aktualności

Assassin’s Creed IV: Black Flag zwiastunie prezentującym technologie wykorzystane w grze

13 17 września 2013, 15:08 Bartosz Woldański

Francuski koncern Ubisoft opublikował kolejny materiał wideo z Assassin’s Creed IV: Black Flag. Omówiono w nim zastosowane technologie, które w pełnej krasie ujrzymy wyłącznie na konsolach nowej generacji oraz pecetach.

Assassin’s Creed IV: Black Flag - 10 minut rozgrywki z gry

Ubisoft zaprezentował do tej pory wiele elementów, jakie znajdziemy w nadchodzącej odsłonie cieszącej się ogromną popularnością serii Assassin’s Creed. Choć wielu graczy traktuje „czwórkę” jak odgrzewany kotlet, to okazuje się, że to może być kotlet co najmniej zjadliwy. Z jednej strony - nie da się zaprzeczyć temu, że twórcy eksploatują liczne dotychczasowe rozwiązania, które przyjęły się w mniejszym lub większym stopniu, zwłaszcza w mechanice rozgrywki, ale z drugiej - nie można nie zauważyć, że próbują odświeżyć przynajmniej niektóre z aspektów.

W najnowszym zwiastunie skupiono się na warstwie technicznej gry oraz przedstawiono kilka wybranych technologii, jakie zostały zrealizowane na potrzeby Assassin’s Creed IV: Black Flag. Skoro najnowsze pecety oraz nadchodzące konsole Microsoftu i Sony oferują znacznie więcej mocy niż PlayStation 3 i Xbox 360, nie można było tego nie spożytkować. Dla przypomnienia - gra powstaje na Anvil Next, silniku usprawnionym względem „trójki”. Wygląda na to, że zmiany w grafice będą czymś więcej niż tylko kosmetyką, choć zapewne do ich wyświetlenia nie obędzie się bez dość wymagającego komputera - niestety, na razie wymagania sprzętowe nie zostały ujawnione. Wśród zaprezentowanych technologii znajdziemy m.in. silnik odwzorowujący zachowanie fal i wygląd wody, dynamiczny cykl pogodowy, zaawansowane oświetlenie globalne czy roślinność reagującą nie tylko na postać gracza, ale także na warunki atmosferyczne. Materiał został opatrzony komentarzem Sylvaina Trottiera, producenta gry, oraz zawiera polskie napisy.

Assassin's Creed III – test kart graficznych i procesorów, które mogą sprawdzić się w „czwórce”

Assassin’s Creed IV: Black Flag trafi na rynek już 31 października na PC oraz konsole Wii U, PlayStation 3 i Xbox 360. Za przygotowanie wersji na komputery osobiste odpowiada ukraiński oddział Ubisoftu, ten sam, który maczał palce w trzeciej części serii.  Nowe efekty graficzne na PlayStation 4 i Xboksie One będzie można podziwiać w dniu wydania urządzeń, czyli odpowiednio 29 i 22 listopada 2013 roku (w Polsce konsola Microsoftu pojawi się najwcześniej w drugim kwartale przyszłego roku). Tytuł będzie dostępny w polskiej kinowej wersji językowej (napisy). Więcej na temat rozgrywki, świata i pobocznych aktywności w Black Flag dowiecie się stąd.

Źródło: Ubisoft
chmielu1258Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
chmielu12582013.09.17, 15:36
-1#1
Miała być pro trylogia a wychodzi tasiemiec.
DragerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Drager2013.09.17, 15:45
No ale co w tym złego ? Ci którym podoba się seria i ten klimat maja w co grać, a innych przecież nikt nie zmusza.
ReduxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Redux2013.09.17, 16:02
-8#3
Drager @ 2013.09.17 15:45  Post: 687306
No ale co w tym złego ? Ci którym podoba się seria i ten klimat maja w co grać, a innych przecież nikt nie zmusza.

Ale ta gra z części na część robi się co raz nudniejsza! Pierwszą część jakoś przegrałem, drugiej nie dokończyłem (chyba zostałem gdzieś w połowie gry), a trzecią z powodu strasznej monotonii wyłączyłem już po etapie, w którym asasyn schodzi z okrętu i błąka się po mieście.
Coś czuję że czwórka znudzi mnie w minutę po intrze :E
WibowitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wibowit2013.09.17, 16:27
Ja grałem w wersje AC sprzed trójki i moje wrażenie jest takie, że to jedynka była trochę nudna, a dwójka (wraz z wersjami pobocznymi) zdecydowanie bardziej przyjemna.
KonioklonioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Konioklonio2013.09.17, 18:15
Zastanawia mnie czemu płomień latarni nie gaśnie podczas ulewy... Czyżby jeszcze nie wymyślili technologii która to obsłuży?
drn2013.09.17, 18:16
Na filmiku mówią o wypływie wiatru na kałuże... wyobrażacie sobie, jeżeli taki wiatr wpływałby na bohatera i np. utrudniał wykonanie niektórych ewolucji? Oczywiście bez przesady bo gra ma sprawiać przyjemność, a nie irytować jakimś wygórowanym poziomem trudności.
SkynetPLZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SkynetPL2013.09.17, 18:23
drn @ 2013.09.17 18:16  Post: 687359
Na filmiku mówią o wypływie wiatru na kałuże... wyobrażacie sobie, jeżeli taki wiatr wpływałby na bohatera i np. utrudniał wykonanie niektórych ewolucji? Oczywiście bez przesady bo gra ma sprawiać przyjemność, a nie irytować jakimś wygórowanym poziomem trudności.

Wystarczy dać przeszkadzające powiewy co jakiś czas i już byłoby fajne urozmaicenie.
LastonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Laston2013.09.17, 18:34
Ciekawe czy znowu skopią optymalizację na PC tak jak w AC3
DjangoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Django2013.09.17, 20:18
takie wypasy graficzne i niby to am chodzić na x360 i ps3? mhm...
boban79Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
boban792013.09.17, 20:42
Django @ 2013.09.17 20:18  Post: 687395
takie wypasy graficzne i niby to am chodzić na x360 i ps3? mhm...


nie, na pc i następnej generacji.
Ze względu na obowiązującą ciszę wyborczą funkcja komentowania została wyłączona do dn. 2019-05-26 godz. 21:00.
1