.10.31 02:00  Post: 698691
Przestańcie się podniecać pecetami za tysiąc pińćset i napinać się w ten sam sposób pod kolejnym tematem. Zrozumcie wreszcie, że specyfika grania na konsoli jest inna i tekstury jak żyleta nie mają tu takiego znaczenia. Co są warte konsole zobaczymy w przyszłym roku, gdy powstaną gry zoptymalizowane pod nowy sprzęt.

What? Twoje slowa nie usprawiedliwiaja 720p. Oczy bola nawet na telewizorze.
Do gierek gdzie grafika sie nie liczy jest Wii, a od PS4 i XO oczekuje sie grafy godnej 2013 roku, a tymbardziej w 1080p.

Optymalizacja nie ma nic do rzeczy, bo to jest dobrze znana architektura PC, wiec nie oczekuj ze nagle magicznie zaczna powstawac gry typu BF czy Crysis w 1080p z teksturami 'HD'.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2013.10.31, 05:58
11#10
Super...
Ta cała zmiana w konsolach, mega przeskok technologiczny, by dalej gry chodziły w 1280x720....
.... za 2 lata będzie super optymalizacja gier, będą znowu te śmieszne rozdzielczości 640x720....

Konsolowcy będą się zachwycali i pisali jaka to mega optymalizacja jest na konsolach, bo tutaj mamy płynność, a na PC w HD przy 2-3x mocniejszym GPU często nie ma...

Amitoza @ 2013.10.31 01:34  Post: 698690
A ja napiszę raz jeszcze. z 3-4m przed TV różnicy się nie zobaczy. Wiem, bo podpinam konsolę i PCta, i często na grach multiplatformowych w takich warunkach nie widać zbytnio różnicy między PC, a xboxem.


Taa, ale to wszystko ogólnie ma wpływ na realizm. Czasem by coś minimalnie lepiej wyglądało trzeba poświęcić sporo mocy. Nie ma to znaczeniach w grach, które z założenia nie są realistyczne i takie być nie mają. GHOST taką grą nie jest.
Co do xbox 360 bo pewnie tego masz vs PC... Nie wypowiadam się, bo chyba wiadomo.
Zaloguj się, by móc komentować
1