aktualności

Technika TressFX ujawniona

118 26 lutego 2013, 17:34 Piotr Gontarczyk

Firma AMD przedstawiła nową technikę, tressFX, o zapowiedzi której pisaliśmy wczoraj. Zgodnie z przewidywaniami, TressFX ma na celu umożliwienie renderowania bardziej realistycznych włosów postaci w grach komputerowych, a także bardziej wiarygodnie oddawać działania fizyki.

Wiadomo już, że technika TressFX po raz pierwszy zostanie wykorzystana w mającej pojawić się w tym roku kolejnej grze serii Tomb Raider. Postać Lary Croft wybrano raczej nieprzypadkowo, gdyż "słynie" ona długiego warkocza, który jednak w najnowszej części został dosłownie rozplątany.

Według AMD, dzięki TressFX możliwe jest uzyskanie bardziej realistycznych włosów aniżeli w dotychczasowo stosowanych metodach, gdzie wstępnie wyrenderowane tekstury włosów nakładane są na większe powierzchnie - co oczywiście nie wygląda najpiękniej.

Technika TressFX została opracowana wspólnie przez firmę AMD oraz Crystal Dynamics i wykorzystuje DirectCompute jako interfejs dla obliczeń na procesorze grafiki, opartym na architekturze Graphics CoreNext (GCN). Podstawą tego rozwiązania są efekty pracy AMD nad techniką OIT (Order Independent Transparency) oraz wykorzystanie struktury danych PPLL (Per-Pixel Linked-List) w zarządzaniu renderowaniem i wykorzystaniem pamięci RAM. Interfejs DirectCompute jest też wykorzystywany do obliczeń związanych z fizyką, co ma na celu oczywiście wierne odwzorowanie zachowania się włosów w świecie rzeczywistym, a więc między innymi reakcję na ruch postaci, wiatr, itd.

Źródło: AMD
Gazda_Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gazda_2013.02.26, 17:45
45#1
Ładnie to wygląda!
ThinkZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Think2013.02.26, 17:47
31#2
Wszystko super tylko trzeba poczekać aż zaaplikują to w więcej gier... Chyba trzeba też wspomnieć, że ta nowinka może być użyta nie tylko do rendowania włosów ale też do innych ' frywolnie powiewających' efektów ;)
ronin13Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ronin132013.02.26, 17:47
Niczym head&should... byleby nie było nadmiernego wykorzystania GPU w postaci swędzenia skóry
lukasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lukas2013.02.26, 17:47
-2#4
Nareszcie coś innowacyjnego.
tomikkuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tomikku2013.02.26, 17:47
33#5
Koniec z dredami? ;)
hej1988Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
hej19882013.02.26, 17:57
-6#7
Jkm
:E

Amazing :E spodziewałem się czegoś, grubszego :E

Ale spoko, zawsze coś i ciekaw jestem efektów :)
adam_MZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
adam_M2013.02.26, 18:06
ronin13 @ 2013.02.26 17:47  Post: 639871
Niczym head&should... byleby nie było nadmiernego wykorzystania GPU w postaci swędzenia skóry

raczej wash and go
rajmund900Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rajmund9002013.02.26, 18:16
11#9
'Technika TressFX została opracowana wspólnie przez firmę AMD oraz Crystal Dynamics i wykorzystuje DirectCompute jako interfejs dla obliczeń na procesorze grafiki, opartym na architekturze Graphics CoreNext (GCN).'

Czyli mam rozumieć że tak technika będzie działać tylko przy wykorzystaniu kart AMD, mając nvidie o tym można zapomnieć??
Mr_HydeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Mr_Hyde2013.02.26, 18:23
-6#10
rajmund900 @ 2013.02.26 18:16  Post: 639880
'Technika TressFX została opracowana wspólnie przez firmę AMD oraz Crystal Dynamics i wykorzystuje DirectCompute jako interfejs dla obliczeń na procesorze grafiki, opartym na architekturze Graphics CoreNext (GCN).'

Czyli mam rozumieć że tak technika będzie działać tylko przy wykorzystaniu kart AMD, mając nvidie o tym można zapomnieć??


To tylko kilka polygonow wiecej dla wlosikow plus fizyka :]. Bajer polega na tym, ze liczy to gpu u AMD :P.
Zaloguj się, by móc komentować
1