aktualności

Wiedźmin 3 oficjalnie zapowiedziany

36 6 lutego 2013, 01:11 Eryk Napierała

Ostatnie dni były bardzo wymagające dla członków studia CD Projekt RED – oprócz zaprezentowania nowej wersji silnika REDengine, udostępnili oni pierwsze informacje na temat nowej, trzeciej już części gry Wiedźmin i pierwsze grafiki koncepcyjne. Gra zapowiada się smakowicie, ale niestety nie będzie nam dane osobiście spróbować jej w tym roku...

Nową część gry o przygodach Białego Wilka zatytułowano "Dziki Gon", co we współczesnym języku znaczy ni mniej, ni więcej niż "dzika gonitwa" (ang. Wild Hunt). Chociaż jeden z głównych wątków fabularnych gry to poszukiwanie przez Geralta utraconej miłości, a same relacje damsko-męskie zostaną przedstawione dużo bardziej poważnie, tytułowa pogoń raczej nie będzie odbywać się za kobietą. Wiedźmin po raz kolejny zostanie wplątany w światową politykę i działając w imieniu państw północnych zmierzy się z wojskami południowego imperium – Nilfgaardu. Tym razem w grze zobaczymy takie krainy jak Wyspy Skellige, Novigard i Ziemia Niczyja, a każdy rejon dostanie osobny wątek fabularny. W Wiedźminie 3 nuda raczej nie będzie możliwa, bo w grze znajdzie się 100 godzin ręcznie zaprojektowanych zadań pobocznych, polowanie na potwory, wytwarzanie przedmiotów i mini-gry specyficzne dla każdej krainy (na razie wiadomo jedynie o rzucaniu nożami). Świat gry zostanie wypełniony anonimowymi postaciami i społecznościami potrzebującymi skorzystać z usług pogromcy potworów, a także rabusiami naiwnie marzącymi o sakiewce Geralta. Co ciekawe, gracz będzie mógł zignorować główną fabułę, ale może nie mieć to dobrych skutków.

CD Projekt RED ma zamiar wprowadzić wiele zmian w samej mechanice gry, ale tylko część z nich będzie bezpośrednio związana z otwarciem świata i zrobieniem z Wiedźmina "piaskownicy". Gracz dostanie do dyspozycji dwa środki lokomocji (oprócz własnych nóg) – konia i łódź, będzie mógł również skorzystać z systemu szybkiej podróży między wybranymi miejscami. Przebudowany zostanie system walki, który stanie się znacznie bardziej dynamiczny i będzie składać się z krótszych sekwencji. Każde naciśnięcie przycisku na klawiaturze/padzie przełoży się na jeden ruch postaci. Gracz dostanie możliwość przerwania ataku w każdej chwili, by zablokować cios przeciwnika lub zrobić unik. Będzie to możliwe nawet wtedy, kiedy Geralt będzie zmęczony, chociaż wtedy efektywność obrony spadnie. Ulepszona zostanie praca kamery, która podczas walki będzie pokazywać wrogów najbardziej zagrażających Wiedźminowi. Według zapewnień twórców, w "trójce" inteligencja przeciwników powinna być wyższa, a walki z bossami (w tym z tajemnicznym "lodowym gigantem"), nie będą oskryptowane. Nowa część Wiedźmina pozwoli jednak na coś więcej, niż tylko rozwiązania siłowe. Dzięki możliwości interakcji z przedmiotami otoczenia, takimi jak na przykład rój os, da się odwrócić uwagę wrogów i przemknąć niepostrzeżenie – Wiedźmin będzie mógł za pomocą znaków rozdrażnić owady, które ściągną na siebie uwagę przeciwników.

Poprawki nie ominą drzewek rozwoju postaci: znaków, walki mieczem oraz alchemii. Pierwsze z ich pozwoli na zmianę sposobu działania znaków wraz z rosnącym doświadczeniem: Igni stanie się atakiem obszarowym, a ulepszony Yrden spowolni wrogów. Na szczęście cały czas będzie można używać znaków w pierwotnej postaci. Drzewko walki mieczem da dostęp do nowych ciosów i lepszych umiejętności parowania, a także zwiększonej wytrzymałości na obrażenia. O alchemii wiadomo tyle, że zdobywanie doświadczenia w tej dziedzinie nie wpłynie ma wiedźmińskie mutacje, a jedynie na możliwość tworzenia eliksirów.

W Wiedźminie 3 niemałe znaczenie będzie mieć tworzenie przedmiotów, czyli tak zwany "crafting". Działanie niektórych rzeczy da się zmieniać przez zastąpienie części składników innymi o podobnym, ale jednak nieco innym działaniu. W zamian za wykonanie niektórych zadań gracz dostanie elementy specjalne, które da się wykorzystać do stworzenia unikalnego artefaktu. W nowym Wiedźminie będzie można również ulepszać konia i łódź, a także... zmienić fryzurę głównego bohatera. Ekipa CD Projekt obiecała również, że poprawi zarządzanie ekwipunkiem, które kulało w poprzedniej części gry.

Bez wątpienia najciekawsze zmiany zaszły "pod maską" produkcji. Nowy silnik – REDEngine 3 – pozwolił na stworzenie otwartego świata o powierzchni 30-krotnie większej niż w drugiej części Wiedźmina. Przejechanie konno z jednego krańca mapy na drugi może zająć nawet ponad pół godziny, o ile oczywiście nie natrafi się na drodze na jakieś niespodzianki (na przykład na bandytów napadających piratów drogowych). Bardziej szczegółowy będzie wygląd postaci, w tym samego Wiedźmina, lepiej zostanie odwzorowany ruch ubrań. Dzięki ulepszonej symulacji cieczy statki unoszące się na wodzie będą zachowywać się bardziej naturalnie. Poprawie ulegnie również wygląd i zachowanie chmur – obrazki zostaną zastąpione obiektami podlegającymi prawom fizyki. Trudno przewidzieć, jak ostatnia funkcja wypłynie na jakość rozgrywki, ale jest pewne, że nie poprawi wydajności gry...

Wiedźmin 3: Dziki Gon ma działać na PC-tach i "wszystkich najnowszych konsolach", które będą na rynku w dniu premiery gry. Będzie to więc tytuł następnej generacji, bo twórcy planują wydać go w 2014 roku. Szkoda tylko, że nie wiadomo, w której połowie...

Poniżej standardowy treaser z medalionem Białego Wilka (tym razem zbroczonym krwią), a pod nim krótki wywiad z zespołem CD Projekt RED przygotowany przez serwis GameInformer.

Źródła: GameInformer 1, 2

sulaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sula2013.02.06, 01:30
20#1
Zapowiada się smakowicie :D
*Konto usunięte*2013.02.06, 01:52
12#2
Rany jak rano usłyszałem info o tym, to do teraz jestem mokry. :)
KhorniZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Khorni2013.02.06, 01:53
12#3
Smakowicie to mało powiedziane, już zacieram ręce (i przy okazji zbieram kasę na modernizację PC). Swoją drogą to świetnie jest czytać o tym, jak to Polacy potrafią zrobić coś co jest uznawane na całym świecie. Stwórca chyba rzeczywiście dał nam wódkę i niespełna rozumu rząd, aby Polacy nie rządzili światem :P Ale wracając do tematu to czekam z niecierpliwością i liczymy na wielki sukces! :)
nceisZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
nceis2013.02.06, 02:23
Pamiętam, na rok przed premierą drugiej części Wiedźmina zbierałem pieniądze, żeby złożyć nowego kompa który go pociągnie. I udało mi się to. Grę przeszedłem chyba z 4 razy. Mam nadzieję, że wymagania 'trójki' nie będą za duże i CPU pokroju i5 3470 da sobie radę.
Czekam na więcej informacji w tej sprawie. Fajni Wiedźmina - SZYKUJCIE SIĘ!
rogalsonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rogalson2013.02.06, 03:03
Myślę, że nawet Phenomy X4 dadzą radę. Problem będzie z GPU i pewnie zalecane dadzą 660 lub 7850.
SylkisZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Sylkis2013.02.06, 03:54
-13#6
Dlaczego sandbox :( Ja chce fabułę, jak najwięcej fabuły, a nie symulator życia w alternatywnym świecie, od tego to jest MMORPG których nie cierpię :( Oby udało im się to jakoś pogodzić, w sumie te kary za olewanie głównego wątku dają nadzieję, bo jeśli będzie po prostu zlepek niezależnych od siebie, niepowiązanych questów typu 'przynieś, podaj, pozamiataj', z czego jeden po prostu 'ważniejszy' od innych, to lipa :(
Jak dotąd dwa pierwsze Wieśki to jedyne cRPG, jakie mi podeszły, mam nadzieję, że z trzecim to się nie zmieni...
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2013.02.06, 06:06
Jaram się :E
RayearthZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Rayearth2013.02.06, 08:17
11#8
Karty z 'zaliczonymi' pannami zniknęły już w 2 części gry. Dowód na to, że autor w ogóle nie grał w nią. Moim zdaniem nie powinien pisać tego tekstu nawet.
Raven07Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Raven072013.02.06, 08:28
Chyba trzeba PC zrobić.. :P
Piekny Wojciech Postrach DziewicZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Obliviedźmin? Nie podoba mi się pomysł z sandboxem, ale cóż uczynić, i tak grać trzeba będzie.
Też mam wrażenie że autor pisząc artykuł powtarzał materiały reklamowe, a sam nie czytał i grał. Dziki Gon to taki pościg? ^^
Zaloguj się, by móc komentować
1