aktualności

Dark Stork Studios i The Farm 51 dzielą się planami na przyszłość. Kolejne polskie gry na horyzoncie

2
18 października 2013, 21:02 Bartosz Woldański

Czyli „Mroczny bocian” i „Farma” w natarciu… Zaczynając jednak od początku, targi PGA 2013 to okazja nie tylko do zapoznania się z Nvidia 3D Vision, Oculus Rift czy popularnymi grami, ale również szansa na wzięcie udziału w turniejach i zdobycie nagród rzeczowych. Co prawda, mniej miejsca poświęcono na tytuły przedpremierowe, ale padły za to (niestety oszczędne) wypowiedzi na temat nowego projektu studia The Farm 51 i pierwszej gry utworzonego w marcu 2013 roku niezależnego zespołu Dark Stork Studios.  

PGA 2013 wystartowało!

Targi Poznań Game Arena to święto polskich graczy, które oficjalnie rozpoczęło się ponad dziesięć godzin temu i tradycyjnie dniem przygotowanym przede wszystkim dla dziennikarzy i ludzi z branży. Jedną z ważniejszych prezentacji na imprezie miało być ogłoszenie pierwszego projektu klasy AAA (wysokobudżetowego) młodego poznańskiego studia Dark Stork liczącego obecnie prawie 30 osób i poszukującego kolejnych programistów, grafików czy projektantów poziomów. Młodego, bo istniejącego zaledwie kilka miesięcy, ale mającego już ambitne plany. Zespół deweloperski pragnie dołączyć do światowej czołówki producentów gier wideo.

W osiągnięciu tego celu ma pomóc technologia firmy Epic Games. Bliżej nieokreślona gra powstaje bowiem na silniku Unreal Engine 4, ale to tyle. Na pocieszenie wyświetlono dobrze nam znane demo Elemental prezentujące możliwości engine’u. Miłosz Szczygielski, czyli współzałożyciel Dark Stork i zarazem dyrektor kreatywny, nie ujawnił jednak, co to będzie za gra i jaki gatunek ma reprezentować. Można zrozumieć, że jeszcze zbyt wcześnie na konkrety, ale niezmiernie szkoda, że nie podano chociaż pokrótce, czego możemy się spodziewać po produkcji studia „Mroczny bocian”, tym bardziej że prace nad tytułem rozpoczęły się w ubiegłym roku. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to w ciągu najbliższych kilku miesięcy powinniśmy poznać pierwsze szczegóły na temat jej kształtu.

Tymczasem dane jest nam zadowolić się informacją, że nawiązano współpracę z Janem A. P. Kaczmarkiem, dyrektorem i ojcem Międzynarodowego Festiwalu Filmu i Muzyki Transatlantyk w Poznaniu, a także cenionym polskim kompozytorem nagrodzonym w 2005 roku Oscarem za ścieżkę dźwiękową do filmu Marzyciel (ang. Finding Neverland) z Johnnym Deppem i Kate Winslet w rolach głównych. Kaczmarek nigdy wcześniej nie współpracował przy grze komputerowej, ale w końcu musi być ten pierwszy raz. W studiu pełni funkcję konsultanta artystycznego.

Tytuł Dark Stork powstaje z myślą o pecetach, ale w wypowiedzi dyrektora kreatywnego dało się wyczuć szansę także na inne platformy sprzętowe. Biorąc pod uwagę, że projekt jest na bardzo wczesnym etapie, to nie przychodzi do głowy nic innego, tylko konsole nowej generacji. Nieznany jest termin wydania gry, ale zakładamy, że prędzej niż w 2015-2016 roku nie należy się jej spodziewać.

Niewiele więcej możemy też napisać o Get Even, najnowszym projekcie innego polskiego studia deweloperskiego – The Farm 51, które aktualnie przygotowuje się do premiery Deadfall Adventures, strzelaniny FPP wzorowanej na takich kultowych filmach, jak Indiana Jones czy Mumia. Grę możecie przetestować jutro i w niedzielę na targach PGA 2013, zarówno tryb pojedynczy, jak i wieloosobowy.

Deadfall Adventures – polski Indiana Jones

Podczas dzisiejszej prezentacji Wojciech Pazdur, współzałożyciel firmy, podzielił się grafiką zdradzającą wygląd bohatera gry. Gry, która ma być FPS-em o „mrocznej fabule” napędzanym na silniku Unreal Engine 3 (lub 4). Słyszeliśmy jednak o niej już wcześniej. Ba, na oficjalnej stronie internetowej studia nawet jest dostępna galeria obrazków, ale do czasu wydania jeszcze się zapewne wiele zmieni. Zwłaszcza że premierę wyznaczono dopiero na 2015 rok.  

Pazdur poruszył także pokrótce temat technologii „akwizycji i animacji mimiki twarzy”, którą zamierzają wykorzystać w swoich grach (w Get Even na dobry początek?). W skrócie The Farm 51 dąży się do uzyskania poziomu realistycznego odwzorowania wyglądu i mimiki twarzy (pamiętacie to, co prezentowała chociażby Nvidia?). Na slajdzie przedstawiono próbkę w postaci modelu twarzy i pierwsze efekty nastrajają pozytywnie do tego projektu, na który polska firma otrzymała dofinansowanie. Szkoda tylko, że "demonstracja" była zbyt skromna na szersze ujęcie tematu, ale cieszy nas, że polski rynek gier wideo zmierza w dobrym kierunku.

Targi PGA w Poznaniu na gry.onet.pl

Źródło: własne
Q'botZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Q'bot2013.10.18, 21:07
No i dobrze, nareszcie mniejsze polskie studia zaczynają się chwalić projektami, a tak to tylko CDP, CDP, CDP, czasami techland...
XGwizdekXZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
XGwizdekX2013.10.18, 21:17
Q @ 2013.10.18 21:07  Post: 695550
No i dobrze, nareszcie mniejsze polskie studia zaczynają się chwalić projektami, a tak to tylko CDP, CDP, CDP, czasami techland...

Albo City Interactive! :E
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1