aktualności

Sony i Microsoft wciąż nie mają finalnych specyfikacji nowych konsol do gier

67
30 marca 2013, 21:08 Piotr Gontarczyk

Co prawda w sieci pojawiały się już specyfikacje nowej generacji konsol do gier Sony PlayStation 4 oraz Microsoft Xbox, to te dane wciąż nie są ostateczne. Finalne specyfikacje obu urządzeń mają zostać ustalone w ciągu najbliższych miesięcy, gdyż Sony i Microsoft wciąż nad nimi pracują. Wszystkie dotychczas pokazane materiały demonstracyjne były albo wstępnie renderowane albo działały w czasie rzeczywistym, ale z poziomu komputerów osobistych. Tak przynajmniej twierdzi główny producent w DICE, a więc należącej do Electronic Arts grupy, która tworzy serię popularnym gier Battlefield.

Patrick Bach, bo o nim mowa, w wywiadzie dla serwisu CVG stwierdza, że nikt nie ma konsol nowej generacji. Dla producentów gier udostępniane są tylko platformy deweloperskie, ale nikt jeszcze nie ma dostępu do urządzeń, w wersjach finalnych. Jego zdaniem dostępne specyfikacje opierają się na wczesnych wersjach sprzętu i nikt nie wie, jak będą prezentować się wersje rynkowe. Oczywiście poważnych zmian, takich jak na przykład zmiana producenta procesora lub GPU nie należy się już spodziewać. Taki scenariusz mógłby wystąpić tylko w naprawdę skrajnych przypadkach.

Wczesna wersja rozwojowa platformy deweloperskiej Sony PlayStation 4

Zarówno konsola Sony PlayStation 4, jak i niezapowiedziany jeszcze kolejny Xbox firmy Microsoft oparte mają być na procesorach AMD, które częściowo mają być zmodyfikowane na potrzeby obu urządzeń, zgodnie z wymogami każdego z ich producentów. Procesory nowych konsol mają być wyposażone w osiem rdzeni x86 AMD "Jaguar, procesory grafiki pochodzącymi z serii Radeon HD 7000, a także w inne, wyspecjalizowane jednostki sprzętowe. Obie konsole będą wyposażone w dyski twarde oraz napędy Blu-ray. Generalnie, z punktu widzenia obserwatora rynku konsol do gier, sporo już wiadomo na temat konsoli PlayStation 4, której nazwa kodowa to "Orbis" oraz konsoli Xbox, znanej też po nazwą kodową "Durango". Twórcy gier jednak wciąż czekają na dokładne częstotliwości pracy najważniejszych podzespołów, a więc procesora oraz GPU, a także na bardzo dokładne ich specyfikacje, na podstawie których będzie można określić ich maksymalne osiągi i do nich dostosować swoje produkcje. Sony co prawda już oficjalnie zapowiedziało konsolę PlayStation 4, ale wszystko wciąż pozostaje przykrytę mgłą niepewności.

Zwykle producenci konsol do gier starają się dokładnie dopasować sprzętowe specyfikacje tak, aby znaleźć jak najlepszy kompromis pomiędzy uzyskiem z produkcji, kosztami owej produkcji oraz wydajności. Wszystko to ma miejsce na krótko przed uruchomieniem masowej produkcji. Oznacza to, że nic nie będzie pewne niemal do ostatniej chwili. Dawniej nieoficjalnie mówiło się, że firma Microsoft do konsoli Xbox 360 dorzuciła 256 MB pamięci RAM typu GDDR3 na bardzo późnym etapie rozwoju tej platformy.

Electronic Arts i DICE w tym tygodniu zaprezentowały 17-minutowy materiał filmowy, który przedstawia rozgrywkę w mającej się dopiero pojawić grze Battlefield 4. Gra poprzez to, co można na nim zobaczyć, według wielu określana jest niemal w samych pozytywach. Patrick Bach z DICE zaznacza jednak, że Battlefield 4 będzie działać na różnych platformach, zarówno obecnie dostępnych jak i przyszłych, ale materiał filmowy przedstawia "cel wizualny". Grafika zarejestrowana na filmie była dziełem procesora grafiki z komputera osobistego (PC), ale nie była prezentacją konkretnych możliwości sprzętowych. Bach mówi, że film pokazuje cel, do jakiego dążą twórcy gry Battlefield 4. Dodaje też, że nie powinno się go mylić z wstępne renderowanymi obrazami różnych gier, które często przedstawiają grafikę, której na próżno potem szukać w gotowej produkcji. Oznacza to, że finalna wersja najnowszego Battlefiela powinna wyglądać dokładnie tak, jak w materiale filmowym.

Źródło: CVG, X-bit Labs, Electronic Arts
KrisZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kris2013.03.30, 21:21
34#1
Gadka o konsolach ~by następnie zgrabnie przejść do treści czysto powiązanych z BF4 - sprytnie, ale nie dałem się nabrać :P.


Co do konfiguracji konsol - w przypadku Playstation jest to jasne, że nie mamy już co się spodziewać wielkich zmian (jak to zostało ujęte 'skrajne zmiany' CPU czy też układu graficznego), w kwestii nowego Xboxa sprawa ta się ma nieco inaczej i wszystko jest jeszcze niedopowiedziane. Tak więc nic nowego poza nieinteresującymi mnie informacjami o nowym BF.

Piotrek, powinieneś napisać podręcznik 'Jak zrobić coś z niczego' :E.
PharrelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pharrel2013.03.30, 21:24
25#2
Gdzie nie pojde reklamy BF4 i to na caly ekran, ogarnijcie sie ludzie. Co do konsol mam je gdzies, PC master race i tyle.
arvalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arval2013.03.30, 21:36
To normalne że nie istnieje jeszcze finalna wersja konsoli. Zwykle każda z firm ma kilka gotowych prototypów. Z różnym wyposażeniem, parametrami i co najważniejsze różnym kosztem produkcji.

Finalna specyfikacja pojawia się wtedy gdy jeden z tych prototypów jest zatwierdzony i rozpoczyna się masowa produkcja. Gdy ruszą fabryki to już nic nie da się zmienić.
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2013.03.30, 21:38
16#4
Co zerkan na ten długi trailer battlefield, to szukam własnej szczęki na podłodze. Moze gra jako gra liniowa i ma swoje wady, ale graficznie bezwgolędnie rozwala wszystko co do tej pory widziałem na oczy.
sevaeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sevae2013.03.30, 21:48
-5#5
Nie mają specyfikacji bo pewnie dopiero próbki Jaguarów wychodzą z fabryk.
*Konto usunięte*2013.03.30, 22:01
-1#6
sevae @ 2013.03.30 21:48  Post: 646647
Nie mają specyfikacji bo pewnie dopiero próbki Jaguarów wychodzą z fabryk.


Jaguary od jakiegoś czasu sa już dostarczane do partnerów OEM tak że nie jest to kwestia problemów technicznych a co najwyżej dobór TDP.

Kabini najprawdopodobniej będzie miało zegar w granicy 2,2-2,3GHz a w konsolach coś czuje że będzie zegar w granicach 2,3-2,5GHz.
sevaeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sevae2013.03.30, 22:17
Myślicie, że w X będzie x86? Jak stawiacie go wydajnościowo?
*Konto usunięte*2013.03.30, 22:23
HΛЯPΛGŌN @ 2013.03.30 21:38  Post: 646646
Co zerkan na ten długi trailer battlefield, to szukam własnej szczęki na podłodze. Moze gra jako gra liniowa i ma swoje wady, ale graficznie bezwgolędnie rozwala wszystko co do tej pory widziałem na oczy.

Ten gameplay pokazuje niedopracowanie - jak sie przyjrzysz otoczeniu podczas dynamycznych scen bedziesz wiedzial OCB. Pofobna sytlscjr miales w BF 3 i BF BC.

Przy statycznych scenach nie jest sztuka zrobic piekna grafe. Nie lubie Ctysis-a ale BF4 duzo jeszcze brakuje.
om3gaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
om3ga2013.03.30, 22:29
Nie ogarniam wszechobecnej podniety BF4.
BF3 po kuracji odzywkowej, bo do sterydów troche brakuje, a wszedzie ochy, achy jakby dokonano niewiadomo jakiej rewolucji. Gdyby nie logo pomyslec mozna ze to nowa kampania do BF3/wiekszy update, za jedyne 180zl+/- w pre-orderze, lub 200-300 dla konsol.
+ jesli uda im sie zachowac te same wymagania sprzetowe, w co watpie.

Ewidentnie gra sklepana 'na juz' zeby wyjsc rowno z PS4/xboxem, co by wydoic kaske przed konkurencja :) typowe EA.
RadziolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Radziol2013.03.30, 23:07
Patrick Bach, bo o nim mowa, w wywiadzie dla serwisu CVG stwierdza, że nikt nie ma konsol nowej generacji.

A może tylko oni nie mają? :P
Zaloguj się, by móc komentować
1