aktualności

"Project Shield", czyli przenośna konsola Nvidii z Androidem i Tegrą 4

38 7 stycznia 2013, 13:09 Eryk Napierała

Chyba nikt nie spodziewał się, że Nvidia wkroczy kiedykolwiek na rynek konsol z własnym urządzeniem. A jednak, właśnie tak się stało – przy okazji prezentacji nowego SoC dla tabletów i smartfonów firma pokazała przenośną konsolę opartą na tym układzie. Chociaż urządzenie wydaje się ukończone i przygotowane do wejścia na rynek, nie przedstawiono na razie jego ostatecznej nazwy, a jedynie kryptonim – "Project Shield".

"Shield" wygląda na pierwszy rzut oka jak nieco spuchnięty pad do konsoli stacjonarnej, ale oprócz standardowego zestawu przycisków, spustów i grzybków, ma całkiem spory (przekątna 5 cali) wyświetlacz dotykowy o rozdzielczości 720p. O wnętrzu konsoli wiadomo tylko tyle, że znajduje się w nim Tegra 4 oraz akumulatory litowo-jonowe o pojemności 38 Wh, które mają wystarczyć na 5-10 godzin grania (spory rozrzut, ale czas działania zależy pewnie w dużej mierze od wymagań sprzętowych gry). Urządzenie ma slot na karty microSD, wyjście HDMI, gniazdo mini jack i port micro USB, a jego jedyną "furtką na świat" jest Wi-Fi -- modułu 4G brak i nie wiadomo, czy będzie dostępny jako opcja.

Konsola działa na Androidzie "Jelly Bean", wyposażonym oprogramowanie dające dostęp do listy zainstalowanych gier, sklepu TegraZone, a także... streamingu gier z PC. We współpracy z Valve, twórcą platformy Steam, Nvidia przygotowała możliwość grania na swojej przenośnej konsolce w produkcje uruchomione na domowym PC-cie z mocnymi podzespołami (w domyśle -- kartą z rodziny GeForce). Do prezentacji wykorzystano grę Assassin's Creed III, która wydawała się działać całkiem sprawnie. Trudno jednak na podstawie samego wideo ocenić, jakie opóźnienia wynikały z konieczności przesłania sygnałów z kontrolera na komputer i wyrenderowanego obraz z powrotem na konsolę.

Na razie nie podano informacji o dacie wprowadzenia "Shield" na rynek, ani o cenie konsoli. Można się spodziewać, że nie będzie ona dużo droższa od Sony PS Vita, która również daje dostęp do do gier natywnych i streamingu (rzecz jasna z PlayStation nie z PC). Trudno nie oprzeć się wrażeniu, że rozwiązanie Nvidii ma szansę osiągnąć większy sukces od Vity, która nawet po ponad roku od wejścia na rynek nie może przekonać do siebie graczy. Połączenie "taniego w eksploatacji" Androida i popularnego Steama chyba nie może się nie udać.

     

Źródła: Nvidia, Liliputing

Krz999Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krz9992013.01.07, 13:22
-8#1
to z tego wynika że ta konsolka jest mocniejsza niż mój komp xD ciekawe cvzy pokażą ją z nowym Crysisem :D
MayekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Mayek2013.01.07, 13:23
W artykule chodzi chyba o PS Vita a nie o PSP?
amaxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
amax2013.01.07, 13:25
beee, gry na androida są... jak to delikatnie ująć.. mało rozwinięte. No.. jest może kilka Fajnie rozwiniętych gier, ale cala reszta to chłam..
dzikdenZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dzikden2013.01.07, 13:52
14#4
super sprawa - idąc do kibla można wziąć ze sobą pecetową gierkę :P
Eryk PiastZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiEryk Piast2013.01.07, 13:57
Mayek @ 2013.01.07 13:23  Post: 626936
W artykule chodzi chyba o PS Vita a nie o PSP?


Pewnie! Ale wtopa, dzięki za zwrócenie uwagi ;)
gregory003Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gregory0032013.01.07, 14:00
-5#6
Ciekawe czy ma funkcję ''zwykły pad''? Albo czy da się odpiąć ten ekranik 5'' i korzystać z niego bez pada?
losdamianosZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
losdamianos2013.01.07, 14:05
Integracja ze steamem zapowiada sie ciekawie
TelvasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Telvas2013.01.07, 14:09
Jakie kosmiczne opóźnienie między tym, co się wyświetla na ekranie konsoli, a tym, co jest na dużym ekranie. Albo coś z tą konsolką nie tak, albo znowu zaczitowali. Przy streamingu to konsolka powinna mieć opóźnienie, a tutaj to duży ekran jest opóźniony.

//EDIT:
Czy ja coś przegapiłem, czy ktoś się rozpędził ze Steamem na Androida? Póki co jest tylko aplikacja społecznościowa, ale o grach nie ma mowy.
arvalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arval2013.01.07, 14:17
Jeżeli cena będzie w przedziale 400-600zł to może im się udać. Samo urządzenie raczej nie jest zbyt ładne i mobilne ale to sprawa subiektywna. Dzieci lubią takie kosmiczne klimaty a konsolkę mogą nosić w plecaku do szkoły.

Jednak cena musi być znacznie niższa niż Playstation Vita - 799zł. Nintendo 3DS kosztuje poniżej 600zł. Tak więc jakby nVidia zaproponowała cenę w tych właśnie okolicach 500-600zł to całość mogłaby być atrakcyjna.
kwahooZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kwahoo2013.01.07, 14:20
-1#10
Krz999 @ 2013.01.07 13:22  Post: 626935
to z tego wynika że ta konsolka jest mocniejsza niż mój komp xD ciekawe cvzy pokażą ją z nowym Crysisem :D

Byłbym nawet pod wrażeniem, gdyby choć Far Cry pokazali (albo innego FPS-a z >=2004). I spokojnie, nie jest mocniejsza od Twojego PC (zabrzmiało jak product placement konkurencyjnego portalu).
Zaloguj się, by móc komentować
1