aktualności

Watch_Dogs – świat gry porównywany z GTA V

15
2 października 2013, 15:26 Bartosz Woldański

Nowa marka francuskiego koncernu Ubisoft jest kreowana na największego konkurenta wydanego we wrześniu tego roku GTA V. Twórcy Watch_Dogs porównują świat swojej gry z tym, co oferuje firma Rockstar w cieszącym się ogromną popularnością dziele, który wczoraj doczekał się trybu online.

GTA V – mapa świata gry

Watch_Dogs ma być rasowym sandboksem, więc bez porównań z piątą odsłoną Grand Theft Auto pod względem możliwości czekających na graczy i wielkości miasta się nie obędzie. Studio Ubisoft postanowiło zestawić Chicago, w którym ma rozgrywać się akcja nowego tytułu Ubisoftu, z Los Santos. Do jakiej konkluzji doszli? Obie produkcje mogą się ze sobą równać, choć niekoniecznie pod każdym względem. Francuzi skupili się bowiem nie na niepotrzebnym poszerzaniu otwartej przestrzeni, która względem GTA V będzie odczuwalnie mniejsza, a raczej na wypełnianiu jej.

0
1
0

Producenci dodali, że dla nich ważniejszy nie jest rozmiar i sztuczne jego zwiększanie, tylko… zagęszczenie obszaru dużą liczbą NPC-ów, z których każdy ma być opisany jakimiś cechami, oraz interaktywnymi elementami otoczenia. Wystarczy przypomnieć, że Ubisoft od początku chwaliło się sporymi możliwościami hakowania systemów elektronicznych, czego próbkę możecie zobaczyć na zamieszczonym niedawno gameplayu. Głównym celem autorów gry było dostosowanie rozmiaru świata do zawartości. Co równie ważne, obiecano, że cała mapa zostanie udostępniona graczom od rozpoczęcia rozgrywki. Nie będziemy ograniczeni żadnymi sztucznymi limitami i nie będziemy musieli czekać do wykonania jakiegoś konkretnego zadania, by wybrane dzielnice miasta stały przed nami otworem.  

Watch_Dogs, w przeciwieństwie do GTA V, ukaże się (prawie) od razu na pecetach oraz konsolach obecnej (PlayStation 3, Xbox 360, Wii U) i przyszłej generacji (PlayStation 4, Xbox One). Prawie, bo gra zadebiutuje tydzień później na PlayStation 4, gdyż jest jednym z tytułów startowych konsoli. Na pozostałych platformach premiera odbędzie się 22 listopada 2013 roku w polskiej kinowej wersji językowej (napisy), nie tak jak w przypadku Assassin's Creed IV: Black Flag, które wyjdzie na komputerach osobistych i Wii U z opóźnieniem. Z kolei w GTA V na razie mogą grać tylko posiadacze PlayStation 3 i Xboksa 360 – czy i kiedy się to zmieni? Polecamy Waszej uwadze ten news.

Watch_Dogs – prawie 15-minutowy zapis rozgrywki

Watch Dogs na PC zaoferuje bardzo dobrą grafikę

Źródło: VG247
ArcziR2D2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ArcziR2D22013.10.02, 15:38
10#1
obie gry zapewne znajdą swoich zwolenników i przeciwników...
ja zagram obie, ale powiem szczerze że bardziej mnie intryguje Watch Dogs niż GTA V.

SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2013.10.02, 15:41
-7#2
Mam wrażenie, że to nie szło na PC cięło momentami.
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2013.10.02, 15:59
-10#3
I to rozumiem, a nie jakieś śmieszne GTAV.
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2013.10.02, 15:59
-3#4
dubel - do usuniecia :/
Double_GZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Double_G2013.10.02, 17:27
Francuzi skupili się bowiem nie na niepotrzebnym poszerzaniu otwartej przestrzeni

Otwarte przestrzenie i tereny wiejskie to jedna z największych zalet GTA V. Widzę, że WD zamierza bardziej konkurować z GTA IV niż z V
blondasekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
blondasek2013.10.02, 17:50
Również czekam na WD. Mam tylko nadzieję, że nie będzie jednej słusznej drogi do skończenia tej gry. No i że twórcy mieli wyobraźnię i pozwolą się pobawić :D
micuuś77Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
micuuś772013.10.02, 17:57
Kurcze zagrałem w to nowe GTA u kumpla na klocku no i pewnie już mam zbyt wygórowane wymagania co do tej gry i owszem grało się super ale no pojeździłem, przeszedłem z 3 misje, narobiłem niezłego chaosu no i tyle. zgasiłem konsole poszedłem do domu :P a Watch Dogs może mnie jakoś zaskoczy :)
CortexM3Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
CortexM32013.10.02, 20:09
Double_G @ 2013.10.02 17:27  Post: 691570
Francuzi skupili się bowiem nie na niepotrzebnym poszerzaniu otwartej przestrzeni

Otwarte przestrzenie i tereny wiejskie to jedna z największych zalet GTA V. Widzę, że WD zamierza bardziej konkurować z GTA IV niż z V

To zależy jak na to patrzeć, większe lokacje, to dla mnie tylko prosty sposób na sztuczne wydłużanie rozgrywki, bo przemieszczanie z punktu A do B zajmuje więcej czasu. Natomiast zawsze coś jest za coś ,większa, lokacja, mniej interakcji. Ja osobiście wolę lokacje nieco mniejsze, ale bardziej dopracowane, bo wielkość nie jest równoznaczna, z swobodą działania. Przykład, np. Teren Fabryki, zawsze jakaś w tych grach jest. Co z tego że będzie on rozległy, nawet wielkości jednej wyspy, jak nie mamy możliwości skorzystania, w pełni z infrastruktury, tej lokacji, wykonując misję. Chodzi mi tu szczegulnie o to że często nie można w grach korzystać z drabin, schodów ewakuacyjnych itd., aby dotrzeć do ciekawych miejsc na zasdziki snajperskie etc.
Moim zdaniem UBI idzie w bardzo dobrym kierunku, i stawia, na świat podobony do tego z Assasina, a nie sztuczny system wypełniania czasu gry w którym specjalizuje się R* od San Andreas. GTA IV nie skończyłem głównie przez to że lokacje są za wielkie, i nużyło mnie podróżowanie tam i z powrotem. Przeszedłem 84% gry, i więcej do niej nie wróciłem.
Double_GZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Double_G2013.10.02, 20:30
CortexM3 @ 2013.10.02 20:09  Post: 691630

Moim zdaniem UBI idzie w bardzo dobrym kierunku, i stawia, na świat podobony do tego z Assasina, a nie sztuczny system wypełniania czasu gry w którym specjalizuje się R* od San Andreas. GTA IV nie skończyłem głównie przez to że lokacje są za wielkie, i nużyło mnie podróżowanie tam i z powrotem. Przeszedłem 84% gry, i więcej do niej nie wróciłem.

Jeśli ubi pójdzie w kierunku asasyna, to bardzo niedobrze, bo to najnudniejsza i najbardziej przehypowana seria jaką znam. Nie wiem czy wiesz, ale GTA jest o jeździe samochodem/motorem/czymkolwiek.Te otwarte przestrzenie są właśnie po to, żeby można było się wyszaleć. Miasto ci nigdy nie da tej swobody
CortexM3Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
CortexM32013.10.02, 20:49

Jeśli ubi pójdzie w kierunku asasyna, to bardzo niedobrze, bo to najnudniejsza i najbardziej przehypowana seria jaką znam. Nie wiem czy wiesz, ale GTA jest o jeździe samochodem/motorem/czymkolwiek.Te otwarte przestrzenie są właśnie po to, żeby można było się wyszaleć. Miasto ci nigdy nie da tej swobody

Nie czytałeś z zrozumieniem. Wszystko zależy kto co lubi, i co rozumie przez swobodę. Ile można jeździć bez celu samochodem, czy motorem po tym otwartym świecie ? Zważywszy że GTA, raczej z modelu jazdy pojazdami nie słynie. Mnie jakoś te otwarte tereny w San Andreas znudziły się po 30 minutach. Wyszaleć ? Hm.. wyszaleć się można na różne sposoby, np. organizując zasadzki na gliniarzy, obijać facjaty przechodniom (choć to raczej domena Snats Row 3), robiąc rozpierduche w markecie, czy na stacji benzynowej. Jak widzisz swoboda, o której piszesz, jest bardzo swobodnym :D określeniem, które dla każdego będzie czym innym.
Ty piszesz o GTA, jak o samochodówce, a ta gra nie tym jest, jazda samochodem czy innym pojazdem jest tylko częścią tej gry. Co ciekawe ta swoboda i otwarte tereny w tej grze są od San Andreas, więc, wcześniej, ta gra nie posiadała swobody ?
Zaloguj się, by móc komentować
1