aktualności

Assassin’s Creed IV: Black Flag – wymagania sprzętowe gry

21
3 października 2013, 14:16 Bartosz Woldański

Firma Ubisoft długo zwlekała z ujawnieniem wymagań sprzętowych swoich flagowych tytułów zapowiedzianych na ten rok, ale co się odwlecze, to nie uciecze. Tego samego dnia poznaliśmy konfiguracje sprzętowe pozwalające cieszyć się płynną rozgrywką w Watch_Dogs oraz Assassin’s Creed IV: Black Flag.

Assassin’s Creed IV: Black Flag – data premiery i nowe materiały

Black Flag zwiastunie prezentującym technologie wykorzystane w grze

Podobnie jak w przypadku nowej marki, tak i w tym minimalne i zalecane wymagania sprzętowe udostępniono na stronie internetowej sklepu Ubisoft. Wymagania sprzętowe czwartej odsłony popularnej serii Assassin’s Creed są wyższe od tych cechujących „trójkę”, ale zarazem niższe od dość wygórowanej specyfikacji dotyczącej Watch_Dogs. Chociaż Black Flag wymaga również minimum 64-bitowego systemu operacyjnego (co najmniej Windows Vista) oraz czterordzeniowego procesora.

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows Vista (SP1), Windows 7 (SP1) lub Windows 8 (tylko 64-bitowe)
  • Procesor: Intel Core 2 Quad Q8400 2,6 GHz lub AMD Athlon II X4 620 2,6 GHz
  • Pamięć operacyjna: 2 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 260 lub AMD Radeon HD 4870 z 512 MB pamięci i obsługą Shader Model 4.0
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX 9.0
  • Dysk twardy: 30 wolnego miejsca

Rekomendowane wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows Vista (SP2), Windows 7 (SP1) lub Windows 8 (tylko 64-bitowe)
  • Procesor: Intel Core i5 2400S 2,5 GHz lub AMD Phenom II X4 940 3,0 GHz
  • Pamięć operacyjna: 4 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 470 lub AMD Radeon HD 5850 z 1 GB pamięci i obsługą Shader Model 5.0
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX 9.0
  • Dysk twardy: 30 GB wolnego miejsca

Obsługiwane karty graficzne: Nvidia GeForce GTX 260, serie GT 400, GT 500, GT 600, GT 700; AMD Radeon HD 4870 oraz serie HD 5000, HD 6000, HD 7000. Mobilne odpowiedniki nie są oficjalnie wspierane przez producenta, ale możliwe, że gra będzie na nich działać.

Wymagania sprzętowe wymaganiami sprzętowymi, ale można mieć pewne wątpliwości co do odpowiedniej optymalizacji silnika po nie najlepszej pracy, jaką wykonał ukraiński oddział firmy Ubisoft w „trójce”. Przekonali się o tym dobitnie użytkownicy procesorów i kart graficznych AMD. Po szczegóły odsyłamy do przeprowadzonego przez nas testu wydajności. Trzymamy kciuki za to, żeby tym razem poczyniono kroki ku poprawie.

Assassin’s Creed IV: Black Flag pojawi się w sprzedaży 31 października 2013 roku na konsolach PlayStation 3 i Xbox 360, a dopiero trzy tygodnie później na Wii U, PlayStation 4, Xboksie One oraz PC. Twórcy postawili sobie cel, że chcą najpierw ukończyć prace nad wersją przeznaczoną konsolom obecnej generacji, a dopiero potem dopracować bardziej zaawansowane technologiczne edycje. To ciekawe, skoro Wii U raczej trudno nazwać sprzętem „nowej generacji”…  

Assassin’s Creed IV: Black Flag - 10 minut rozgrywki z gry

Źródło: DSOGaming
cichy45Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cichy452013.10.03, 14:32
13#1
No ładnie, że nareszcie masowo wchodzi wykorzystanie 64 bitów :)
gagexZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gagex2013.10.03, 14:42
-9#2
cichy45 @ 2013.10.03 14:32  Post: 691864
No ładnie, że nareszcie masowo wchodzi wykorzystanie 64 bitów :)

A mi się wydaje, że to M$ chce ruszyć sprzedaż nowszych systemów. No chyba, że nowa generacja konsol wnosi tak wielką zmianę, że potrzeba takiego zabiegu.
mocu1987Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mocu19872013.10.03, 14:58
12#3
cichy45 @ 2013.10.03 14:32  Post: 691864
No ładnie, że nareszcie masowo wchodzi wykorzystanie 64 bitów :)

Najwyższy czas bo co komu złego robi system 64 bit? Oczywiście minusy polecą od tych którym wystarcza XP 32 bit i 2GB ram. Uwielbiałem ten system ale bądźmy realistami , jego czas przeminął i może sobie iść na emeryturę ze spokojem. (firmy które go posiadają mogą nadal z niego korzystać i pewnie sam bym to robił jako pracownik natomiast nawet w szkołach nie wypada go mieć bo na czym ma się uczyć młodzież , na przeszłości? czy iść do przodu? pomijamy osoby grające na lekcji informatyki) Dla takiej firmy jak UbiSoft , 32 bit to swego rodzaju bariera która widocznie była dla nich przeszkodą w rozwoju gier i za wszelką cenę będą wymuszać korzystanie z dobrobytu pamięci ram która jest potrzebna w takich grach. Bo co z tego że w wymaganiach będzie napisane 'Windows 7 i 8 GB ram' skoro nie podkreślą iż zwykły Kowalski musi brać pod uwagę wykorzystywane 8gb ram a nie tylko fizycznie ich posiadanie.
6M92013.10.03, 15:31
-14#4
Jakie konkretne korzyści wynikają z posiadania systemu 64-bitowego?
eagleZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
eagle2013.10.03, 15:31
Dla mnie jest to zapowiedź że być może AMD FX nadają się również do grania
ReduxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Redux2013.10.03, 15:54
6M9 @ 2013.10.03 15:31  Post: 691878
Jakie konkretne korzyści wynikają z posiadania systemu 64-bitowego?

http://pl.wikipedia.org/wiki/X86-64 (Opis architektury)
MglistyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Mglisty2013.10.03, 16:09
Czy ktokolwiek czeka na tą grę? :)
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2013.10.03, 16:22
Haha, w bostanie w ac 3 nadal lagi, w ac 4 nie ma miasta, problem solved by ubi.
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2013.10.03, 17:12
-6#9
6M9 @ 2013.10.03 15:31  Post: 691878
Jakie konkretne korzyści wynikają z posiadania systemu 64-bitowego?


Żadne tak naprawdę i piszę to też do mocu1987.

Rzadko kiedy gry wychodziły w 32 i 64 bit naraz, ubi zrobi tylko 64 bit, bo nadal chcą robić tylko jedną wersję, dlatego wciąż (nie tylko oni) klepali 32bit, a na x64 działało na WoW.

Teraz jak już wystarczająco ludzi ma x64 zrobią tylko x64, proste, ac 4 i tak potrzebuje maks 4gb co i tak jest na wyrost, patrząc na to, że żadna gra nie wymaga więcej.

Bf3 nie miało wersji x64, dopiero bf4 będzie x64.

Oto największa ironia, aby wersja gry x64 była naprawdę lepsza niż 32 bit, takowa wersja nie może powstać, tylko 64 albo 32 bit, inaczej się mało opłaca, tak jak mało się opłacało robić x64, dlatego tak mało gier wspiera natywne x64, a benchmarki gier pokazują, że to i tak gra nie warta świeczki, gdzie różnica jest na poziomie błędu pomiarowego.

Tak więc, dostaniecie wersję x64, ale i tak nie będziecie mieli do czego to porównać, takie gdybanie, że jest lepiej, że super, bo x64, a tak tego nie sprawdzicie.
hej1988Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
hej19882013.10.03, 17:13
to co na 8800 gt nie pogram ? buuuu :(
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1