aktualności

Titanfall – data premiery, zwiastun i mechy

11 23 października 2013, 09:11 Bartosz Woldański

Koncern Electronic Arts wespół ze studiem Respawn Entertainment ogłosili, że Titanfall, jedna z ciekawiej zapowiadających się strzelanin sieciowych, trafi na półki sklepowe w marcu przyszłego roku. Poza ujawnieniem daty premiery zapowiedziano edycję specjalną, a także pokazujemy zwiastun będący de facto kilkuminutowym zapisem rozgrywki z pokazywanej na gamescomie mapy.

Titanfall wyróżnione na gamescomie

Titanfall - takiego strzelania w sieci jeszcze nie było!

Titanfall to gra, którą wypatrujemy, odkąd tylko ją zapowiedzieli. Mimo że debiutancka produkcja studia Respawn Entertainment, składającego się chociażby z byłych pracowników odpowiedzialnych za lwią część odsłon Call of Duty, rewolucji do gatunku wieloosobowych strzelanin nie wniesie, to niewątpliwie skrywa kilka atutów, wobec których trudno przejść obojętnie.

Co w grze jest takiego, że cieszyła się większym zainteresowaniem na targach niż Battlefield 4, niż Destiny, niż Call of Duty: Ghosts? Titanfall będzie rasowym FPS-em przeznaczonym do rozgrywki sieciowej dla maksymalnie szesnastu graczy, w których udział wezmą tytułowe 7-metrowe maszyny bojowe kontrolowane przez sztuczną inteligencję. Przynajmniej do czasu, gdy gracze postanowią przejąć nad nimi osobiście kontrolę. Tak, to pierwsza rzecz, która wyróżnia grę od Battlefielda czy Call of Duty. Druga, to możliwość poruszania się po obszarze bez lądowania na ziemi. Żołnierze, w których wcielimy się w Titanfallu, są tak wyszkoleni, że potrafią – niczym w Mirror’s Edge czy Dying Light – poruszać się wręcz z małpią zwinnością i biegać po ścianach, czego próbkę zademonstrowano na zwiastunie z akcją osadzoną w Angel City. Podobny, ale znacznie bardziej okrojony sposób poruszania się zastosowano w Brinku autorstwa Splash Damage, ale w tytule nie wykorzystano tego potencjału, a gra, ogólnie rzecz ujmując, okazała się co najwyżej przeciętna.

Reszta zapowiada się, jak na standardowego FPS-a przystało – opcja konfiguracji postaci, zdobywanie punktów doświadczenia, bogaty arsenał narzędzi mordu (z ograniczeniem do trzech w jednym momencie), w tym futurystyczne spluwy pozwalające na starcie z tytułowymi Tytanami bez potrzeby wsiadania do kokpitu własnego mecha. Mapy nie dorównują rozmachem serii Battlefield czy ArmA, ale w porównaniu do ostatnich odsłon Call of Duty oferują znacznie więcej swobody. Oprawa graficzna również nieco odstaje, ale producent nie miał wystarczająco czasu, by opracować własną technologię, więc skorzystano z nieco leciwego, ale odpowiednio podrasowanego silnika Source.

Akcja gry zostanie osadzona w przyszłości, a gracz będzie musiał odnaleźć się w konflikcie zbrojnym pomiędzy dwoma stronnictwami: IMC, czyli korporacją wspieraną przez ziemską władzę, i buntownikami. Co prawda, Titanfall skupi się na zmaganiach wieloosobowych, ale twórcy podkreślają, że nacisk położono również na sceny rodem z kampanii fabularnej czy dialogi pomiędzy postaciami. Całość pod względem otoczki przypomina bardziej Halo, Killzone’a czy Battlefielda 2142 niż Call of Duty: Modern Warfare albo ostatnie odsłony serii wyprodukowanej przez studio EA DICE.

Titanfall zebrało bardzo pochlebne opinie wśród dziennikarzy na targach E3 i gamescom oraz wielu innych imprezach pokroju Pax Prime i Eurogamer EXPO. Opinie były tak pozytywne, że strzelaninę studia Respawn Entertainment wyróżniono wieloma nagrodami, w tym nie tylko za najlepszą produkcję w swoim gatunku, nawet nie tylko na wybraną konsolę czy PC, ale najlepszą grę niejednego wydarzenia.

0
1
0

Twórcy starają się połączyć dynamiczną rozgrywkę z naciskiem na współpracę pomiędzy graczami, czyli to, czego brakuje w klasycznych strzelaninach FPP, w których często więcej zależy od indywidualnych umiejętności grającego niż pracy zespołu. Co więcej, próbuje się przekonać do Titanfalla te osoby, które wolą toczyć wymianę ognia w wręcz klaustrofobicznych lokacjach, a także odbiorców spodziewających się map pozwalających na swobodę oraz nieco bardziej taktycznego podejścia do rozgrywki.

Czy nowa marka sprosta oczekiwaniom? Przekonamy się o tym, gdy gra ukaże się na PC oraz konsolach Xbox 360 i Xbox One 13 marca 2014 roku w polskiej kinowej wersji językowej (napisy). Mimo czasowej wyłączności na konsolach twórcy nie zamykają się na inne platformy sprzętowe, a więc wersja na PlayStation 4 nie jest jeszcze wykluczona, choć jeśli się pojawi, to przynajmniej z kilkumiesięcznym opóźnieniem.

Warto zaznaczyć, że studio Respawn – mimo że znajduje się pod skrzydłami Electronic Arts – nie zamierza nas zasypywać DLC jeszcze przed premierą. W dodatku gra wyjdzie po premierze Battlefielda 4 i Call of Duty Ghosts, a więc wtedy, jak wielu z nas ochłonie już po wymienionych tytułach albo się nimi znudzi. W sprzedaży pojawi się też edycja kolekcjonerska, zawierająca wysoką na 18 cali figurkę Tytana, 190-stronicowy artbook czy plakat ze schematem Atlasa, jednego z mechów. Wyceniono ją na sumę 250 dolarów.

Titanfall na (czasową?) wyłączność konsol Microsoftu

Źródło: EA, własne
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2013.10.23, 09:28
'Mimo czasowej wyłączności na konsolach twórcy nie zamykają się na inne platformy sprzętowe, a więc wersja na PlayStation 4 nie jest jeszcze wykluczona'

Przecież plotkę o wersji na PS4 autorzy dawno zdementowali. Microsoft nie wydałby swojej gry exclusive na konsoli Sony. Tak samo jak Sony nie planuje wydać Killzone na Xbox oraz PC.
qjinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiqjin2013.10.23, 09:37
Jeszcze nic nie jest przekreślone, ostatnie słowa Majora Nelsona znowu rozbudziły nadzieje. :E

Zresztą Microsoft już udowodnił, jak potrafi zatrzymać 'eksluzywność' niejednej swojej gry. Poza tym wydawcą nie jest gigant z Redmond, tylko EA, które stara się wydawać swoje gry na jak najwięcej platform sprzętowych, więc bardziej do mnie przemawia czasowa wyłączność, zwłaszcza że Titanfall nie wychodzi tylko na Xboksy.
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2013.10.23, 09:54
qjin @ 2013.10.23 09:37  Post: 696559
Jeszcze nic nie jest przekreślone, ostatnie słowa Majora Nelsona znowu rozbudziły nadzieje


Większe szanse są jednak na konwersję Killzone na Xbox niż na to że uda się zrobić konwersję Titanfall na inną platformę niż MS

http://www.respawn.com/news/lets-talk-abou...box-live-cloud/
http://kotaku.com/xbox-ones-free-dedicated...ltip-1446495827
Bust3rZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bust3r2013.10.23, 12:14
Tak jak te wszystkie futurystyczne strzelanki do mnie nie przemawiają, tak to zrobiło na mnie piorunujące wrażenie :o
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2013.10.23, 13:14
Podobno wszystkie gry na X1 mają mieć 900p, wyjątek Forza, a 1080p ma być uzyskiwane przez skalowanie obrazu, choć major Salceson twierdził że x1 ma obsługiwać 4K w grach.
Pytam z ciekawości maniakalnych, wytresowanych i oddanych wyznawców mikromiękkiego.
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2013.10.23, 13:43
-1#6
Hashi @ 2013.10.23 13:14  Post: 696613
Podobno...


Podobno Angry Birds na PlayStation kosztuje prawie 200zł
http://blog.eu.playstation.com/2013/10/15/...vita-this-week/
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2013.10.23, 13:51
-2#7
KazH @ 2013.10.23 13:43  Post: 696628
Hashi @ 2013.10.23 13:14  Post: 696613
Podobno...


Podobno Angry Birds na PlayStation kosztuje prawie 200zł
http://blog.eu.playstation.com/2013/10/15/...vita-this-week/

Opieram się na tym:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalf...se-runs-at-900p
Nie tak dawno fani X1 skakali po kazdym wątku podniecając się 1080@60p więc pytam tylko z ciekawości jak to jest naprawdę.
ReduxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Redux2013.10.23, 15:16
-1#8
Source caly czas daje rade :) Na pewno zagram, wyglada obiecujaco.
WYLUZUJZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
WYLUZUJ2013.10.23, 21:03
-1#9
Wygląda trochę jakby to miał być Crysis 4...
AarghZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Aargh2013.10.23, 21:11
-1#10
KazH @ 2013.10.23 09:28  Post: 696553
'Mimo czasowej wyłączności na konsolach twórcy nie zamykają się na inne platformy sprzętowe, a więc wersja na PlayStation 4 nie jest jeszcze wykluczona'

Przecież plotkę o wersji na PS4 autorzy dawno zdementowali. Microsoft nie wydałby swojej gry exclusive na konsoli Sony. Tak samo jak Sony nie planuje wydać Killzone na Xbox oraz PC.

Ta gra wydawana jest przez EA a nie przez MS.

O ME2 też mówili, że na PS3 nie wyjdzie. Skończyło się na tym, że wyszła, razem z trójką i jedynką.
Zaloguj się, by móc komentować
1