Aktualność
Piotr Gontarczyk, Piątek, 22 lutego 2013, 10:42

CD Projekt, producent m.in. gier serii Wiedźmin jest jedną z firm, które pracują nad tytułami dla najnowszej konsoli Sony Playstation 4. Ostatnia produkcja – „Wiedźmin 3. Dziki Gon” – będzie dostępna na tej właśnie platformie dzięki temu, że polska firma została wyróżniona przez Sony i już od jakiegoś czasu miała dostęp do platform testowych oraz związanych z nią rozwiązań.

CD Projekt jest jednym z niewielu producentów na świecie, którzy dostali od Sony możliwość tworzenia gier dla nowej konsoli, jeszcze zanim oficjalnie informacje na jej temat zostały ujawnione światu.

Polska firma pracuje obecnie nad trzecią częścią wiedźmińskiej trylogii „Wiedźmin 3. Dziki Gon”. Ma ona trafić do sklepów w przyszłym roku. „Wiedźmin 2" został już wydany również na konsolę Xbox360. Od 2012 roku grać w nią mogą posiadacze komputerów Apple. Do tej pory łączna sprzedaż obu części sagi sięgnęła 5 milionów kopii.

O nowej konsoli Sony oficjalnie poinformowało podczas wczorajszej konferencji. W gronie firm, które uzyskały dostęp do tej technologii są tacy potentaci jak Ubisoft, Bethesda, EA czy LucasArts. Playstation 4 zaoferuje deweloperom zupełnie nowe możliwości.

"Będzie to bardzo silna maszyna z wielordzeniowymi procesorami o dużej ilości pamięci – wyposażona w 8 GB RAM-u. To daje potężne możliwości twórcom. Dotychczas największą barierą przy produkcji gier na konsole była relatywnie przestarzała architektura tych urządzeń. Umożliwienie nam produkcji na tak silną maszynę daje zupełnie nowe perspektywy" – tłumaczy Piotr Nielubowicz z CD Projektu.

Konsola Playstation 4 ma być zaprezentowana w czerwcu, a do sklepów trafić na pod koniec bieżącego roku.

Źródło: CD Projekt, Newseria
Ocena aktualności:
Ocen: 6
Zaloguj się, by móc oceniać
Amitoza (2013.02.22, 11:26)
Ocena: 7

0%
Na pewno to jakiś plus, jednak mam nadzieję, że nie będzie za bardzo ukonsolowiona.
daerragh (2013.02.22, 11:27)
Ocena: 9

0%
Jak szybko sie uwineli z zapowiedzia. Byc moze duza w tym zasluga tego, ze nowy PS4 bedzie mial arch x86, wiec stwierdzili, ze nie bedzie trudno zrobic Wieska na PSa. Fajnie.
ArturJak (2013.02.22, 11:36)
Ocena: 16

0%
daerragh @ 2013.02.22 11:27  Post: 638307
Jak szybko sie uwineli z zapowiedzia. Byc moze duza w tym zasluga tego, ze nowy PS4 bedzie mial arch x86, wiec stwierdzili, ze nie bedzie trudno zrobic Wieska na PSa. Fajnie.

Sony wypuszczając konsolę, musi od razu zapewnić dla niej jakieś gry. Musiał producentom dać czas na to. Dla CDP to szansa, że ich gra będzie sprzedawana jako pierwsza, w zestawie z konsolą. Sam 'efekt nowości' może im zapewnić kilkaset tysięcy sprzedanych gier.
Telvas (2013.02.22, 11:41)
Ocena: 3

0%
Nie wiem jak u was, ale u mnie ten motyw muzyczny startujący w 22. sekundzie powoduje opad szczęki i ciarki na plecach... Odnoszę wrażenie, że to właśnie te parę sekund muzyki startującej w owej chwili nadaje treść tej bardzo przecież prostej animacji...
rops (2013.02.22, 11:49)
Ocena: 8

0%
22A @ 2013.02.22 11:46  Post: 638320
daerragh @ 2013.02.22 11:27  Post: 638307
Jak szybko sie uwineli z zapowiedzia. Byc moze duza w tym zasluga tego, ze nowy PS4 bedzie mial arch x86, wiec stwierdzili, ze nie bedzie trudno zrobic Wieska na PSa. Fajnie.


Ale x86 w konsolach ma też swoje wady. Gry będą wreszcie robione pod wiele rdzeni, ale co z tego jak Intel wcale się nie kwapi do obniżki cen swoich 4-ro rdzeniowców...


gry będą robione pod 8 rdzenie AMD
sevae (2013.02.22, 11:58)
Ocena: -3

0%
rops @ 2013.02.22 11:49  Post: 638323
22A @ 2013.02.22 11:46  Post: 638320
(...)


Ale x86 w konsolach ma też swoje wady. Gry będą wreszcie robione pod wiele rdzeni, ale co z tego jak Intel wcale się nie kwapi do obniżki cen swoich 4-ro rdzeniowców...


gry będą robione pod 8 rdzenie AMD

Teoretycznie, ale konwersje na PC mogą zostać pozbawione wsparcia dla różnych nowych rozszerzeń SSE czy jakiegoś specjalnego wykorzystania tego co siedzi w AMD tak żeby działać identycznie na wszystkich procesora. No chyba że gracze pogodzą się z komunikatami typu: tego nie uruchomisz bo nie masz SSE5, nie masz AVE itd.
Radziol (2013.02.22, 12:00)
Ocena: -2

0%
sevae @ 2013.02.22 11:58  Post: 638334
rops @ 2013.02.22 11:49  Post: 638323
(...)


gry będą robione pod 8 rdzenie AMD

Teoretycznie, ale konwersje na PC mogą zostać pozbawione wsparcia dla różnych nowych rozszerzeń SSE czy jakiegoś specjalnego wykorzystania tego co siedzi w AMD tak żeby działać identycznie na wszystkich procesora. No chyba że gracze pogodzą się z komunikatami typu: tego nie uruchomisz bo nie masz SSE5, nie masz AVE itd.

Może przez moment tak będzie.
Ale za chwilę to i tak PC będą miały bardziej zaawansowane procki.
sevae (2013.02.22, 12:07)
Ocena: -1

0%
Radziol @ 2013.02.22 12:00  Post: 638338
sevae @ 2013.02.22 11:58  Post: 638334
(...)

Teoretycznie, ale konwersje na PC mogą zostać pozbawione wsparcia dla różnych nowych rozszerzeń SSE czy jakiegoś specjalnego wykorzystania tego co siedzi w AMD tak żeby działać identycznie na wszystkich procesora. No chyba że gracze pogodzą się z komunikatami typu: tego nie uruchomisz bo nie masz SSE5, nie masz AVE itd.

Może przez moment tak będzie.
Ale za chwilę to i tak PC będą miały bardziej zaawansowane procki.

Przecież mają takie procki. Niby wszystkie x86 graczy są wydajne a tak naprawdę różnią się możliwościami i przez to te możliwości nie są wykorzystywane bo taka gra ograniczyłaby sobie liczbę klientów. Ale może da się ludzi przekonać że mimo że mają mocnego proca to trzeba go zmienić żeby mieć proca z SSE5 czy czymś podobnym tak samo jak ludzie co maja jeszcze wydajne karty graficzne zmieniają je dla DX ( OSy też zmieniają), a procek może być byle jaki byle ogólnie wydajny (o GPU już tak nie myślą że byle jaka byle wydajna tylko patrzą się jaki DX jest wspierany, jakie OGL, GPGPU, OpenCL). Jak chcielibyście żeby wykorzystali je na maxa tak jak zrobią to z Jaguarem w PS4 to... musielibyście zamienić naprawdę jeszcze mocne procki na konkretne procesory z konkretnymi instrukcjami.

Gdyby to zrobić już teraz to wszyscy musielibyśmy kupić Piledriver od AMD. Żaden inny procesor nie ma tego wszystkiego (SSE4, AVX, FMA).
Amitoza (2013.02.22, 12:21)
Ocena: 5

0%
ArturJak @ 2013.02.22 11:36  Post: 638311
daerragh @ 2013.02.22 11:27  Post: 638307
Jak szybko sie uwineli z zapowiedzia. Byc moze duza w tym zasluga tego, ze nowy PS4 bedzie mial arch x86, wiec stwierdzili, ze nie bedzie trudno zrobic Wieska na PSa. Fajnie.

Sony wypuszczając konsolę, musi od razu zapewnić dla niej jakieś gry. Musiał producentom dać czas na to. Dla CDP to szansa, że ich gra będzie sprzedawana jako pierwsza, w zestawie z konsolą. Sam 'efekt nowości' może im zapewnić kilkaset tysięcy sprzedanych gier.

Wolał bym tak nie myśleć. Byle nie starali się na siłe wydać wieśka do końca roku, a spokojnie poprawili wszystkie niedociągnięcia i wydali go nawet w połowie przyszłego roku.
sevae @ 2013.02.22 11:58  Post: 638334
rops @ 2013.02.22 11:49  Post: 638323
(...)


gry będą robione pod 8 rdzenie AMD

Teoretycznie, ale konwersje na PC mogą zostać pozbawione wsparcia dla różnych nowych rozszerzeń SSE czy jakiegoś specjalnego wykorzystania tego co siedzi w AMD tak żeby działać identycznie na wszystkich procesora. No chyba że gracze pogodzą się z komunikatami typu: tego nie uruchomisz bo nie masz SSE5, nie masz AVE itd.

Jaguar ma mieć jedynie AVX, SSE4.1/2 z bardziej przydatnych rozszerzeń. Nic nie stoi na przeszkodzieteż aby gra była odpalana w 2 trybach - zgodnym z SSE3 (wszystkie procesory to wspierają) i na przykład właśnie AVX. Jak to było w przypadku neverwinter night 2 gdzie gra dla athlonów xp odpalała się w innym trybie pozbawionym SSE2.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 25
To chyba nie będzie zabójca Fortnite. 29
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Dla wielu osób wyniki badań mogą być zaskakujące.  22
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane