aktualności

Słabe wyniki sprzedaży tabletów Microsoft Surface. Surface Pro już zaliczył ostre cięcie

4 lutego 2013, 14:25 Piotr Gontarczyk

Z najnowszych doniesień Digitimesa wynika, że firma Microsoft zamówiła tylko milion sztuk tabletów Surface Pro, które do sprzedaży mają trafić 9 lutego, a więc w najbliższą sobotę. Źródła serwisu, umiejscowione na końcówkach łańcucha dostaw twierdzą, że wstępne zamówienie na tablety Surface Pro z procesorami opartymi na architekturze x86 i pracujące pod kontrolą systemu operacyjnego Windows 8 są też znacznie niższe niż te, które Microsoft złożył w przypadku tabletów Surface (ARM z Windowsem RT).

Informacja zbiegła się w czasie z inną, pochodzącą od firmy analitycznej IHS iSuppli, a którą przekazał Cnet. Chodzi o wiadomość o tym, że w ostatnim kwartale ubiegłego roku firma Microsoft sprzedała zaledwie 750 tysięcy egzemplarzy tabletów Surface RT. Decyzja o zmniejszeniu zamówienia na wersję Pro może być podyktowana chęcią pozbycia się zalegających Surface RT z magazynów. Tych urządzeń Microsoft może mieć w zapasie 2 miliony sztuk lub nawet więcej.

Sprawy Microsoftu komplikuje też inna kwestia. Z analiz IHS iSuppli wynika to, że odsetek zwracanych tabletów Surface RT jest dość duży. Oznacza to, że niemała część tabletów Microsoftu wraca od konsumentów, z różnych powodów - w tym wad technicznych. Analityk iSuppli, Rhoda Alexander stwierdza, że "jeśli zestawić wysoki poziom zwrotów z niskim poziomem sprzedaży, to mamy zwiastun problemu".

Dla porównania, w tym samym, ostatnim kwartale ubiegłego roku firma Apple sprzedała niemal 23 miliony tabletów iPad, pozostawiając Microsoft z jego próbą wejścia na ten rynek daleko w tyle. Co prawda iPady dostępne są znacznie szerzej niż tablety Surface, ale tak czy inaczej, gigant z Redmond wyraźnie mocno przeliczył się co do popytu na jego produkty. Microsoft promuje swoje tablety jako urządzenia, które "mogą więcej", a to dzięki np. obecności aplikacji Word, PowerPoint czy Excel w tabletach Surface RT. Jednakże to konsumentów najwyraźniej nie przekonuje. Być może bardziej zauważają niewielki stopień użyteczności Excela na 10-calowym ekranie dotykowym. Na pewno dla wielu użytkowników problem stanowi schizofreniczny interfejs użytkownika i obecność pulpitu, która sugeruje możliwość uruchamiania "klasycznych" aplikacji dla Windows, co jest oczywiście niemożliwe.

Tablet Surface Pro ma być urządzeniem z procesorem Intela, opartym na architekturze x86 i pracować pod kontrolą "stacjonarnego" Windowsa 8 Pro. Jego starszy brat, Surface RT, na rynku nie zabłysnął, a nowy tablet wcale nie musi mieć łatwiejszego życia. Surface Pro jest grubszy, cięższy, a na zasilaniu z akumulatora ma pracować nawet o połowę krócej.

Warto dodać też to, że urządzenie będzie bardzo drogie. 64-gigabajtowa wersja będzie wyceniona na 900 dolarów, a za model 128 GB będzie trzeba zapłacić 1000 dolarów. Nie należy też zapominać o tym, że niezależnie od tego, którą wersję użytkownik wybierze, to i tak do swojej dyspozycji będzie mieć znacznie mniej przestrzeni dyskowej, niż wynikałoby z podawanej pojemności pamięci flash. W przypadku tabletu Surface Pro 64 GB, na starcie dla użytkownika dostępna będzie przestrzeń zaledwie 23 GB. W modelu 128-gigabajtowym na dzień dobry użytkownik ma zobaczyć zaledwie 83 GB wolnego miejsca.

Źródło: Digitimes, Electronista, Cnet, The Verge
Dominiko_Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Dominiko_2013.02.04, 14:30
Mój kot mi szepnął, że powodem dla którego Surface sprzedaje się dużo gorzej od iPada jest to, że można go kupić tylko w kilku państwach, ale go pogoniłem no bo kto to widział takie głupoty gadać.
raximusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
raximus2013.02.04, 14:36
Dominiko_ @ 2013.02.04 14:30  Post: 634090
Mój kot mi szepnął, że powodem dla którego Surface sprzedaje się dużo gorzej od iPada jest to, że można go kupić tylko w kilku państwach, ale go pogoniłem no bo kto to widział takie głupoty gadać.

A dokładnie jednym państwie, Hameryka. A wiadomo, jaka firma jest synonimem hameryki. HApple.

Ale dla nas, konsumentów, to dobra wiadomość. Surface Pro jest za drogi, jeśli się będzie słabo sprzedawał, będą podstawy do obniżki. A chyba nie ma wątpliwości, że Surface Pro jest najlepszym tabletem/hybrydą/laptopem. Tylko ta cena 30% za duża...
Q'botZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Q'bot2013.02.04, 14:44
Hameryka to państwo ciekawe... Jakoś w Urugwaju nie widziałem surface'a na sklepowych półkach ;]

Ale jeśli brałbym tablet, to właśnie z jakimś x86 procem typu brazos, lub nowszym - przynajmniej nadaje się do czegoś więcej niż przeglądania sieci i czytania maili...
arvalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arval2013.02.04, 14:52
-8#4
'Z najnowszych doniesień Digitimesa wynika, że firma Microsoft zamówiła tylko milion sztuk tabletów Surface Pro'

Nie ma szans by MS sprzedał aż milion tabletów. To jest technicznie niewykonalne. Tablety sprzedawane są tylko i wyłącznie przez sklepu MS Store. A tych na całym świecie jest ok 50. Wystarczy podzielić milion na 50. By osiągnąć taką liczbę to każdy ze sklepów musiałby sprzedać 20 tysięcy urządzeń. To jest niewykonalne.

PS: Nie do końca rozumiem sens porównywania globalnej sprzedaży IPada który dostępny jest w dziesiątkach tysięcy sklepów a Surface który sprzedaje mniej niż 50 sklepów
kretosZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kretos2013.02.04, 14:58
ale podobno te 50 sklepów sprzedało w ostatnim kwartale 750 tys. surfaceów... Więc może daliby radę sprzedać milion?
GregixZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gregix2013.02.04, 15:12
hehehe
a mogli zostać przy 'prdukcji' myszek i klawiatur oraz systemów pokroju win7....
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2013.02.04, 15:28
PRO drogi, a RT nie ma aplikacji, apple startował z IPadem, gdy już iphone miał sporą bazę aplikacji, kompatybilnej z ipadem oczywiście, także mieli o wiele łatwiejszy start.
Stefan999Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stefan9992013.02.04, 15:43
10#8
Win 8 RT nigdy nie powinien powstać, w jego miejsce Microsoft ma WP i tak jak pozostali należało go dostosować do tabletow. Tablety z Windows 8 to będzie tylko ciekawostka przy cenie 900 dolarow za sztukę, zeby to sprzedać cena musiałaby być sporo niższa, a wtedy takie urządzenia nie byłyby opłacalne dla producentów.
wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2013.02.04, 16:02
-5#9
Najpierw wygłupili się z Zune/Zune HD, a teraz z tabletami. Prędzej czy później, Nokia też się przejedzie na współpracy z twardogłowymi z MS.
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2013.02.04, 16:10
Kurde rozdali pracownikom tablety Surface i to nawet nie pomogło? Przecież mają znajomych i tam można wciskać na zasadzie akwizycji zalety sprzętu..
Zaloguj się, by móc komentować
1