aktualności

Microsoft nie potwierdza terminu uruchomienia dostaw konsol Xbox One

22
24 czerwca 2013, 21:33 Piotr Gontarczyk

Całkiem spore zainteresowanie wywołał sklep Amazon, który na swojej stronie zamieścił termin uruchomienia zapowiedzianej niedawno konsoli do gier Microsoft Xbox. W systemie przedsprzedaży Amazon informował o tym, że konsole pojawią się na rynku 27 listopada. Microsoft oficjalnie zaprzeczył domysłom, że jest to termin oficjalny.

Microsoft oświadcza, że nie poinformował swoich partnerów o dokładnej dacie uruchomienia sprzedaży konsoli Xbox One. Firma zauważa, że umieszczanie w ofertach tzw. "wypełniaczy" oraz cen to standardowa praktyka.

Oznacza to, że 27 listopada oczywiście może ostatecznie okazać się dniem wprowadzenia Xboksa One na rynek, aczkolwiek na razie informację przedstawioną przez sklep Amazon należy traktować wyłącznie jako nieoficjalną, a więc taką, z której należałoby rozliczać później firmę Microsoft. Producent co prawda zapewnia, że planuje uruchomienia sprzedaży Xbox One w listopadzie, ale być może konkretny dzień nie został jeszcze wybrany.

Źródło: IGN, Neowin
golyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
goly2013.06.24, 22:01
Amazon biorąc zapas podał końcówkę listopada
wątpię aby M$ wyrobił się wcześniej
Kazimierz HZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kazimierz H2013.06.24, 22:27
Mam nadzieję że konsola pojawi się równocześnie w Polsce skoro nie ma już DRM-u który naszego kraju nie obsługiwał. Nie mogę się doczekać Ryse Son of Rome na konsoli oraz Rome 2 na PC. Jestem fanem tej epoki
.sizeerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
.sizeer2013.06.24, 22:42
-16#3
Wybór APU AMD to będzie pogrzeb dla konsoli MS. Już widzę te BSODy.
kuciapZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kuciap2013.06.24, 23:41
10#4
.sizeer @ 2013.06.24 22:42  Post: 667627
Wybór APU AMD to będzie pogrzeb dla konsoli MS. Już widzę te BSODy.

BSoD to przypadłość software'u, a nie hardware'u. Więc co najwyżej winne mogą być sterowniki których w wypadku konsol nie ma.
KameleonnZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kameleonn2013.06.25, 00:49
-2#5
kuciap @ 2013.06.24 23:41  Post: 667641
.sizeer @ 2013.06.24 22:42  Post: 667627
Wybór APU AMD to będzie pogrzeb dla konsoli MS. Już widzę te BSODy.

BSoD to przypadłość software'u, a nie hardware'u. Więc co najwyżej winne mogą być sterowniki których w wypadku konsol nie ma.

Oczywiscie ze sa. :) W przypadku Xbox One i PS4 to moga byc bardzo podobne do tych z PC, z tym ze wydawane bardzo rzadko, z update firmware. Jednak niezmienna konfiguracja nie bedzie powodowala potrzeby wydawania update co miesiac. Gry maja dzialac na tym co jest i juz.
kuciapZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kuciap2013.06.25, 01:27
Kameleonn @ 2013.06.25 00:49  Post: 667649
kuciap @ 2013.06.24 23:41  Post: 667641
(...)

BSoD to przypadłość software'u, a nie hardware'u. Więc co najwyżej winne mogą być sterowniki których w wypadku konsol nie ma.

Oczywiscie ze sa. :) W przypadku Xbox One i PS4 to moga byc bardzo podobne do tych z PC, z tym ze wydawane bardzo rzadko, z update firmware. Jednak niezmienna konfiguracja nie bedzie powodowala potrzeby wydawania update co miesiac. Gry maja dzialac na tym co jest i juz.

Sorrki za offtop, ale czuje potrzebę doedukowania się. Dlaczego w takim razie mówi się że w konsolach nie ma narzutu przez sterowniki? Do tej pory myślałem że chodzi o to że sama gra w sobie bezpośrednio wykonuje obliczenia bez pośredników.
kuciapZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kuciap2013.06.25, 01:27
Kameleonn @ 2013.06.25 00:49  Post: 667649
kuciap @ 2013.06.24 23:41  Post: 667641
(...)

BSoD to przypadłość software'u, a nie hardware'u. Więc co najwyżej winne mogą być sterowniki których w wypadku konsol nie ma.

Oczywiscie ze sa. :) W przypadku Xbox One i PS4 to moga byc bardzo podobne do tych z PC, z tym ze wydawane bardzo rzadko, z update firmware. Jednak niezmienna konfiguracja nie bedzie powodowala potrzeby wydawania update co miesiac. Gry maja dzialac na tym co jest i juz.

Sorrki za offtop, ale czuje potrzebę doedukowania się. Dlaczego w takim razie mówi się że w konsolach nie ma narzutu przez sterowniki? Do tej pory myślałem że chodzi o to że sama gra w sobie bezpośrednio wykonuje obliczenia bez pośredników.
AndreeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Andree2013.06.25, 01:59
W przypadku systemów operacyjnych takich jak Linux czy Windows sterownik działa w trybie jądra a aplikacja w trybie użytkownika. Przechodzenie między tymi trybami pracy procesora odbywa się za pomocą instrukcji INT z dużym narzutem lub SYSENTER z mniejszym.
Narzutu tego w konsoli PS3 można całkiem uniknąć, jeśli aplikacja odwołuje się bezpośrednio do bufora komend GPU, lub za pomocą biblioteki libgcm. Jednak w tym celu musi mieć prawa dostępu do tego bufora, kanału DMA służącego do jego wysyłania do karty graficznej, portów we/wy. Nadanie takich praw aplikacji działającej w trybie użytkownika jest niemożliwe w nowoczesnych systemach operacyjnych dla PC, bo rozwaliłoby wszystkie zabezpieczenia przeciwwirusowe systemu. Nawet w przypadku konsol zdarzało się, że źle napisana gra bezmyślnie wczytująca (np. z karty pamięci) spreparowany przez crackera plik stanu gry umożliwiała (wskutek przepełnienia bufora) wykonanie jego kodu maszynowego, z prawami umożliwiającymi dokonanie dowolnych zmian w konsoli, lub wczytanie i uruchomienie dowolnego programu, niepodpisanego cyfrowo.
http://www.ps3devwiki.com/wiki/RSX#RSX_Libraries
Inna sprawa to ta że programista OpenGL jest ograniczony możliwościami tego API, a programista operujący na buforze komend GPU ma dostęp do wszystkich funkcji GPU, także tych które nie są zaimplementowane w OpenGL. Przede wszystkim OpenGL tworzy bufor komend od nowa dla każdej klatki, nawet gdy do utworzenia kolejnej klatki wystarczyłoby tylko zmodyfikować część tego bufora.
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2013.06.25, 06:45
-2#9
Andree @ 2013.06.25 01:59  Post: 667655
W przypadku systemów operacyjnych takich jak Linux czy Windows sterownik działa w trybie jądra a aplikacja w trybie użytkownika. Przechodzenie między tymi trybami pracy procesora odbywa się za pomocą instrukcji INT z dużym narzutem lub SYSENTER z mniejszym.
Narzutu tego w konsoli PS3 można całkiem uniknąć, jeśli aplikacja odwołuje się bezpośrednio do bufora komend GPU, lub za pomocą biblioteki libgcm. Jednak w tym celu musi mieć prawa dostępu do tego bufora, kanału DMA służącego do jego wysyłania do karty graficznej, portów we/wy. Nadanie takich praw aplikacji działającej w trybie użytkownika jest niemożliwe w nowoczesnych systemach operacyjnych dla PC, bo rozwaliłoby wszystkie zabezpieczenia przeciwwirusowe systemu. Nawet w przypadku konsol zdarzało się, że źle napisana gra bezmyślnie wczytująca (np. z karty pamięci) spreparowany przez crackera plik stanu gry umożliwiała (wskutek przepełnienia bufora) wykonanie jego kodu maszynowego, z prawami umożliwiającymi dokonanie dowolnych zmian w konsoli, lub wczytanie i uruchomienie dowolnego programu, niepodpisanego cyfrowo.
http://www.ps3devwiki.com/wiki/RSX#RSX_Libraries
Inna sprawa to ta że programista OpenGL jest ograniczony możliwościami tego API, a programista operujący na buforze komend GPU ma dostęp do wszystkich funkcji GPU, także tych które nie są zaimplementowane w OpenGL. Przede wszystkim OpenGL tworzy bufor komend od nowa dla każdej klatki, nawet gdy do utworzenia kolejnej klatki wystarczyłoby tylko zmodyfikować część tego bufora.

Dlatego jeden z rdzeni SPU służy zabezpieczeniom i szyfrowaniu.
tomandrZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tomandr2013.06.25, 07:02
Andree @ 2013.06.25 01:59  Post: 667655
W przypadku systemów operacyjnych takich jak Linux czy Windows sterownik działa w trybie jądra a aplikacja w trybie użytkownika. Przechodzenie między tymi trybami pracy procesora odbywa się za pomocą instrukcji INT z dużym narzutem lub SYSENTER z mniejszym.
Narzutu tego w konsoli PS3 można całkiem uniknąć, jeśli aplikacja odwołuje się bezpośrednio do bufora komend GPU, lub za pomocą biblioteki libgcm. Jednak w tym celu musi mieć prawa dostępu do tego bufora, kanału DMA służącego do jego wysyłania do karty graficznej, portów we/wy. Nadanie takich praw aplikacji działającej w trybie użytkownika jest niemożliwe w nowoczesnych systemach operacyjnych dla PC, bo rozwaliłoby wszystkie zabezpieczenia przeciwwirusowe systemu. Nawet w przypadku konsol zdarzało się, że źle napisana gra bezmyślnie wczytująca (np. z karty pamięci) spreparowany przez crackera plik stanu gry umożliwiała (wskutek przepełnienia bufora) wykonanie jego kodu maszynowego, z prawami umożliwiającymi dokonanie dowolnych zmian w konsoli, lub wczytanie i uruchomienie dowolnego programu, niepodpisanego cyfrowo.
http://www.ps3devwiki.com/wiki/RSX#RSX_Libraries
Inna sprawa to ta że programista OpenGL jest ograniczony możliwościami tego API, a programista operujący na buforze komend GPU ma dostęp do wszystkich funkcji GPU, także tych które nie są zaimplementowane w OpenGL. Przede wszystkim OpenGL tworzy bufor komend od nowa dla każdej klatki, nawet gdy do utworzenia kolejnej klatki wystarczyłoby tylko zmodyfikować część tego bufora.


Czyli to jest pewnie powód dlaczego na Playstation nie było fukcji systemowego komunikatora pomiędzy graczami. Jeżeli na jakieś platformie kod użytkownika może dostać bezpośredni dostęp do sprzętu to tym samym z tego sprzętu nie może korzystać już system operacyjny

W przypadku PS4 kod aplikacji na nie uzyska praw do bezpośredniej kontroli nad układem graficznym. Pojawia się komunikator na poziomie systemu a wiec system musi potrafić wyświetlać w trakcie gry menu kontekstowe tak jak na Xbox. Czyli system musi mieć dostęp do karty graficznej by wyświetlać swój interfej nad interfejsem gry. Ale co więcej każda gra nagrywa ostatnich 15 minut na wideo. Tak więc jakiś proces systemowy musi działać cały czas i nagrywać klatka po klatce, kodować obraz i zapisywać wynikowy film w pamięci RAM. Takie nagranie to minimum 1 GB danych a więc 1/8 pamięci konsoli jest zajęta przez samo nagranie. Gdyby deweloperzy gier mogli bezpośrednio operować na sprzęcie to nigdy by takie machanizmy nie miały prawa działać. Bo zasoby sprzętowe przy pełnym dostępnie nie mogą się dzielić pomiędzy grę i system
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1