aktualności

Call of Duty: Ghosts – minimalne wymagania sprzętowe

27
24 października 2013, 09:28 Bartosz Woldański

I tym razem oficjalne. Okazuje się jednak, że wcześniejsze pokrywają się w dużej mierze z najnowszymi, opublikowanymi na stronie internetowej gry. Po Watch_Dogs mamy kolejny dowód na to, że nieoficjalne wymagania sprzętowe można śmiało brać za prawie ostateczne. I „prawie” nie robi tak wielkiej różnicy.

Call of Duty: Ghosts – nieoficjalne wymagania sprzętowe

Call of Duty: Ghosts na fabularnym zwiastunie, czyli „Szarik” znowu w akcji

Na stronie internetowej firmy Nvidia udostępniono na początku października nieoficjalną konfigurację sprzętową potrzebną do uruchomienia i zachowania płynnej rozgrywki w Call of Duty: Ghosts, najnowszej odsłony serii, której początek dało studio Infinity Ward. Za wyprodukowanie jej ponownie odpowiadają oryginalni twórcy, a przynajmniej część z nich (założyciele powędrowali pod skrzydła Electronic Arts i zajmują się obecnie Titanfall).

Na specyfikację od koncernu Activision musieliśmy czekać kilka tygodni i wreszcie jest. Wcale nie tak bardzo odmieniona… Warto jednak o tym wspomnieć chociażby z tego powodu, żeby pokazać, jak często (zazwyczaj?) „nieoficjalne” wymagania sprzętowe mają się do tych „oficjalnych”.

Do rzeczy jednak – zmniejszono wymóg karty graficznej (ale tylko Nvidii!) z GTX-a 550 Ti na GTS-a 450, a obok widnieje… Radeon HD 5870. Czyli nie dość, że ta pierwsza karta odstawała od układu graficznego AMD, to teraz różnica jest jeszcze większa. Gra jest optymalizowana w większym stopniu pod sprzęt Nvidii, więc chyba nie jest to niespodzianką. Nie oznacza jednak, że w grze karty będą faktycznie odpowiednikami - można raczej założyć, iż do tego nie dojdzie. Call of Duty: Ghosts nadal wymaga też sporej przestrzeni na dysku twardym i 6 GB RAM-u. A to są tylko minimalne. Niestety, Activision nie ujawniło zalecanej konfiguracji – wcześniej na stronie była wzmianka o GTX-ie 780, ale słusznie może wydawać się „nieco” na wyrost.

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows 7 (64-bit) lub Windows 8 (64-bit)
  • Procesor: Intel Core 2 Duo E8200 2,66 GHz lub AMD Phenom X3 8750 2,4 GHz
  • Pamięć operacyjna: 6 GB
  • Dysk twardy: 40 GB wolnego miejsca
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTS 450 lub AMD Radeon HD 5870 z obsługą DirectX 11
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX

Ponadto wymagane jest połączenie sieciowe w celu aktywacji gry na platformie Steam i, co oczywiste, do rozgrywki wieloosobowej, z której materiał wideo znajdziecie poniżej.

0
1
0

Tryb wieloosobowy, poza większymi rozmiarami map i dynamicznie zmieniającymi się wydarzeniami  wpływającymi na przebieg zmagań albo wygląd terenu, nie przewróci gry do góry nogami. Ponadto zapowiedziano, że również w kampanii solo misje będą rozgrywać się na większych obszarach, a całość ma być mniej liniowa. Gra nadal pewnie pozostanie „królową skryptów” – w to chyba nikt nie wątpi? W najnowszym zwiastunie nie brakowało fajerwerków, a ostatnie odsłony Call of Duty udowadniają, że twórcy ani wydawca nie zamierzają zmieniać kierunku, w jakim podąża cykl.

Premiera Call of Duty: Ghosts odbędzie się 5 listopada 2013 roku na PC oraz konsolach PlayStation 3, Xbox 360 i Wii U. 22 i 29 listopada zadebiutują wersję przeznaczone odpowiednio na Xboksa One i PlayStation 4. Tytuł ukaże się nakładem firmy LEM z polskimi napisami.

Battlefield 4 vs Call of Duty: Ghosts – pojedynek zwiastunów

mbe2013.10.24, 09:50
11#1
Pojechali z wymaganiami po bandzie.

Zastanawiam sie po kiego im 6gb ramu. Najlepsze i tak są rekomendowane - GTX780 a założę sie że do fHD wystarczy GTX660...
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2013.10.24, 10:01
Minimum 6 GB pamięci? To ostro przesadzili. Na moim komputerze gra się już nie uruchomi. Dobrze że BF4 ma niższe wymagania
McMenelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
McMenel2013.10.24, 10:03
-1#3
I to może jeszcze na ID tech engine ?? Tiaaaaaaa.... Jeżeli to faktycznie tylko stary engine to powiem tak niech spadają na drzewo....
mikolaj612Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mikolaj6122013.10.24, 10:09
Przecież to jest ciągle IW Engine, czyli rodowód ID Tech 3 :)
wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2013.10.24, 10:23
Nie płaczcie, ponieważ to tylko papierowe wymagania, a w rzeczywistości gra będzie hulać na dużo słabszym sprzęcie. Producenci gier po prostu zauważyli, że trzeba mocno przesadzać w tej kwestii, bo wtedy gra uchodzi za dobrą graficznie. Taki chwyt marketingowy.
Gdyby zaprezentowali niskie wymagania, wszelkiej maści gimbusy od razu marudziłyby, że grafika lipa.
TyprZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Typr2013.10.24, 10:25
Wy chyba zapominacie, że to pewnie będzie zwykły port z konsol nowej generacji, a przecież nikomu nie będzie się chciało za bardzo optymalizować gry pod kątem PC (stąd pewnie te wymagania odnośnie karty graficznej).
_QuaTTrO_Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
_QuaTTrO_2013.10.24, 10:32
-3#7
6GB RAM!? Ten piesek musi dużo jeść :E
cichy45Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cichy452013.10.24, 11:02
11#8
Rozwalił mnie ten screen ze strzelaniną pod wodą :E Skuteczny zasięg broni pod wodą to góra 2-3 metry a nie 20 jak na tym screeenie :E
marc99Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
marc992013.10.24, 11:32
11#9
Ja tych ludzie nie rozumiem. Przez lata jęczeli, że konsole wstrzymują postęp w grach. A teraz jęczą, że gry wymagają więcej pamięci. Czy właśnie nie tego domagaliście się od dłuższego czasu? ;)
StjepanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stjepan2013.10.24, 11:39
-1#10
marc99 @ 2013.10.24 11:32  Post: 697016
Ja tych ludzie nie rozumiem. Przez lata jęczeli, że konsole wstrzymują postęp w grach. A teraz jęczą, że gry wymagają więcej pamięci. Czy właśnie nie tego domagaliście się od dłuższego czasu? ;)

Gdyby to był true next gen to bym się nie dziwił, ale nie jest, to nadal IDtech 3.
Zaloguj się, by móc komentować
1