aktualności

Watch_Dogs – prawie 15-minutowy zapis rozgrywki

25
5 września 2013, 10:34 Bartosz Woldański

Francuski koncern Ubisoft opublikował niespełna 15-minutowy materiał wideo prezentujący otwarty świat Watch_Dogs, jednej z najbardziej oczekiwanych gier tego roku. Filmik został dodatkowo opatrzony komentarzem producenta.

Watch Dogs, czyli kolejny, po chociażby GTA V, sandbox, który aspiruje do miana Gry Roku. Do tej pory ujawniono o nowej produkcji firmy Ubisoft już stosunkowo wiele informacji i wcale nie mniej czasu poświęcono na demonstrację rozgrywki.  Ale jako że do premiery jeszcze ponad dwa miesiące, to na brak kolejnych materiałów nie będziemy narzekać, a najnowszy jest wyjątkowo obszerny.

Tym razem udostępniono kilkunastominutowy zapis rozgrywki, który przedstawia swobodę, jaką gracz otrzyma w otwartym świecie, oraz możliwości Aidena Pearce’a, głównego bohatera gry, którego specjalnością jest hakowanie najróżniejszych systemów elektronicznych. Postać może włamać się do wszystkich urządzeń opartych na centralnym systemie operacyjnym (tzw. ctOS), a co za tym idzie – otrzymamy całkiem spore możliwości w zakresie działania. Rozgrywka będzie jak najbardziej nieliniowa - podejście do zleceń czy różnych sytuacji ma zależeć wyłącznie od nas. Niektóre fragmenty przejdziemy po cichu, innym razem nie obędzie się bez otwartej strzelaniny i późniejszej ucieczki z miejsca zdarzenia.

Wizja świata Watch_Dogs robi niewątpliwie wrażenie. Twórcy nie tylko starali się pieczołowicie odzwierciedlić poszczególne dzielnice Chicago, ale także wnieśli do miasta trochę „życia”. Jak podkreśla producent, reakcje NPC-ów mają być dość nieprzewidywalne i nie zawsze przebieg akcji ma wyglądać tak, jak na demonstracji (np. uciekinier nie wskoczy do samochodu, tylko będzie próbował nas zastrzelić). Co więcej, nasze poczynania mogą odbić się szerokim echem w mieście i pojawimy się niechcący w telewizyjnych wiadomościach.

W końcowej części przedstawiono także próbkę trybu wieloosobowego, który ma być zintegrowany z kampanią solo. Jednakże gracze, którzy nie życzą sobie takich niespodzianek, jak na zapisie rozgrywki, to będą mogli bez problemu wyłączyć odpowiednią opcję w ustawieniach gry. To „tylko” dodatek do głównego wątku fabularnego, który ma wystarczyć na 15-20 godzin. Poza tym czeka nas 100 zadań pobocznych oraz pomniejszych aktywności, takich jak te przedstawione na materiale wideo. Miejmy tylko nadzieję, że Ubisoft nie pójdzie wyłącznie w ilość.

Czy Watch_Dogs jest w stanie rywalizować z GTA V? Czy gra nie okaże się zawodem na miarę pierwszej odsłony serii Assassin’s Creed i tylko „na papierze” i gameplayach wypada udanie? Obawiamy się przede wszystkim o powtarzalność rozgrywki. Z kolei najmniej wątpliwości chyba wzbudza oprawa wizualna, którą generuje silnik Disrupt, będący de facto rozwinięciem poprzedniego engine’u – Anvil, znanego ze wspomnianego cyklu o Asasynach.

Watch_Dogs zawita na półkach sklepowych 22 listopada 2013 roku. Docelowymi platformami sprzętowymi są: PC, Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3, PlayStation 4 oraz Wii U. Jako że wczoraj ujawniono datę wydania nowej konsoli Microsoftu, można spodziewać się, że gra w tej wersji trafi do sprzedaży w tym samym dniu co Xbox One i tym samym stanie się jednym z tytułów startowych. 

 

Źródło: Ubisoft, własne
otoconZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
otocon2013.09.05, 10:54
18#1
15 minut... no to widzieliśmy już połowę gry.
tybet2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tybet22013.09.05, 11:24
Zawsze można tego nie-oglądać. Przecież wiadomo, że to nie jest pierwszy-lepszy filmik z krótkimi urywkami:)
mariuszl2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mariuszl22013.09.05, 11:26
-6#3
Fajnie się ogląda, świeże pomysły co do rozgrywki w końcu. Ciekawe tylko czy to leciało na PS3 czy na PS4. Jeśli PS4 to cienko graficznie jak na next gen.
ZiomeXZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ZiomeX2013.09.05, 11:40
-5#4
Fajnie fajnie, ale tylko ja zauważyłem, jak gościu gonił pod koniec tego innego gracza co mu się włamał, ten odjeżdża już autem, a prowadzący filmik strzela do niego i o dziwo gościu na ławce nawet nie drgnie? Dla mnie to już spooory minus, w końcu wtf - strzelisz z broni 5m od kogoś a ten na ławce nawet się nie poruszy?

Czas: 12min 23sek
marcushpZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
marcushp2013.09.05, 11:46
-17#5
Gra o hackowaniu? 'Moralne wybory'? NUDA!!! Wole rozpierduchy w stylu GTA :D
MOROZAWZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
MOROZAW2013.09.05, 12:12
11#6
Taki assasins creed tylko, że w teraźniejszych czasach.
KreationZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kreation2013.09.05, 13:18
Obawiam się że ta gra może zostać przyćmiona przez GTA V.
dapeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dape2013.09.05, 13:43
'Czy gra nie okaże się zawodem na miarę pierwszej odsłony serii Assassin’s Creed'
Że co ? Pierwszy Assassin był świetny - w przeciwieństwie do 3 (to nawet nie zawód to niewypał)
qjinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiqjin2013.09.05, 13:49
Pierwszy Assasin's Creed nie był zawodem? Proszę Cię. To najbardziej monotonna i najmniej rozbudowana odsłona serii. Zaledwie kilka typów zadań pobocznych, do tego potraktowanych PO MACOSZEMU. Gra była fajna, bo była pierwsza i wprowadziła jakiś powiew świeżości pod niektórymi względami, ale nie znam osoby, która by nie narzekała na przesadną schematyczność gry... Wszystkie bolączki zostały poprawione w 'dwójce', która do tej pory pozostaje najlepszą częścią cyklu.

Kolejne to już odgrzewanie kotletów, szczególnie nędzne Revelations. Brotherhood miało wyłącznie fajne zadania poboczne, reszta średnia. 'Trójka' z kolei jest dość nierówna, ale wątek główny ciekawszy (zwłaszcza pierwsza połowa) niż w Brotherhood i Revelations razem wziętych.
tracer123Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tracer1232013.09.05, 14:12
W Revelations najprzyjemniej mi się grało, a trójka to nie wypał, po 2 godzinach gry żałowałem zakupu.

Na watch dogs czekam, umili mi zimne jesienne wieczory :D
Zaloguj się, by móc komentować
1