aktualności

Gry dla PlayStation 4 będą mogły korzystać z Nvidia PhysX i APEX

58
7 marca 2013, 16:34 Piotr Gontarczyk

Nvidia poinformowała dziś o zapewnieniu wsparcia konsoli Sony PlayStation 4, za pośrednictwem popularnych rozwiązań, pakietów programistycznych (SDK), takich jak Nvidia PhysX oraz Nvidia APEX.

Twórcy gier stosują technologie PhysX i APEX do detekcji zderzeń oraz symulacji postaci, ubrań, płynów, cząstek i innych elementów w różnego rodzaju urządzeniach, od przenośnych, poprzez konsole stacjonarne, aż po komputery osobiste.

Technika Nvidia PhysX jest popularnym silnikiem fizyki wykorzystywanym do projektowania realistycznych efektów, realizowanych w czasie rzeczywistym, w grach komputerowych. Środowisko programistyczne PhysX oddaje twórcom pełną kontrolę nad ostatecznym wyglądem ich gier.

Z pomocą programistom chcącym pójść o parę kroków dalej przychodzi Nvidia APEX, a więc rozwiązanie, które pozwala artystom na tworzenie skomplikowanych środowisk fizycznych. Mogą oni zwiększyć ilość i jakość obiektów mogących ulec zniszczeniu, zaprojektować mgłę i inne efekty cząsteczkowe będące integralną częścią rozgrywki oraz stworzyć realistycznie wyglądającą odzież reagującą na ruchy postaci, a to wszystko w celu osiągnięcia większego realizmu w swoich grach.

Zobacz co daje PhysX w grach

"Profesjonalna technika odpowiedzialna za fizykę jest niezbędna dla zapewnienia lepszych wrażeń w grach, a wsparcie dla wielu platform jest kluczowe dla programistów", powiedział Mike Skolones, menedżer produktu odpowiedzialny za technologię PhysX w firmie Nvidia. "Dzięki wsparciu technologii PhysX i APEX dla PlayStation 4, klienci mogą oczekiwać lepszych gier." - dodaje.

Nvidia PhysX oraz APEX zostały zaprojektowane tak, by mogły współpracować z różnymi architekturami procesorów. Mogą być też oczywiście sprzętowo akcelerowane przez GPU w kartach graficznych obsługujących architekturę CUDA.

Źródło: Nvidia
wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2013.03.07, 16:40
34#1
''Móc'' to nie znaczy ''być''. Skoro w PS4 siedzi GPU od AMD, to idę o zakład, że mało który deweloper będzie zawracał sobie pałkę PhysXem. Kolejny, marketingowy bełkot zielonych.
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2013.03.07, 16:45
30#2
Wii i X360 tez obsługują PhysX i co z tego?
Stefan999Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stefan9992013.03.07, 16:46
30#3
Sony i AMD beda miec swoje rozwiązania, byla nawet mowa o tym na prezentacji.
sonioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sonio2013.03.07, 16:50
wuzetkowiec @ 2013.03.07 16:40  Post: 641843
''Móc'' to nie znaczy ''być''. Skoro w PS4 siedzi GPU od AMD, to idę o zakład, że mało który deweloper będzie zawracał sobie pałkę PhysXem. Kolejny, marketingowy bełkot zielonych.


Poprzednio w PS3 i tak physX był nastawiony na CELLa... więc co za różnica jaki procesor - skoro ogólnie sama technologia może być wykorzystywana gdzie się da.
sidebandZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sideband2013.03.07, 16:55
18#5
wuzetkowiec @ 2013.03.07 16:40  Post: 641843
''Móc'' to nie znaczy ''być''. Skoro w PS4 siedzi GPU od AMD, to idę o zakład, że mało który deweloper będzie zawracał sobie pałkę PhysXem. Kolejny, marketingowy bełkot zielonych.

Physx będzie działał na cpu ehh , jak w przypadku większości gier z physx. Także tam może siedzieć gpu nawet od sis-a lub via.
cichy45Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cichy452013.03.07, 16:56
-7#6
Jak by nie patrzeć, PhysX to technologia opracowywana przez wiele lat, a AMD dopiero niedawno wyskoczyło ze swoimi włosami. Nie mówię że to źle, po prostu PhysX może się okazać bardziej... dojrzałą metodą symulowania zjawisk fizycznych.
CropalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Cropal2013.03.07, 16:57
15#7
na PS4 Larze Croft włosy będą falowały ? :P
lyx2013.03.07, 17:01
64#8
Cropal @ 2013.03.07 16:57  Post: 641857
na PS4 Larze Croft włosy będą falowały ? :P


Wlosy juz byly - teraz czas na piersi ;)
paulusssZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
paulusss2013.03.07, 17:02
-3#9
Rockstar używa Euphoria, nie potrzeba mi PhysX do szczescia :]
WaltherZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Walther2013.03.07, 17:16
12#10
Upss... Nvidia musi jakoś zachęcić twórców gier do implementacji tego środowiska..Są dwie możliwości....
1. Jak to było wcześniej jest smarowanie kasą ale to się już kończy ponieważ w konsolach nie ma nvidii a twórcy będą mili gotowe rozwiązania konkurencji....
2.Otworzyć środowisko i udostępnić konkurencji (jest nikła możliwość ,że się przyjmie)

Tak czy siak physx to jest ciekawostka , która raczej pozostanie ciekawostką.
Zaloguj się, by móc komentować
1