aktualności

Lichdom - gra powstająca na silniku CryEngine 3 we współpracy z AMD

12 26 września 2013, 15:58 Bartosz Woldański

Wczoraj (ponownie) zapowiedziano Lichdom, kolejną grę powstającą na silniku CryEngine 3 znanym z Crysisa 3. Tytuł tworzony jest we współpracy z koncernem AMD i był częścią prezentacji podczas imprezy GPU ’14 Tech Day.

Crysis 3 (test kart graficznych i procesorów) – czy Lichdom będzie też wymagające sprzętowo?

Na konferencji AMD, na której oficjalnie ogłoszono nowe Radeony z rodziny Volcanic Islands, zademonstrowano przy okazji prezentacji technologii TrueAudio m.in. pierwszą produkcję niezależnego zespołu deweloperskiego Xaviant. Lichdom, bo o niej mowa, będzie gra akcją w konwencji FPP, w której duży nacisk położono na rozbudowane możliwości tworzenia czarów oraz szatę graficzną. Na silniku CryEngine 3, który zapewni świetne doznania wizualne (vide filmik i obrazki), powstaje coraz większa liczba gier: Shadow of the Eternals, polskie Enemy Front, Warface czy właśnie omawiane dzieło w klimatach fantasy. Współpraca z firmą AMD nie kończy się jednak na skromnej prezentacji w ramach Tech Day – Lichdom zostało objęte programem AMD Gaming Evolved, więc można spodziewać się także optymalizacji gry pod kątem kart graficznych Radeon.

Mamy szczerą nadzieję, że projekt studia Xaviant będzie czymś więcej niż tylko (kolejnym) pokazem możliwości CryEngine 3 czy nowych technologii AMD. Na udostępnionych materiałach tytuł bardzo przypomina Dark Messiah of Might & Magic czy polskie Hellraid, ale walka, w przeciwieństwie do produkcji ekip z Arkane i Techlandu, zostanie ograniczona wyłącznie do używania szerokiego wachlarza zaklęć (różnych żywiołów). Z kolei świat w Lichdom ma być podzielony na obszary, ale, jak się wydaje, dość sporych rozmiarów, więc na brak swobody raczej gracze nie powinni raczej narzekać.

To, jak w pełni (na tym etapie) prezentuje się rozgrywka czy system tworzenia zaklęć, zobaczycie na poniższym materiale wideo z komentarzem deweloperów (uwaga na długość filmiku!). Całość już teraz prezentuje się całkiem interesująco, choć wiele z elementów nie zostało jeszcze zaimplementowanych albo do końca dopracowanych.

Premiera gry odbędzie się latem 2014 roku wyłącznie na komputerach osobistych. Warto na zakończenie wspomnieć, że tytuł pierwotnie został ogłoszony w 2010 roku na PC oraz konsole PlayStation 3 i Xbox 360, ale plany uległy zmianie na niekorzyść graczy konsolowych.

Więcej screenów z Lichdom

Nowe Radeony z serii Hawaii. (R)ewolucja?

Źródło: Lichdom, AMD
mocu1987Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mocu19872013.09.26, 16:02
'We współpracy z AMD', Mam rozumieć że będzie za darmo dołączana do grafik na pokusę zakupu? A tak poważnie to po screenach przypomina mi połączenie Crysis'a 3 i Skyrim'a/Obliviona (doszedłem do takiego wniosku zanim przeczytałem art).
CortexM3Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
CortexM32013.09.26, 16:37
-3#2
Fajnie by było gdyby AMD zaczęło rozwijać Havocka, byłaby szansa na sensowny rozwój fizyki w grach.
drn2013.09.26, 17:12
12#3
CortexM3 @ 2013.09.26 16:37  Post: 689878
Fajnie by było gdyby AMD zaczęło rozwijać Havocka, byłaby szansa na sensowny rozwój fizyki w grach.
Jak się nie mylę to Havok jest intelowski, ale faktycznie AMD ma chyba jakąś alternatywę.
Master HuskyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Master Husky2013.09.26, 17:38
FPP jaram się, jakby tam jeszcze trochę sandboxa było to z pewnością mam kilka dni wyjęte z życia ;d.
Ha11ucinogenZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ha11ucinogen2013.09.26, 18:27
-2#5
Pewnie będzie ładnie chodziła na lapkach z amd.
vibovitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
vibovit2013.09.26, 18:54
Samo rzucanie czarów znudziło mi się jeszcze przed końcem filmiku... takie to trochę wykastrowane w porównaniu z innymi tytułami.
ropsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rops2013.09.26, 19:38
graficznie ładnie, ale game play słaby, wyglada na grę zrobiona na szybko, cóż pożyjemy zobaczymy.
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2013.09.26, 20:07
-5#8
CortexM3 @ 2013.09.26 16:37  Post: 689878
Fajnie by było gdyby AMD zaczęło rozwijać Havocka, byłaby szansa na sensowny rozwój fizyki w grach.

Fizyka liczona na cpu jest dla AMD jak wyrok, dobija to konkretnie, a liczona na gpu to jednostkowa fanaberia jak fizyks.
emilkZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
emilk2013.09.26, 20:45
Czyli pewnie wsparcie dla AMD i parę klatek więcej.
AtionxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ationx2013.09.26, 20:53
Niech dodają widok zza postaci i chociaż kilka normalnych broni to może być całkiem fajna gra jeśli fabuły nie zepsują.
Zaloguj się, by móc komentować
1