aktualności

Wiedźmin 3 z zabójczym "efektem futra" dla kart graficznych

52
10 września 2013, 10:23 Marek Stenzel

Twórcy Wiedźmina 3 postanowili przygotować miłą niespodziankę dla testerów i recenzentów kart graficznych. Nawet jeśli nie pamiętamy już jak w poprzedniej części gry efekt uberpróbkowania powalał na kolana najmocniejsze jednoukładowe karty tamtego okresu, to teraz będziemy świadkami rzeźni zgotowanej przez jeden, niewinny efekt realistycznego futra.

Jest on generowany za pomocą PhysX. Symulacja futra na wilku z gry Wiedźmin 3 została przedstawiona przez Nvidię w czerwcu tego roku na targach E3. Możemy ją zobaczyć poniżej.

W samej grze pogrom zgotowany przez tą technologię można porównać do pogromu Geforce 8800 GTX w Crysisie, gdzie elementarna płynność w trybie DX10 na najwyższych detalach była gwarantowana jedynie w rozdzielczości 1024x768. Podobny przykład był także w grze Cryostasis z 2008 roku, gdzie efekty PhysX powodowały, że w wyższych rozdzielczościach topowe karty nie miały żadnych szans.

Warto wspomnieć, że tym razem najmocniejsza karta od Nvidii, Geforce GTX Titan, z dwoma wilkami na scenie wygenerowała zaledwie 65 klatek na sekundę w rozdzielczości 1024x768 ! Z jednym wilkiem na ekranie liczba fps wynosiła 140 klatek na sekundę, a gdy wyłączono ów efekt, testerzy otrzymali aż 410 fps.

Jeśli kupiliśmy zatem najdroższą kartę na rynku i jesteśmy absolutnie pewni, że pogramy przez długi czas w Full HD, a nawet 2560x1600 przy najwyższych możliwych detalach, to twórcy Wiedźmina 3 skutecznie sprowadzą nas na ziemię. O ile gra nie zostanie bardziej zoptymalizowana pod kątem wydajności, to wygląda na to, że pora zbierać pieniądze na konfigurację SLI złożoną z co najmniej dwóch Titanów lub też ograniczyć detale.

Źródło: DSOGaming
Markiz88Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Markiz882013.09.10, 10:33
13#1
dlaczego nawet jak są trzy wilki to wszystkie poruszają się identycznie trochę tak mało realistyczne? Ogólnie można tak pokazać że zarżniemy każdą kartę, ale z drugiej strony poprzesuwanie momentu biegu tych wilków w czasie poprawiło bo realizm. A z drugiej strony jaki wpływ na rozgrywkę będzie miało realne rozwiązanie? to znaczy czy gdziekolwiek je zobaczymy w normalnej grze, oraz co zrobią z użytkownikami kart radeon?
avn2013.09.10, 10:36
21#2
przekonali mnie, zamówiłem właśnie dwa tytany, warto! :)
Mark05Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiMark052013.09.10, 10:37
25#3
@Markiz88, wilki poruszają się identycznie, bo jest to prezentacja samej technologii, w oderwaniu od gry. Gdy wilki będą poruszać się w samej grze, na scenie niezależnie od siebie, to nie powinno wyglądać to aż tak dziwnie, jak Nvidia to przedstawiła na targach E3 :)
piobzoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
piobzo2013.09.10, 11:02
13#4
wszystko fajnie tylko pytanie czy się nie dało np. na tressfx (do symulacji tego futra), tak aby posiadacze radeonów też mogli, sobie karty potestować... a tak to dupa... bezsens znowu ten physX, modelowany na jednym rdzeniu procesora, toż to dopiero 'kiler kart graficznych'...

z drugiej jednak strony przez 1 opcję się ludzie nie popłaczą, zresztą z tego co widać posiadacze kart NVidii też z tego nie pokorzystają skoro dość poważnie temperuje to Titana przy 1024X768...

skorzystamy za dwie generacje kart graficznych :E... ot taki feature na future...
wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2013.09.10, 11:04
29#5
Śmieszne to!
''Fajna'' technologia, która do pokazania swoich możliwości potrzebuje niebagatelnej mocy, niedostępnej dla przeciętnego Kowalskiego.
To trochę tak, jakby podniecać się ciągiem(mocą) silnika rakietowego, spalającego w ciągu minuty 150 tysięcy litrów paliwa(nafta plus tlen).
Podsumowując: sztuka dla sztuki.
manriuszZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
manriusz2013.09.10, 11:04
-9#6
To chyba sztuka dla sztuki, taka ciekawostka. AMD i ich TressFX. Co to wniosło do gry?Zauważył to ktoś? Nie pracują nad niczym co wnosi coś nowgo do gier tylko nad takimi pierdołami.
ropsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rops2013.09.10, 11:17
30#7
Wilki? Myślałem, że pokarzą bobra Triss. Pierdoły pokazują narazie, filmiki, wilki, mam nadzieję, że poprawią największe błędy 2 zamiast skupiać się na takich rzeczach.
Luk4sZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Luk4s2013.09.10, 11:22
15#8
Efekt futra od NV + sandbox od CDPR = PC killer :E.
*Konto usunięte*2013.09.10, 11:23
17#9
ehhh terefere physx. Tyle to mocy ciągnie, że ubija zbyt wydajność, może tu to przejdzie (niby tylko włosy). Fajniej by AMD coś tu zdziałało, bo TressFX w larze i koniec. Gdyby AMD wydało ten silnik tak jak NV Physx, to developerzy z pocałowaniem ręki, by to wzieli.
Raphael1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Raphael12013.09.10, 11:34
22#10
Znów to samo - gdy pojawia się PhysX obciążenie morduje wszystkie najwydajniejsze karty.
Ładnie to wygląda ale z taką wydajnością to totalna porażka.
Może do czasu premiery coś z tym zrobią choć szczerze wątpię, prędzej będzie to służyło napędzaniu sprzedaży nowych kart.
Sztuka dla sztuki, co jak co ale podaruję sobie to super futerko.

Włosy Lary Croft też zauważalnie mocno obciążały sprzęt ale w przypadku TressFX posiadacze mocniejszych Radeonów czy GeForców nie musieli zbijać rozdzielczości
(w dodatku funkcja ta jest dostępna dla każdej karty obsługującej DX11)
Zaloguj się, by móc komentować
1