aktualności

Intel prezentuje Thunderbolt 2 - przepustowość 20 Gbps, obsługa wideo w jakości 4K

35 6 czerwca 2013, 14:19 Grzegorz Kubera

Intel zaprezentował Thunderbolt 2, nowe złącze o nazwie roboczej Falcon Ridge. Jak podaje zagraniczne źródło, nowa generacja Thunderbolt jest znacznie szybsza od poprzedniej. Zastosowano bowiem nowy kontroler, pozwalający na przesyłanie danych z prędkością do 20 Gb/s, w porównaniu do 10 Gb/s w poprzedniej wersji interfejsu.

Co więcej, Thunderbolt 2 obsługuje interfejs DisplayPort 1.2 i zapewnia możliwość strumieniowania materiałów wideo w jakości 4K.

Thunderbolt kontra USB 3.0 - test

Jak podaje VR-Zone, najnowszy interfejs Intela będzie najszybszym na rynku - szybszym od takich rozwiązań jak eSATA, FireWire czy USB 3.0. Choć USB 3.0 oferuje wyraźnie większą wydajność niż USB 2.0, nie może się równać z limitem 20 Gbps, które może osiągnąć Thunderbolt 2.

intel thunderbolt 2

Warto też wspomnieć, że Thunderbolt 2 jest wstecznie kompatybilny, więc nie trzeba będzie kupować nowych przewodów czy akcesoriów.

Pierwsze urządzenia wykorzystujące Thunderbolt 2 mają trafić na rynek jeszcze w tym roku.

Na koniec przypominamy, że na temat Thunderbolta 2 pisaliśmy już w kwietniu br. Wówczas wspomnieliśmy, że trudno jest przewidywać, czy Thunderbolt 2 zyska większe zainteresowanie niż jego poprzednik. Wiadomo już, że USB 3.0 jeszcze w tym roku też przyśpieszy. Pojawić się mają urządzenia USB 3.0, które będą zapewniać prędkość transferu danych na poziomie 10 Gb/s, a więc odpowiadającym pierwszej generacji Thunderbolta. 

Źródło: VR-Zone, Inf. własna
blondasekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
blondasek2013.06.06, 14:25
49#1
Jeszcze jedna generacja tb i w Polsce zobaczymy pierwszą. No no.
BeCoolMenZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
BeCoolMen2013.06.06, 14:31
22#2
Dokładnie...pchają się w rzecz, która jest nieopłacalna w produkcji. Patrz USB 3.0 jest tańszy i wystarczający, więc po co pchać się w coś, w co można podpiąć tylko parę urządzeń tak na prawdę?
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2013.06.06, 14:42
14#3
TB to ciekawostka. Bardzo fajna rzecz, ale nie na obecne wymagania klientów.
fizykplZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
fizykpl2013.06.06, 14:47
Podobnie było z firewire, Apple i tak będzie go stosował :szczerbaty: i dalej będą mogli mówić, że mają najszybszą łączność, co z resztą będzie prawdą.

Chociaż jest jeszcze inna kwestia. DisplayPort również był jakos pierwszy u Apple a teraz? Czyż nie jest lepszym standardem niż hdmi?
aqvarioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
aqvario2013.06.06, 14:57
Mnie wkurza coś innego. Boost bez zmiany numeracji. Jeśli USB nie zmieni nazwy z USB 3.0 na 4.0, to będzie taka cudowna marketingowa nagonka na naiwniaków, że hej. Thunderbolt przynajmniej dostanie numerek 2. Przypomina mi to przeboje z wtyczkami DVI, które miały różne zestawy bolców i nie dawało się ich włożyć. I chociaż każdy z nich ma inną nazwę (DVI-I DVI-D DVI-A, a każdy w odmianie single i dual), to producenci o tym nie informują, tylko w specyfikacji piszą DVI. Kropka.

No i nadal czekam na interfejs TCP-IP po thundelbolcie.
gambitingZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gambiting2013.06.06, 15:00
34#6
BeCoolMen @ 2013.06.06 14:31  Post: 663255
Dokładnie...pchają się w rzecz, która jest nieopłacalna w produkcji. Patrz USB 3.0 jest tańszy i wystarczający, więc po co pchać się w coś, w co można podpiąć tylko parę urządzeń tak na prawdę?

To jest jak porównywać jabłka i pomarańcze. I jedno i drugie to owoc,ale porównanie jest absolutnie i całkowicie bez sensu. USB i Thunderbolt to magistrale,ale korzystające z tak diametralnie różnych rozwiązań technologicznych i dzięki temu mające różne zastosowania,że Twój komentarz nic nie wnosi. Dlaczego przez USB nie da się podpiąć normalnej karty graficznej a przez TB się da? Bo masz inne protokoły i przy USB zeżre Cię opóźnienie na tłumaczeniu pomiędzy nimi, przy TB masz podlączenie bezpośrednio do kontrolera. Więc mówienie, że 'USB jest wystarczające' nie ma żadnego sensu bez podania kontekstu,w jakim sensie jest 'wystarczające'. Bo w wielu różnych sytuacjach nie jest.
KowaliksZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kowaliks2013.06.06, 15:57
BeCoolMen @ 2013.06.06 14:31  Post: 663255
Dokładnie...pchają się w rzecz, która jest nieopłacalna w produkcji. Patrz USB 3.0 jest tańszy i wystarczający, więc po co pchać się w coś, w co można podpiąć tylko parę urządzeń tak na prawdę?

A ja mam takie miłe i fajne pytanie. Ile czasu minęło od wprowadzenia USB 3.0 na rynek do momentu, w którym zrobiło sie popularne i ogólnodostępne? Hm? No to powiem Ci, że 4 lata.
o1838213Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
o18382132013.06.06, 15:59
TB to nie tylko display port ale także PCI E.
Przy pomocy TB można zrobić monitor z gniazdem PCI E, do którego można sobie wstawić kartęgraficzną. Co pozwoli podpiąć do monitora ultrabooka, który ma tylko integrę a w monitor wsadzić GF 750 i wówczas na takim ultrabooku będzie można sobie pograć na monitorze w całkiem przyzwoitej jakości. W monitorze możemy mieć nie tylko grafikę ale i dysk HDD, mysz i klawiaturę. W efekcie ultrabook podpięty TB do takiego monitora staje się całkiem niezłym PCtem.

Problem w tym, że tandetne USB jest bardziej promowane.
*Konto usunięte*2013.06.06, 16:17
o1838213 @ 2013.06.06 15:59  Post: 663272
TB to nie tylko display port ale także PCI E.
Przy pomocy TB można zrobić monitor z gniazdem PCI E, do którego można sobie wstawić kartęgraficzną. Co pozwoli podpiąć do monitora ultrabooka, który ma tylko integrę a w monitor wsadzić GF 750 i wówczas na takim ultrabooku będzie można sobie pograć na monitorze w całkiem przyzwoitej jakości. W monitorze możemy mieć nie tylko grafikę ale i dysk HDD, mysz i klawiaturę. W efekcie ultrabook podpięty TB do takiego monitora staje się całkiem niezłym PCtem.

Problem w tym, że tandetne USB jest bardziej promowane.


Problem polega na tym że niewiele osób potrzebuje do facebookowych gier GPU o mocy gf750 zaś jako interface dla dysków zewnętrznych jest po prostu za drogi i w wypadku dysków HDD wcale nie musi być szybszy.

TB jest skierowany do bardziej profesjonalnych użytkowników którzy w terenie potrzebują dużej mocy obliczeniowej GPU...

Podsumowując dla zwykłego kowalskiego jest to po prostu nieopłacalne...
ArtistwolfZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Artistwolf2013.06.06, 16:25
-2#10
blondasek @ 2013.06.06 14:25  Post: 663254
Jeszcze jedna generacja tb i w Polsce zobaczymy pierwszą. No no.

A tam... Wujek już ma od dawna, chociaż chyba nie ma urządzenia, które mógłby pod to podpiąć :p
Zaloguj się, by móc komentować
1